babyfrøken *mamma* Skrevet 9. februar 2009 #26 Skrevet 9. februar 2009 Oii..nå fikk jeg litt behov for å forsvare min kjære, hehe... Han er en vidunderlig mann som er VELDIG flink til å gjøre husarbeid, står gjerne opp med lille frøken så jeg kan sove lenge, skriver utrolig rørende kort til meg til jul og bursdag etc, MEN han glemte morsdagen alikevel... -Datteren vår var ikke født på farsdagen, så den "påminnelsen" fikk han ikke (",) Så ja, jeg ble lei meg, men det er ikke "typisk han" - heldigvis (",)
Har to nydelige jenter Skrevet 9. februar 2009 #27 Skrevet 9. februar 2009 Nei du er ikke rar... Fikk ingenting jeg heller, her ble ikke dagen nevnt med et ord. Mannen sa på lørdag kveld "du får ingen gave i morgen, vi har kjøpt men du kan ikke få den", så da svarte jeg "jeg har vel ikke vært en god mor da" og det fikk jeg ikke noe svar på. Han ble nok tatt på senga tidligere på dagen av en annen pappa som hadde vært å kjøpt gave fra sine barn. Hvert år har jeg fått et hjemmelaget gavekort på et eller annet (selvfølgelig fordi han har glemt det). Det eneste jeg ønsket meg var i grunn å få sove så lenge jeg ville, ta en lang dusj i ro og fred og at de laget frokost som vi kunne spise sammen. Eller at vesla kom og gav meg en god klem og sa "gratulerer med morsdagen" -men i stedet fikk jeg æren av å stå opp med begge ungene før kl 7.
4skatter Skrevet 9. februar 2009 #28 Skrevet 9. februar 2009 Ja, det var du ikke alene om Thea & Mia! Jeg måtte stå opp kl 07 med mine tre barn, sånn at han kunne sove litt ekstra, for han var så sliten.. Sov til 10.30! Ikke noe frokost heller nei... men forlangte egg til frokost når han sto opp... Så inviterte han noen venner hjem på middag, og i stedetfor at jeg skulle slappe av, måtte jeg stelle i stand middag til 7! Og ikke et eneste kort. Har pleid å få gaver fra barnehagen, eller et maleri eller kort.. I år var det ingenting! Er ikke mor viktig lenger??? Og i natt la han seg og da sa jeg, hvorfor brydde du deg om å spolere dagen for meg?? Og da babyen våknet kl 01 så sa jeg stå opp.. Nei, det er din tur sa han... Og da var det nok, en sår mamma med masse hormoner, ble rasende og skrek til han... NEI, FOR DET ER MORSDAG!! OG DA BØR JEG IALLEFALL FÅ SOVE EN HEL NATT!!! Og da var det helt stille hos han..... Har verdens blideste mann i dag, som unnskylder seg fordi de ikke har sett slike ting som viktige i hans familie... Ok, men harn har vært sammen med meg i 12 år! og hatt barn med meg i 5... Lei meg når noen spurte i dag, hva fikk du på morsdagen da???... Ingenting...
Gjest Skrevet 9. februar 2009 #29 Skrevet 9. februar 2009 Jeg er lei for det, men jeg forstår ikke hvorfor dere er så skuffet. Morsdager vel ikke en gave-dag som bursdag og jul gjerne er? Et gratulerer med morsdagen og en klem burde vel holde? Jeg forventer ikke det heller jeg. Jeg synes mange har urealistisk høye forventninger til denne dagen..
digger Skrevet 9. februar 2009 #30 Skrevet 9. februar 2009 Fikk ingenting, men hadde ikke forventet meg noe heller:-)
♥ ♀06+♥♂10+spireimagen ♥ Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #31 Skrevet 9. februar 2009 Tror graden av skuffelse henger sammen med hva slags erfariger/traadisjoner man har fra denne dagen. I begge våre familier blir mors og farsdag lagt vekt på som en dag med kaffe og kaker, og en liten gave/ blomster. Det er sånn både jeg og gubbe er vant med, og siden vi også gjorde det slik i fjor både på morsdag og farsdag hadde jeg jo selvsagt forventninger til noe denne dagen . Som sagt ikke noe stort, men en liten oppmerksomhet eller spesielt god dag. Så jeg syns ikke det er rart at jeg og andre som evt hadde forventninger til denne dagen ble skuffet..
Gjest Skrevet 9. februar 2009 #32 Skrevet 9. februar 2009 Jeg har denne innstillingen jeg: hvis du ikke klart og tydelig forteller hva forventningene dine er, da kan du ikke forvente at de blir oppfyllt
♥ ♀06+♥♂10+spireimagen ♥ Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #33 Skrevet 9. februar 2009 men... når maen da spør: vet ikke hva jeg skal kjøpe til deg, hva ønsker du deg? og jeg svarer, blir glad uansett hva jeg får jeg... og man ikke får noe? jaja idag kom han hjem med blomster, men kjip som jeger så sys jeg det er litt for sent..
Gjest Skrevet 9. februar 2009 #34 Skrevet 9. februar 2009 Ja, da er du kjip. Vær heller glad for blomster
olla Skrevet 9. februar 2009 #35 Skrevet 9. februar 2009 Nei, men siden jeg hadde bursdag for ikke lenge siden, hadde jeg ikke forventet gave, men skulle ønske min mann fikk barna til å lage et kort/tegning, mer skulle ikke til før jeg hadde blitt superglad!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå