Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hver time i en halvtime-50min ganga. fikk tette melkeganger i det ene brystet i går. da fikk jeg feber. så jeg lå hele dagen i dag uten å spise noe..hun har kun spist fra den puppen som var frisk.

da har vel melka blitt temmelig tynn? kombinasjon av å spise ofte fra en pupp å at jeg ikke spiste på et døgn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva med å gi henne mme inntil du er frisk? Pump deg imellomtiden og stå i dusjen med varmt vann og maser brystet slik at melkegangene blir åpne igjen. Det gjør vondt. Du kan også prøve en type nesespray for å unngå de tette melkegangene.

Men, dersom du må gi så ofte melk selv når du er frisk ville jeg vurdert å del amme, kan virke som om du da har forlite melk. Det er noen som har et uansett hvor mye og riktig de ammer (akkurat som noen har for mye melk), og da er jo det viktigste at mini får nok mat, og da er mme (eller grøt fra 4 mnd) det som må til!:) Jeg hadde for lite melk, så jeg har vært igjennom dette.Det er utrolig slitsomt, jeg ammet og ammet på samme måte som du. Til slutt "gav jeg etter" og gav han mme. Fikk en baby som var helt anderledes, han ble jo mett!:) Sov i lengre perioder, var oftere blid og fornøyd og jeg fikk tid til å ordne noen små ting innimellom. Begynte plutselig å kose oss:) Hverdagen skla ikke handle BARE om mat:) Lykke til!:)

Skrevet

Hvis du har tette melkeganger er det kjempeviktig at du får tømt brystet skikkelig. Har du pumpet det, siden hun ikke har spist fra den siden? I så fall kan du jo gi henne det i tillegg. Hvis du pumper må du passe på at du får tømt det like godt som jenta di bruker å gjøre. Ofte lettere å få brystet helt tomt når barnet suger enn når man pumper, tror jeg. Jeg ville gitt henne fra den tette sida også.

God bedring! :)

PS. Jeg ville ha venta noen dager med å vurdere tillegg, hvis du fullammer. Hvis det bare skyldes at du har spist litt lite, og at hun bare har fått fra ei side er det sikkert greit at hun spiser litt ofte en dag eller to, så produksjonen holdes oppe. Men gi fra begge sidene (enten at hun tar selv eller at hun pumper), for melka er helt grei selv om melkegangene er litt tette.

Skrevet

har hatt masse melk hele tiden.. hun har gått opp fra 3720g til 4910g på 4 uker. så det var nok pga økedøgn eller noe kansje?

har ikke lyst til å gi tillegg. har ikke lyst til å gi henne flaske enda heller hehe.. vil vente med det en stund.

tusen takk for svar :)

PS: puppen ble helt fin så fort hun fikk spist av den. jeg måtte bare vente til brystvorta ikke var så vondt lengre. da gikk det greit :)

Skrevet

Godt å høre at det går bedre nå da! :)

Pass på at hun tømmer den vonde puppen skikkelig de nærmeste dagene, så du slipper brystbetennelse. Det er helt pyton...

Skrevet

noe dritt ja.. stakkars.. melka kommer visst ikke fort nok. hun ligger å piper. er jo ikke så mye jeg kan gjøre. for hun må jo som du sier tømme puppen skikkelig. tar nok litt tid før produksjonen er oppe for fullt igjen ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...