♥ ♀06+♥♂10+spireimagen ♥ Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 Ikke at jeg hadde forventet gavekort på SPA weekend eller de gullringen eller noe, men en liiiten oppmerksomhet? Men nei... fikk ingenting.. Er jeg rar som er skuffet? (Vesla er 2år så er jo mannen sitt ansvar..)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 fikk ingen ting, men hadde heller ikke forventet det. er jo alenemor. men begge foreldrene mine hadde lovet å ta med småen og kjøpe noe, men det lover de alltid og det skjer aldri
MintCondition Skrevet 9. februar 2009 #3 Skrevet 9. februar 2009 Jeg, av egen fri vilje Syns slike dager er så innmari oppkonstruerte og falske, usjameg. Istedet for kake og blomst og gave til mor hadde vi en superfin dag ute i snøen hele familien, med kakao og nystekte lapper! Kjempekos, og en dag verdt å huske
Salat Skrevet 9. februar 2009 #4 Skrevet 9. februar 2009 Ikke så mye som en gratulasjon, men det gjør meg absolutt ingetin.
Gjest Skrevet 9. februar 2009 #5 Skrevet 9. februar 2009 Men du er jo ikke mammaen til mannen din.... Sønnen min er to år og gir ikke gaver ennå Sendte blomster til mammaen min(for langt unna for å kunne besøke) Hva ga du til mammaen din da?
It's all about me Skrevet 9. februar 2009 #6 Skrevet 9. februar 2009 Hadde blitt mer sjokkert om jeg hadde fått noe. Men synes godt mannen kunne fått guttungen til å male et krus eller tegne på et kort til meg (
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 9. februar 2009 #7 Skrevet 9. februar 2009 Jeg fikk ingenting, men forventet ingenting heller. Fikk sove lenge, en god dusj- god søndagsfrokost og middag da. Men ingenting materiellt som var pakket inn.
Trollmor m/ trolljente Skrevet 9. februar 2009 #8 Skrevet 9. februar 2009 Fikk ikke noe, selv om jeg ordner til farsdag hvert år.
gerd Skrevet 9. februar 2009 #9 Skrevet 9. februar 2009 Jeg fikk blomster av svigermor...men så er mannen borte nå og da...
*gurimallaika* Skrevet 9. februar 2009 #10 Skrevet 9. februar 2009 INGENTING SOM VANLIG! Og ja det skuffer meg.. Det hadde ikke gjort meg noe hvis det ikke hadde vært for at gubben hadde reagert på at han ikke får noe på farsdagen. Da guttungen var 2 år fikk han et dikt hvor guttungen hadde fargelagt rammen rundt, og kake, og det var ikke bra nok. Guttungen er 4 år nå. Så jeg tar hintet at han ikke syns jeg er noen god mor for unga og ikke fortjener å få noen oppmerksomhet. Men i år kjøpte jeg meg min egen morsdagsgave..
♥ ♀06+♥♂10+spireimagen ♥ Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 9. februar 2009 Skjønner det er flere enn meg, og syns det erlitt synd jeg. En ting er om man er enige om at de dagene ikke er noe spesielt, men her hadde jeg stått på hodet og bakt kaker til både mor og bestemor som vi dro og besøkte i går, og han spurte meg til og med på lørdag hva jeg ønsket meg.. Jeg fikk jo i fjor, og han har også fått hvert år.. Tror jeg er ekstra sår og lei om dagen i tillegg men.. ble bare så utrolig skuffet og følte meg kjempedum når folk spør hva jeg fikk på morsdagen..
*gurimallaika* Skrevet 9. februar 2009 #12 Skrevet 9. februar 2009 Ble litt missvisende kanskje. Gubben har fått gave de fire årene han har vært far, mens jeg har kun fått det det første året. To år på rad fikk jeg "Happy mothersday! Sorry, but i forgot", men i år fikk jeg bare "Happy mothersday.".
♥ ♀06+♥♂10+spireimagen ♥ Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #13 Skrevet 9. februar 2009 TobiMamaMia så utrolig dårlig gjort! Skjønner godt du blir skuffet og det er litt slik jeg tenker også- er jeg ikke bra nok mamma liksom? eller går det på at han bare ikke bryr seg? I tillegg har jeg jobbet i helga, og på fredag ryddet og ordnet jeg hele huset og på lørdag spurte jeg han om han kunne rydde litt i løpet av helga så det ikke sklir heelt ut. Kom hjem fra jobb i går kveld til det BOMBA huset:( ble så innmari drittlei liksom.. så nei dagen i går var absolutt ingen "mors dag" syns jeg..
Gjest Skrevet 9. februar 2009 #14 Skrevet 9. februar 2009 Synes ikke det er rart at du er skuffet. Ble det første året jeg ikke fikk noe jeg. I år hadde jeg ikke forventa noe. Synes det er patetisk å skrive/tenke: "Men du er jo ikke mammaen til mannen din...." for regner med at du godt vet at du ikke er mora til mannen din likssom !!! Men jeg føler jo at mannebena kan ta seg sammen litt og hjelpe ungene med å fikse noe jeg da. Trenger jo ikke koste noe. Men iallefall vise at det er noe ekstra ! =) Jeg gjør iallefall det når det er farsdag + at jeg alltid besøker mine egne foreldre med gaver og sånn på morsdag og farsdag, så sambo vet at det er viktig for meg.
♥ ♀06+♥♂10+spireimagen ♥ Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #15 Skrevet 9. februar 2009 Takk Hønepøne - det er liksom det jeg tenker også. Han kunne tatt seg sammen litt og hjulpet snuppa med å tegne noe eller hva som helst. Hun og pappaen var jo med på besøk til andre mammaer i familien , med gave og kake.. Kanskje enda mer skuffende siden jeg fikk i fjor, han vet at jeg setter pris på slike dager og dessuten gjør ekstra ut av farsdager og slik også, og i tillegg kom jeg som sagt hjem til det bomba huset i går kveld som jeg nå har brukt et par timer på å rydde idag. Han har ikke vært sånn før, nå virker det som ikke noe som er så viktig lenger og da legger jeg sikkert mer i alt.. Hadde sverget på at jeg aldri skal sitte på et nettforum å slenge dritt om mannen, og jeg prater aldri stygt om han med venninner men akkurat nå er jeg lei meg ,skuffet, oppgitt, irritert, frustrert og litt sint. (Men det er som sagt pga mer enn bare morsdagen..den ble bare toppen av kaka ..)
babyfrøken *mamma* Skrevet 9. februar 2009 #16 Skrevet 9. februar 2009 Var min første morsdag, og fikk ingen oppmerksomhet.. Jeg ble helt ærlig lei meg jeg, hadde så absolutt ikke trengt å være noen gave, men et kort eller noe sånt hadde vært mer enn nok! Min kjære var veldig lei seg for at han hadde glemt det da, det er da noe.. ;o)
cammiss Skrevet 9. februar 2009 #17 Skrevet 9. februar 2009 skjønner godt dere som ble skuffet- Jeg fikk kaffe på sengen- og sjokoladet- datteren fikk kakao- så fikk jeg en eggdeler av henne, et ukeblad av min sønn og nydelige tulipaner av min mann- og så hadde vi en veldig hyggelig dag!- det er ikke så mye som skal til- men det er hyggelig at man husker på det!! så fortsett med å gi mannen på farsdage- så kanskje det går opp for han etterhvert.- og jo større barna er -- jo enklere er det å snik det inn på de- skal vi sende mormorsdagskort... feks til mormor for det er jo morsdag på søndag- og da er det hyggelig ...... osv..
Mamma til to tette Skrevet 9. februar 2009 #18 Skrevet 9. februar 2009 Fikk ingenting kjøpeting MEN fikk god middag laget av mannen og et kjempefint maleri av sønnen min på 2 år og det var mer enn nok. Vi har ikke mye fokus på dette, mulig vi skal gjøre det hvis barna viser interesse for det. Hvis det f.eks blir snakket om i bhg eller noe. Vi hadde mine foreldre til kake og kaffe på ettermiddag og min mor fikk også flott maleri av min sønn.
Hierofanten Skrevet 9. februar 2009 #19 Skrevet 9. februar 2009 Jeg syns alle gode mammaer fortjener en oppmerksomhet på morsdagen. Og ja det er mannens ansvar om barna er for små til å stelle i stand selv. Som min mann sier så vil han gjerne være med på å lære barna våre denne tradisjonen og gjøre noe fint for meg.Det er som regel veldig morsomt for barna å få glede mamma eller pappa. Husker jeg syns det var veldig morsomt at mamma ble så glad for en gave, frokost og blomster når jeg var lita. Jeg skjønner godt at mange blir lei seg om de blir avglemt på en slik dag, eller rett og slett av deres bedre halvdel ikke bryr seg. Det sier litt om den personen de er sammen med. Menn kan riktignok være litt tankeløse, men om han selv får farsdagsoppmerksomhet så skulle det bare mangle at han ikke skjønner at han burde følge opp. Mange her sier at de foretrekker å heller få en gave o.l andre dager i året også. Men jeg tror at ofte er det slik at de menn som ikke klarer å vise moren til barna sine litt omtenksomhet for hennes og barnas skyld på denne dagen. også er de som ikke er så flinke ellers. De som har en dårlig holdning og glemmer både bursdager og annet.Ikke gidde stå opp, vaske en maskin med klær, prioriterer kompiser osv osv. Syns det er respektløst og ikke akkurat noe å satse på i et forhold.Er det jeg tror da basert på erfaring. De gode mennene gjør en innsats!! Jeg fikk forresten både frokost, gave og kake. Det ble jeg veldig glad for. Er ikke noen selvfølge at man har noen som bryr seg og derfor tar jeg godt vare på han også.
