lengter daler ned i skjul... Skrevet 8. februar 2009 #1 Skrevet 8. februar 2009 har begynt å gi smaksprøver, noen små skjeer hver dag med maisgrøt. Men han ser ikke ut som at han liker det. han lager grimasjer for hver skje og viser tydelig at han ikke liker det. litt usikker egentlig på om han ikke liker smaken eller om han synes det er ekkelt med noe nytt i munnen, og det ser ikke ut so han liker å få skjea i munnen heller... skal jeg bare fortsette med samme grøten? eller bytte sort? gahan litt fruktmos, men fikk omtrent samme reaksjon... smattet kanskje litt mere. storebror var aldri så skeptisk til grøten, hehe!
lilleღpersille Skrevet 8. februar 2009 #2 Skrevet 8. februar 2009 Hei! Det er nok dette som er en del av tilvenningen:) Dattera mi tok skje ganske greit fra begynnelsen av, sikkert fordi jeg hadde trent med å gi vann med skje siden hun var 2 mnd. Ellers likte hun risgrøten ganske bra, når jeg prøvde maisgrøten fikk hun de samme reaksjonene som du beskriver. Mye grimasjer. Men vente seg fort til denne også. Nå har hun begynt å få havre/ris/hvete grøt og har litt av de samme reaksjonene der også. prøvd med litt banan og avocado- det tror jeg blir en stund til neste gang. Og sviskemos spiser hun, men har mye rare uttrykk der også Så tror vi bare må ta tiden til hjelp. De skal jo bli vant til disse nye smakene. Jeg vil anbefale deg å prøve med litt risgrøt. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå