Anonym bruker Skrevet 8. februar 2009 #1 Skrevet 8. februar 2009 Jeg leste noe om at det "mangler" noen næringsstoffer eller noe i Hipp sine produkter. Stemmer det? Hva er det som mangler da? Og hvilken grøt vil du anbefale til 6 mnd gammel baby?
Trulte76 Skrevet 8. februar 2009 #2 Skrevet 8. februar 2009 les denne du så får du svaret http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/article2546324.ece
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2009 #3 Skrevet 8. februar 2009 Hipp har ikke lov til å tilsette like mye jern i sine grøter som det Nestlé har. Dette har med reglene for hvilke produkter som kan kalles økologiske. Dette løser du ved å tilberede grøten med mme eller mm, mme er tilsatt jern siden det er basert på kumelk. Det hjelper også å servere c-vitaminrik frukt sammen med grøten, da tar kroppen lettere opp jernet. Ellers kan du koke grøt selv på hirse og havre. Gode kornsorter som er stappfulle av lett tilgjengelig jern. Du trenger ikke velge Nestlé bare fordi en eller annen (ikke så tilfeldig valgt) kostholds"ekspert" sier at det er det beste...
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #4 Skrevet 9. februar 2009 Det er da vel bedre for en travel småbarnsmor å bruke Nestle sine grøter vel! Da slipper man å tenke på at grøten mangler både det ene og det andre, at man må huske å servere den og den frukten sammen med grøten for at barnet skal klare å få seg den lille jernmengden i hipp-grøten etc. Bruker Nestle jeg, så slipper jeg å bekymre meg over at barnet mitt ikke får i seg nok jern og vitaminer. Å koke grøt selv er noe de fleste ikke har tid til, men de som gjør det får jo likevel ikke alle de vitaminene som er tilsatt grøtpulver fra Nestle.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #5 Skrevet 9. februar 2009 Peilig er de vel mange ulike definesjoner på.. men ut fra erfaring funket nestle best hos oss.. de var den grøten småen likte best. og tv2 hjelper deg -best i test- da kom nestle ut best og-
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #6 Skrevet 9. februar 2009 Vi bruker Holle grøtene. Den trenger ikke bli tilsatt jern siden den er naturlig rik på det, den er økologisk og de fleste bruker å gi frukt til ungene sine i løped av dagen slik at de får i seg vitaminer.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #7 Skrevet 9. februar 2009 Det som er så genialt er jo at folk kjøper informasjonen de får ffra tv2-hjelper deg med en gang. Jernet i Nestles grøter er ikke så "bra", fordi nestle tilsetter mme i grøtene sine. Melk hindrer kroppen i å ta opp jern. Sånn at man bør heller gi grøt som ikke inneholder mme, som feks hipp eller holle, for da blir jernet tatt opp. Helt latterlig at ikke det kom frem i den testen. Og c-vitamin hjelper på opptak. Så nestle vant en ubrukelig test ja, og når de samtidig sier at kjøpemat er best, ja da ler jeg iallefall rått av dere som går fem på.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #8 Skrevet 9. februar 2009 Ops, nå ble jeg litt usikker her? Jeg har tilberedt grøt med mme, isteden for vann (som det står på pakken) Gjør jeg noe galt da? Med tanke på jernopptaket ol. ? Noen mååå svare =)
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #9 Skrevet 9. februar 2009 Når du har tilberedt grøt med mme selv om det skal tilberedes med vann, så har du gitt dobbel dose mme. Som oftest står det på innholdsfortegnelsen om det er mme i grøten eller ikke. Forøvrig får barn i seg jern på mange andre måter enn grøt, så det er ikke det sånn at de får jernmangel (om de ikke er belasta for det da). Datteren min fikk aldri grøt hun. Begynte rett på brødskive vi, grøt er et norsk fenomen.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #10 Skrevet 9. februar 2009 Neida, grøt er slettes ikke "et norsk fenomen". Bor i USA, og her har de masse ulike grøter å velge mellom (kalles cereal her). I de fleste vestlige land er det helt vanlig å gi grøt til babyer. Ikke skriv så skåsikkert om ting du ikke har peiling på.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2009 #11 Skrevet 10. februar 2009 Selv bruker jeg litt av hvert.. Gjerne småfolk sine og, minsten syns den er kjempe god.. Men det jeg vet, er att økologisk mat generelt har for lite næringstoffer.. En vegetarianer som kun lever på økologiske grønnsaker vil ettehvert få alvorlige nærings/vitamin og mineral verdier.. Og dette gjelder jo selvsagt for økologisk barnemat og.. Kan være greit å ha i bakhodet.. Pjokken får litt innimellom, men som regel er det nestle det går i her når det kommer til mat generelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå