Gjest Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 Kommer jentepusen vår til å fortsette parringen og springe etter hannkattene selv om hun akurat har blitt gravid?? F.eks vis hun ble gravid i f.eks i går.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 Katter kan faktisk unnfange flere unger selv om de allerede er gravide.. Så ja.. Og parringstiden det har vel akkurat såvidt begynt vet jeg.. Forøvrig har hokatter løpetid fra 5-10 dager av gangen - noen hver mnd, andre bare et par ganger i året.
Gjest Skrevet 9. februar 2009 #3 Skrevet 9. februar 2009 5-10 dager av gangen??? Oi..Ja ja..Håper det bare blir 5 da..Hun har nesten ikke vært hjemme siden lørdags kvelden ca 22.30.Dro ut da,kom inn og bare spiste litt og så rett ut dagen etter (altså i går) i 17 tiden.Så var hun ikke inne før i 9 tiden i morres.Helt rastløs hele tiden,sprengkåt,hehe..MÅTTE på død og liv ut:). I dag la jeg merke til at hun mjauer på en annerledes måte,før var det sånn søt hunnkattemjauing,men nå høres hun ut som en kåt hannkatt! Da jeg og snuppa skulle nedi barnehagen slapp vi henne ut i dag,tvang henne til å holde seg inne imens.Så gikk hun like ved huset,gravde i snøen og pisset så det ut til.Og mjauet på den hannkatt måten mens hun grov og pisset.Lurer kansje på om hun pisset der for å markere seg så hannkattene skulle kjenne lukta,og mjauet slik for å lokke dem til seg!
AO3 Skrevet 9. februar 2009 #4 Skrevet 9. februar 2009 Steriliser katten din! Det er så altfor mange kattunger der ute som trenger et hjem... Man trenger ikke lage enda flere. Da slipper du dessuten løpetidsmarerittet de neste 10-14 årene.
Salat Skrevet 9. februar 2009 #5 Skrevet 9. februar 2009 Min katt hadde løpetid hver mnd og i en uke av gangen. Hun ble sjapt steriliert.
Gjest Skrevet 9. februar 2009 #6 Skrevet 9. februar 2009 Enig med meg80. Om du ikke skal drive avl, så er det lurt. Det regner jeg med at du ikke skal ettersom hun får dra ut på egen hånd å sjekke...hehe.
AO3 Skrevet 9. februar 2009 #7 Skrevet 9. februar 2009 Jeg kan jo legge til at sterilisering har store helsefordeler for katten din - den vil aldri få livmorbetennelse, og faren for svulster i juret (90% av disse er ondartede hos katter! De har ofte spredt seg allerede når de blir oppdaget) blir kraftig redusert. Jo tidligere du steriliserer, jo mindre er sjansen for å få kreft! Steriliserer man før første løpetid, er sjansen for jursvulster nesten null.
Gjest Skrevet 9. februar 2009 #8 Skrevet 9. februar 2009 Hun er 1 år og 5 1/2 mnd,har gått på p-piller tidligere.Men kuttet de ut for flere mnd siden,har ikke vært slik før! Så det er nok 1 løpetiden! Tenkte hun skulle få et kull,og så skal hun steriliseres så snart hun har født,kansje hun må amme ferdig først,det vet jeg ikke! Dyrlegen får forklare det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå