2 gutter og 1 jente Skrevet 8. februar 2009 #1 Skrevet 8. februar 2009 han er 21 mndr og har nå vært plaget i 3 døgn. han drikker lite og siser enda mindre...alt som går inn kommer ut...finnes det noen råd? hva kan jeg gjøre for å hjelpe han?medisiner?
Nydelig gutt 07 + ny spire 09 Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 Har det sånn vi og nå. Han er 16 mnd og det startet på fredag kveld, og holder på ennå. Absolutt alt som kommer inn, kommer ut igjen:( . Det finnes ingen medisiner som hjelper mot dette, men det er viktig at de ikke tørker ut. Gi ham masse å drikke av det du vet han liker, men unngå brus og andre sukkerholdige drikker, da det kan forverre evt. diarèen. Har hørt av blåbærsaft skal hjelpe litt, og eplemost blandet med litt farris. Har han feber, så kan du gi han febernedsettende. Da blir han litt kvikkere, og får lyst på drikke iallefall. Er ikke så farlig at de ikke spiser som vanlig, men drikke må de.
Popsipus Skrevet 10. februar 2009 #3 Skrevet 10. februar 2009 Jeg var der du er nå for ca halvannen uke siden. Vår gutt på 13 mnd spiste INGENTING og drakk lite. Trodde aldri det skulle gi seg, men heldigvis ei uke etter var han så god som ny igjen:-) Det er dessverre ikke så mye å gjøre med det. Det må gå over av seg selv. Dersom han blir veldig slapp og ikke orker å leke eller noe, er den eneste behandlingen å legge han inn på sykehuset slik at han kan motta væske intravenøst. Et lite tips: pass på at du ikke gir for mye å drikke/spise på én gang, det kan nemlig øke kvalmefornemmelsen. Vi ga gutten vår i perioder vann med skje. Det tok litt tid, og han fikk ikke så mye i seg, men han beholdt det i alle fall. Hold ut, det går over!
2 gutter og 1 jente Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. februar 2009 femte dag med oppkast og diare nå. I dag har han drukket mye da. masse biola. har holdt han unna biola i fire dager nå, men han syns det er veldig godt, og akkurat nå vil jeg bare ha noe inn og ikke bare ut. legen sa også at jeg ikke måtte bry meg om dette med melkeprodukter og la han drikke det han ville og kjente han hadde lyst på. så han har spist litt brødskive med nugatti og drukket litt biola. så godt å se han spise! men han er ikke kvitt det enda da, men har mye mere energi i dag. begynt å bli rampete igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå