Gjest Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 Ville dere gjort det? Hva er det egentlig som kan skje hvis man har de ute når det er for kaldt? Hvis man kler nok på så blir de jo ikke syke, eller?
Itsrejk Skrevet 9. februar 2009 #3 Skrevet 9. februar 2009 Det man skal være oppmerksom på er at lungene til disse minste ikke har godt av å puste inn for kald luft. Spesielt hvis det blåser kan det bli hardt for lungene til babyen. Men hvor grensa går ift tid og temperatur synes jeg er veldig vanskelig å vurdere...
Gjest Skrevet 9. februar 2009 #4 Skrevet 9. februar 2009 Nei, ikke sant... Vanskelig å vite om det er "for lenge". Men jeg tenker jeg tar regntrekket på, så blir det litt lunere inni vogna. Det blåser forresten ikke.
LilleBjella Skrevet 9. februar 2009 #5 Skrevet 9. februar 2009 Du trenger ikke ta på regntrekket, når det ikke regner og blåser. Da blir lufta inni vogna bare veldig klam og fuktig. Baby puster inn og ut den samme lufta. Da vil jeg tro det er bedre å puste inn frisk og kald luft. Da jeg dro hjem fra sykehuset var det seks minusgrader, og jordmødrene sa det bare var å trille hjem, så lenge babyen lå godt og varmt. Grensene som fagfolk har satt (10 minusgrader) går jo på temperatur og ikke varighet.
mamarama og lille banan Skrevet 9. februar 2009 #6 Skrevet 9. februar 2009 jeg tror ikke jeg ville ha gjort det. vi gikk tur en lengre tur med mini i vogna da han var 6 uker, og det var 6-7 minus ute. han lå og skrek, så det var kanskje for kaldt for han, han pleier ikke å skrike i vogna. like etter ble han skikkelig forkjølet, men det varte heldigvis ikke så lenge. vi trodde vi hadde kledd på ham godt, men jeg ser nå at han burde hatt på seg mer. han pustet inn mye kald luft når han lå og skrek også. den erfaringen fører nok til at jeg ikke gjør det igjen når det er så kaldt, verken med han eller fremtidige barn.
*LilleTroll + spira Skrevet 9. februar 2009 #7 Skrevet 9. februar 2009 Kom dere ut og trill Når minsten er godt pakket inn er det ikke noe i veien for å trille ute, hva med de som bort nord i landet, og i innlandet...hvor gradestokken kryper nærmere -15 /-20 om vinteren. De kan jo ikke isolere seg inne hele vinteren Det vil uansett være litt høyere temperatur rundt ansiktet til baby hvis h*n er godt pakket inn... Vi har vært ute i skikkelig kaldvær før, frøkna sover så godt atte! Bare pass på at hodet og beina er skikkelig gode og varme, resten av kroppen og selvfølgelig..men hodet og beina er viktig!
Marihønemamma til prinsesse Skrevet 9. februar 2009 #8 Skrevet 9. februar 2009 Nemlig, samiske barn overlever jo gjennom vinteren, det er kaldt i indre Finnmark. Og man blir ikke forkjølet av kulde, men av virus.
AO3 Skrevet 9. februar 2009 #9 Skrevet 9. februar 2009 Jeg har gjort det - mange ganger. Ellers hadde jeg aldri kommet meg ut, her om vinteren i Nord-Norge! Bare pass på at det ikke blåser og blir trekk i vogna, og pakk babyen inn i passende mengde med (ull)klær. Jeg regner også med at du har en god og varm pose. "Grensen" går jo ved ti minusgrader - jeg tar ham med ut hvis det er ned i 12-13 nå, så lenge været er fint (han er fire mnd).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå