Gå til innhold

Noen andre som har Emmaljunga bilstol og base? Ang. låsemekanismen...

Anbefalte innlegg

Vi har kjøpt alt fra Emmaljunga, vogn, adapter for vogn&bilstol, bilstol og base. Men låsemekanismen på bilstolen og basen er veldig treg. Jeg har ikke sjangs til å få løsnet bilstolen fra basen. Har tatt basen ut av bilen og prøvd å feste og løsne bilstolen inne i stua, men den er like treg. Pappaen får løsnet bilstolen, men sier han må virkelig ta i for å få den løs. Så lurte igrunn på om det er noen andre som har samme bilstol og base, og om dere har samme problemet eller om det er like lett å klikke løst som det høres ut i katalogen deres...?

Jeg vet ikke hvor tungt det skal være å få løsnet bilstolen fra basen, det bør jo sikkert ikke være superlett, men når det er så tungt at mammaen ikke får løsnet bilstolen fra basen, så er det jo ikke akkurat et salgbart produkt. Pappaen er jo på jobb, så de fleste gangene er det bare jeg som er ute og kjører med snuppa, så basen har vi måttet legge igjen hjemme. Kjedelig å feste bilstolen med belter når man har investert i en base, og var forberedt på å slippe å bruke beltene x antall ganger om dagen :S

Dere som har bilstol og base av et annet merke, er det tungt å få løsnet bilstolen fra basen?

Fortsetter under...

Hei, vi hadde akkurat det samme... Skrev dette i et tidligere innlegg:

Jeg tenkte akkurat det samme etter at vi kjøpte en Emmaljunga Mondial 08 modell på finn... Så vi dro til butikken og sjekket forskjellige bilseter. Samboeren min likte Maxi Cosi bedre, men jeg så fordeler med å ha en bilsete som passet til understellet. Så det ble en Emmaljunga bilsete og base til slutt.

Så kom lille prinsen vår, og samboeren skulle hente meg på sykehuset. Han kom inn til rommet UTEN sete, for den fikk han ikke løsnet etter å ha prøvd den! Det endte til slutt med at samboeren gikk rundt i 5 dager, ganske så frustrert for sete ville bare ikke løsne. Da han klarte det til slutt så kjørte han rett til butikken og byttet hele greia med en Maxi Cosi Cabriofix og base =)

Er veldig fornøyd med den, og synes den ser litt mer ferdig-utviklet ut, litt mindre detaljer som kan gå i stykker. Nå tar vi bilsete ut og plasserer den i en handlevogn når vi skal handle for det finnes ingen adapter til Emmaljunga sitt understell. Er vi ute lengre så tar vi med hele vogna...

Kan nok hende at vi hadde bad luck med Emmaljunga sin sete, produktet er nok ganske ny i assortimentet og kanskje derfor ikke tatt med i tester osv? Lykke til!!!

Som sagt: har Maxi Cosi nå og er veldig fornøyd, meget enkelt og lett å få den løsnet fra basen også (som det skal være!!)...

Huff det hørtes jo ikke så lovende ut... Liker vogna vår og har brukt bilstolen på vogna masse, så det syns jeg var en helt genial funksjon!! Kommer sikkert ikke til å bytte stol siden vi bruker den såpass mye på vogna. Utrolig kjipt å ha investert 1695 kr på en base vi ikke får brukt... Håper vi får heve kjøpet på den. Hadde jeg visst dette på forhånd, så hadde vi heller kjøpt Teutonia vogna vi så på og kjøpt adapter til maxi cosi...

Skal klage direkte til Emmaljunga, slik at de får vite om problemet og forhåpentligvis fikse det slik at andre kan få brukt bilstol og base fra dem. Syns det er veldig rart at de ikke har testet og funnet ut av dette problemet, for hvem som helst må jo ha kjent at dette blir i tyngste laget for nybakte mødre? Fryktelig irriterende....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...