Gå til innhold

Dette gleder jeg meg til! Etter ammeslutt;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fullammer snuppa på 3,5mnd, og har planer om amming fram til hun er ett år. Selv om amming et både lettvint og koselig må jeg innrømme at jeg ser fram til den dagen da puppene mine er bare mine igjen....;)

Gleder meg til:

- å kunne være borte mer enn 2-3 timer uten omfattende pumping flere dager på forhånd

- å slippe å være redd for å lekke offentlig

- å slippe å sove med bh om natta

- å kunne bruke fine push up BH èr igjen(regner med å få små og slappe pupper etter dette;)...)

- å slippe å amme på natta

- å kunne drikke mer enn ett lite glass vin

- å kunne ta en fest uten pumping på forhånd, og pumpe bort spreng helt til jeg kan amme igjen

-å få mindre pupper(hater store!)

Hva med dere jenter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å slippe å sove med BH om natta, skifte ammeinnlegg tilsynelatende hele tiden, og drikke rødvin uten at det må planlegges (nå gidder jeg rett og slett ikke, det blir så mye styr!).

Det jeg gruer meg til, er hvordan puppene blir etterpå... Jeg synes de er fine nå, og er redd de vil bli paddeflate...

Skrevet

-Å bruke noe annet enn ammesinglett og ulltrøye. Har ingen varme ammevennlige klær.

-Å slippe brystspreng.

-Å slippe pumpa.

-Slippe lekking.

-Ikke minst slippe nattamming.

-Kunne drikke en øl eller et glass vin, eller gjerne to.

-Å ha puppene mine i fred (eller gi de tilbake til kjæresten:)

-Å kunne gå i kjole igjen. Ikke stilig å dra opp hele kjolen for å amme.

-Slippe å kle meg for å unngå å fryse.

-Bruke BHene mine igjen.

Skrevet

Synes ikke dette er noe problem jeg da... Det skal forøvrig sies at jeg ikke lekker spesielt mye lenger men at jeg bruker ammeinnlegg likevel, just in case, men at dette ikke plager meg. Har funnet fine ammebh'er på Lindex ( ! jepp) som gjør at puppene blir like fine som med push-up bh så de gamle bh'ene er heller ikke noe savn.

Et glass vin eller to tar jeg til tross for amming, det går kjempefint, ingen grunn til å være hysterisk. (Nå får jeg sikkert masse sinte tilbakemeldinger, spar dere det.)

Nattamming skal det bli deilig å slippe men det går greit det også.

Har et lager med melk i fryseren som jeg har pumpet når jeg har hatt melkespreng så jeg trenger ikke punme før jeg drar bort og hadde jeg ikke hatt det så hadde jeg bare gitt mme.

I det store og det hele, dette synes jeg går helt fint ;o)

Skrevet

Tar meg også vin i helgene etter at gutten min har lagt seg. Krever for meg ingen planlegging.

Hvis pumping er så slitsomt, er det vel bare å gi litt erstatning da (de aller fleste barna drikker det helt fint). Gidder ikke pumpe lenger, tar plutselig uhorvelig lang tid (nå som melkemengden har regulert seg). Så når jeg skal på trening gir pappa mme. Og så håndmelker jeg litt i dusjen etterpå, sånn for å opprettholde produksjonen.

Skrevet

Det jeg ser aller mest fram til er å få en brystreduksjon. Er nå 75K, og føler at det er det eneste folk legger merke til ved meg.

Også ser jeg fram til å kunne dra bort/ut og kose meg med noen drinker.

Skrevet

Jeg ammer fremdeles lillebror på 8 mnd i hytt og pine, han liker pupp best, og mat er bare sånn midt på treet kjekt...

Dette gleeder jeg meg til

-bruke vanlig bh med spiler

-sove uten bh

-ha sex uten bh (det renner og renner av puppene)

-gå med genser/topp/jakke uten gulp

-sove mer enn tre timer sammenhengende

- drikke viiiiiiiiiin og pærecider

-spise løk og coleslaw-salat

..og det jeg gleder meg nesten mest til..å operere vekk mandlene! Må vente til jeg er ferdig å amme. Gleeeder meg!

Skrevet

Hadde det vært så vel at jeg pumper for å gi poden mm mens jeg er borte, men pumper pga overproduksjon, jeg... Dag og kveld og natt... Det er ganske slitsom det..

Skrevet

Jeg koser meg veldig med ammingen, men han er snart et år gammel og vurderer å slutte, men er ikke sikker. Allikevel gleder jeg meg til å kunne ta innsovningsmedisiner. Det høres ikke bra ut, men mitt gode sovehjerte er for lengst knust i titusen biter. Og jeg sliter: når han våkner fremdeles 2-3 ganger om natta, i tillegg bruker kroppen min minst to timer på å sovne, uansett hvor trøtt jeg er, eller når jeg legger meg.

Skrevet

jeg gleder meg til å slippe bh om natta!!! håper puppene mine krymer kjempe mye, selv om jeg ikke tror det..... G her... sove en hel natt igjen skal bli godt!!

Skrevet

Gleder meg til å

-kunne være vekk mer en 2 timer av gangen

-kunne sove uten BH

-bruke vanlige BH igjen (push-up trengs)

-få litt mer frihet (andre kan mate osv)

Gleder meg ikke til å få tilbake de gamle puppene...har vart igjennom en ammeperiode for 4 år siden og puppene var ikke de samme som

før =(

Men skal si at jeg koser meg masse om dagen med amming og lillegutt. Denne periode går så fort uansett og helt plutslig så er det over.

Skrevet

Heldigvis er pupper pupper her i huset, de endres lite pga amming. De blir små som de pleier, etter at ammingen er ferdig. Hengepupper kan jeg bare *drømme* om:)

Jeg koser meg også kjempemasse med ammingen. Det er så lettvint og enkelt å bare hive frem puppen om det er nødvendig og han er blid som en sol etterpå. Reiser seg opp i det han er ferdig, jobber som en gal for å få det til og kaver voldsomt, mens gliset går rundt ansiktet.

Kommer til å savne ammingen, samtidig som det selvsagt blir deilig å SOVE natten gjennom..:)

Skrevet

Å kunne bruke vanlig BH igjen er en ting, men jeg gleder meg mest til å kunne legge bort "ammevennlige"-klær!! Skal bli deilig å kunne ta på hva som helst av topper uten å tenke på om de er praktiske mtp amming.

Skrevet

Dette med å pumpe meg og drikke vin og sånn er for meg ikke noe stort problem. drikker vin når jeg vil ha, med god samvittighet! :) Pumper ut og fryser ned så vi alltid har litt ekstra melk liggende. Men, jeg gleder meg UNESKRIVELIG til:

-Å spise løk!!

-Spise så sterk mat som jeg vil:))

-Sove uten BH!

-Kunne ta i bruk litt penere og ikke minst matchende undertøy!! (er så lei av ammebh´ene som ser ut som bestemor sine :P

-forhåpentligvis få litt mindre pupper igjen, og sist, men ikke minst,

- GÅ i alle klærne og kjolene mine som ikke er ammevennlige!! :)))

Skrevet

Åh! Kjoler!!! Det er så knallfint med sånne strikkekjoler som "alle " andre enn meg går med. Synes jeg ser det. Sitte der med kjolen opp under armene og frem med puppen, mens alt kjolestoffet halvkveler min ammende sønn. For å ikke snakke om den snedne strømpebuksen/overgangen til blekfet mage som tutter ut under kjolen...

han alltid singlet under genseren, sånn at jeg ikke viser halvdvask (eller heldvask) mage. Da slipper jeg de evinnelige ammetoppene som jeg nå HATER

Skrevet

-Gleder meg til å bruker push-up BH OG å få mindre pupper igjen

-Til å kunne spise akkurat det jeg vil, uten å måtte tenke på om det går i melka

-Drikke vin og Guinness

-KANSKJE ta en sigarett

-La andre passe mini viss jeg vil gjøre noe annet

-Gleder meg villt til å slanke meg skikelig!!!

Skrevet

Koser meg med å amme og er ikke så mye det hindrer meg i å gjøre nå.. Hun er snart 11 mnd, og får to-tre måltid med mm om dagen og et par om natten/tidlig morgenen.

Gleder meg til at hun kanskje da ikke vil våkne for å få den kosen, selv om det er litt kos innimellom!;) Men hadde vært godt med noen netter med uavbrutt søvn. Har ellers vært mye styr i starten, men helt sinnsykt til lekkasje og påbegynnende brystbetennelse.. Som ble greit til slutt, etter jeg skjønte at jeg måtte tømme meg ordentlig. Etterhvert har jeg kunne slutte å bruke ammeinnlegg også!:)

Gledet meg egentlig til å slutte med BH om natten også, men det synes jeg nesten er rart å ligge uten nå når jeg er blitt så vant med det.. Så bruker det ofte selv om jeg ikke må. Synes dessuten ammeBH-ene uten spiler er kjempebehagelige, og vil sikkert gjerne bruke de litt etter endt amming også.

Koser meg med vin innimellom jeg også! Og spiser akkurat det jeg vil, har aldri vært noe problem!:)

Skrevet

Må bare si det, hvis du pumper vekk overproduksjonen gjør du bare saken verre, MariaVictoria... Se på ammehjelpen under "overproduksjon". Der er det beskrevet en metode for å minke produksjonen. Fungerer veldig bra!

Skrevet

Gleder meg til å kunne SLANKE meg igjen....ingenting annet :-p

Ellers så er ammingen bare kos :-)

Bruker ammesinglet istede for bh.....deilig.....

Sover uten noe om natten, må bare holde en klut forran det brystet det ikke mates av, kun dajeg lekker...

Skrevet

V.a.b, dersom du har store søvnproblemer, snakk med legen om innsovingstabletter. Jeg måtte få sovepiller på slutten av graviditeten og

tok dem av og til under ammeperioden også.

Et barn som er ett år gammel kan sikkert få en flaske mens du får en natts søvn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...