Gå til innhold

Blødninger i svangerskapet. Noen med erfaringer?

mamma-brum

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha vært prøver i 2,5 år, ble jeg endelig gravid. Jeg er gravid med 7+0 i dag. Forrige onsdag fikk jeg en styrtblødning som heldigvis gikk fort over igjen. Kontaktet legen som sa at jeg måtte avlyse alle avtaler, og holde meg i ro og ikke stresse med noe. Noe jeg selvfølgelig har fulgt opp. Men i natt våknet jeg av en ny blødning... Er nå fryktelig lei meg og lurer på hvordan dette vil gå. Har født to barn tidligere, men har aldri hatt blødninger i svangerskapet.

Er det noen andre som har opplevd noe lignende og hvordan gikk det ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Mamma-brun.

Jeg forstår godt at du er engstelig og blødninger er jo veldig skremmende, men her skal jeg fortelle hvordan det var for meg i sist svangerskap og håper jeg kan gi deg litt håp og at det er det samme som skjer med deg.

Jeg fikk styrblødning, masse masse plutselig i uke 11/12 og dro direkte til sykehus. De konstanterte at livmoren fremdeles var lukket og jeg fikk beskjed om å ta det litt roli i noen dager. Det fortsatte å blø, men etterhvert forandret det farge til mer brunlig og det var mindre og mindre de neste dagene. Var jo selvsagt bekymret og fikk komme på innvendig ul på sykehuset to ganger. Blødnignene, dvs litt brunt fortsatt i flere uker, men alt gikk bra. Ved fødsel prøvde de å se på morkake ol for å finne en årsak til blødningene men de fant ingenting.

Jeg ville tatt kontakt med lege og bedt om ul for å slippe å bekymre seg eller for å finne ut om det er en sa på gang.

Lykke til, håper det går godt!

Skrevet

Hei, ingen råd, men følgende oppmuntring:

Jeg er 1 mnd lengre på veg enn jeg trodde (er nå i 3. semester). 1. mnd. hadde jeg nemlig mensen som vanlig, blødde faktisk litt mer enn vanlig- husker jeg måtte løpe ut og kjøpe større tamponger enn vanlig.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for oppmuntrende svar og lykkeønskninger begge to!!

Vi får prøve å holde motet oppe så langt det går og forhåpentligvis få en ultralyd snart.

Hvis det er flere som har erfaringer på dette området, er jeg takknemlig for svar!

Skrevet

I mitt 1. svangerskap hadde jeg mensen de 3 første mnd : )

i mitt 2. svangerskap hadde jeg styrt blødning i uke 16..trodde jeg tisset meg ut.asse masse blod... Måtte ligge i en uke og da gikk det kjempebra!!

i mitt 3. svangerskap hadde jeg små blødninger/ spotting fra uke 10- 13+3 da endte det i SA...så jeg har opplevd begge deler ved blødning!! Men det viktigste er at du får den oppfølgningen du føler du trenger!!

Håper alt går bra med deg !!!! Og med alle andre som får blødninger...man blir jo livredd. Vet at hvis jeg får antydning til blod denne gangen så kommer jeg til å kreve UL!!

Masse lykke til =)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...