Milena Skrevet 9. februar 2009 #20 Skrevet 9. februar 2009 Jeg fikk ingen materiell gave. Men fikk sove så lenge jeg ville, fikk god frokost (velge om jeg ville ha den på senga eller oppe), og ble behandlet ekstra fint hele dagen Min første morsdag ble fin ) Sønnen vår er nesten 3 mnd.
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 9. februar 2009 #21 Skrevet 9. februar 2009 Jeg fikk heller ingenting selv om han har fått på farsdag:-( blir litt skuffet selv om jeg ikke regner med å få noe sånn egentlig. I fjor fikk vi forbi en blomster butikk på lørdag og han spurte om vi skulle kjøpe noen blomster siden det var morsdag i morgen? hæ??? det får da du ta avgjørelsen på ikke meg....måtte til og med mase meg til å få sove litt lenger, hva er greia liksom han sover lenge stort sett alltid når han har fri. Får se om det retter seg opp få valentine dagen, han har brukt å gi meg litt oppmerksomhet da.
Blåmandag¤ Skrevet 9. februar 2009 #22 Skrevet 9. februar 2009 Fikk ingen gave, men jeg fikk frokost på sengen også fikk jeg sove lenge. Mammaen min fikk blomster da.
LisaColli Skrevet 9. februar 2009 #23 Skrevet 9. februar 2009 jeg fikk heller ikke. nå er vi ganske blakk for tiden, så jeg forventet ikke noen dyr gave.. men en liten ting kanskje? eller at de laget noe til meg, frokost på senga, kake eller en tegning. snuppa vår er bare 2 år hun også.. men men.. det blir vel bedre når hun er stor nok til å finne på noe selv :-)
Chiquita Bananas Skrevet 9. februar 2009 #24 Skrevet 9. februar 2009 Jeg fikk ikke noen gaver igår, men sambo sto opp med lillegutt som sov helt til kl.09 for en gangs skyld. Han skulle også lage egg og bacon til frokost, men da hadde jeg stått opp fordi jeg hørte lillegutt springe i gangen og da mååå jeg bare opp for å se ham ) Jeg dytta sambo ut av kjøkkenet og lagde frokosten til alle sammen selv - ellers blir det bare brent og det blir alltid så masse røyk. Brukte dagen på å måke snø ute - det var sambo som gjorde det av eget initativ. Skulle måke frem bilen til broren min som står hos oss - så det var jo snilt. Siden lillegutt ville ut til pappaen sin så gikk jeg ut og hjalp til med måking. Var veldig koselig å gjøre det sammen for en gangs skyld og få bort all snøen. Var jo flere naboer ute som vi kom i snakk med så det ble jo veldig koselig ) Dro bort til svigers med blomster og spiste middag der som vi hadde gitt dem - så dem kunne lage spesialiteten sin. Litt dumt at vi faktisk ikke blir invitert på middager eller i det hele tatt - det er jeg som må invitere og da lage store middager. Jeg er ikke så glad i blomster så jeg ba sambo spare dem pengene og ikke kjøpe til meg - ønsket meg nye gryter så det skulle vi egentlig kjøpe på lørdag, men jeg fant ingen jeg ville ha. Første året fikk jeg en fotmassasje ) og kort og masse oppmerksomhet. Til vanlig er sambo veldig flink å gi oppmerksomhet og allllltfor dyre gaver så det var helt greit å ikke få noe igår - siden jeg får så mye ellers i året.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 9. februar 2009 #25 Skrevet 9. februar 2009 Jeg fikk en gratulasjon av mamman min. Kjøpte gave som mannen hadde med til sin mor. Største her er 4, så er for liten til å ordne noe selv. Hadde blitt glad for en gratulasjon fra mannen min også; for jeg synes i grunn jeg er en veldig god mamma for de tre barna våre! =) Men for å være helt ærlig, husker jeg ikke helt om jeg stelte i stand noe ekstra til farsdagen sist, så jeg har bestemt meg for å gjøre en innsats neste gang...så kanskje han gjør litt mer ut av morsdagen neste gang også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå