Gå til innhold

Sykehusbag'en min - om noen trenger tips ;)

Anbefalte innlegg

Dette er ikke akkurat det jeg tok med, men det er dette jeg ville tatt med om jeg skulle gjort det igjen (ble 1 håndbagasje- koffert + litt i veska):

* 1-2 amme-bh

* ammeinnlegg

* 1 lang genser e.l. til rett etter fødsel/ dagen etter. Eller bruk det du hadde da du kom til sykehuset.

* gode innesko

* 1-2 "antrekk" til bruk på barselhotell e.l. Jeg tok en løs sommerbukse, singlet, skjorte og cardigan. Husk at puppen bør komme lett ut:)

* Mange boksershorts e.l. med plass til store bind/ bleier

* Gode varme sokker

* Bind

* En god shampo/ balsam/såpe/deo/ fuktighetskrem + mascara e.l. om det gjør at du føler deg mer opplagt. Ikke masse sminke/ parfyme, baby vil lukte DIN lukt!

Til baby:

* Maaaange bodyer i str 50 (de gulper MYE, og man vil jo at de skal ha rene klær)

* 1-2 sparkebukse/ joggebukse

* 1-2 genser e.l. (noe til utenpå body)

* innelue

* sokker

* varme henteklær m/ utelue

* 1 pakke bleier

* helseteppe (fikk dyne til snuppa, men kos med et teppe på dagtid).

* gulpekluter

Ellers:

* video/ foto/ mobil/ lader

* evt om du har kjøpt "babybok/ minnebok", ta med penner osv.

Vi var på Ullevål, og dermed på barselhotellet der. Sambo dro hjemom dagen etter fødsel for å bytte ut noen ting jeg ikke trengte/ hadde glemt hjemme. Det jeg hadde bommet mest på var antall bodyer til snuppa - man vil jo ikke at de skal ha masse gulp på seg, så de ble skiftet hyppig.

I tillegg hadde jeg tatt med lys beige bukse - ikke praktisk med lyse klær når man blør!!

Så hadde jeg liksom glemt at magen ville forsvinne, etter fødselen hadde jeg utrolig lyst på noen "normale" klær igjen. Ikke trange jeans, men noe man ikke forbinder med graviditeten kanskje? Magen min ble brått borte, og jeg hadde lyst å føle meg litt fresh igjen:)

Jeg fikk en en del bleier og en pakke bind på rommet, men måtte begynne på den pakken bleier vil hadde med. Bind går det mye av!!! ta med gode nattbind! De hadde libresse goodnight der, de var bra. I tillegg får man jo "bleiene", jeg brukte de masse og syns de var bra (men så blødde jeg en del også da).

Smart å ta med noe sukker-drikke og litt energirik mat til fødselen. Sambo fikk ikke spist mye av matpakken, men brus var han veldig glad for!! Blodsukkeret er vel ikke helt stabilt under en fødsel, hehe:)

Fortsetter under...

Masse bra tips:) Jeg vil bare legge til et par ting for andre som kanskje har glemt noe utenom:) Er nok ikkeno viktige ting, men vet aldri:) Slettetang, om det er brukere av dette(for å føles litt ekstra fresh på håret på vei hjem evt, på barsel tiden..håret kan bety mye;-P), og allt bra toalettutstyr og god shampo/balsam/kur for dere, som meg selv, som liker å bruke gode frisør produkter:) Selv om det er nevnt gode produkter over, vil jeg bare presisere:) har også pakket min yndlingste med suketter, da jeg vet at barsel på mitt sykehus ikke har en teen jeg liker så godt;) (dette er for kosen !) har til babyen også pakket med meg et godt varmt omslagsteppe til å legge rundt tulla når hu sitter i bilsetet og skal bli bært ut i bilen for hjemreisen. vet ikke om dette hadde noe å si:) men, tenk velvære:D lykke til dere som er på overtid og dere som fremdeles venter på termin som skal nærme seg...

Takk for gode tips! :) men når d gjelder antall bodyer til babyen, får man ikke en del på sykehuset? er jo selvsagt koseligere å ha med selv. Jeg har ikke kjøpt så mange i str 50, i tilfelle lillejenta er lang.. og hva med brystvortesalve? får man d på sykehuset? trodde man fikk bleier og bind og alt mulig.. tror jeg må ut å handle litt mer :)

Håper jeg også er heldig og føder litt før termin....

MaryJane79:

Jeg fødte som sagt på Ullevål, og var på barselhotellet der. De kledde på snuppa body, bukse og lue etter fødsel på barsel + at vi fikk med dyne og babyseng. På hotellet lå det ca en pakke bleier + voksenbleier + en pakke libresse goodnight.

Vi spurte om d var greit vi kledde på henne egne klær samme kvelden vi kom på hotellet. De sa da at man måtte bruke egne klær på hotellet. Se på hjemmesidene til Ullevål hotell, det står det samme der mener jeg å huske.

Brustvortesalve hadde jeg med, men brukte ikke. Dette pga at vi ble rådet til ikke å gjøre det - heller la en dråpe råmelk ligge over brystvorten og få tørke i friluft. Jeg var litt sår første og andre dagen, men merker INGENTING nå...har ikke brukt salven.

Og ang body - så kan du jo ta med i 56 også? Ellers så får du jo utvidet de i 50 en del ved å dra i dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...