Gå til innhold

hvorfor må en vente en mens

Høne mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg hadde en MA 14.01.09 var 16 uker på vei. Har hatt det utrolig tøft. Vi har heldigvis 2 barn fra før som har holdt oss oppe. Men lille Kristian kommer vi aldri til å glemme. Har gravlagt han i en familie grav som vi har. Der er det godt å gå der hver søndag og tenne lys med mannen min og barna våre.

Vi har vert veldig usikre på om vi vil prøve å bli gravid med en gang eller om vi skal vente litt siden vi har tatt det så tungt. Men vi har kommet fram til at vi vil prøve på nytt med en gang. Legen sa til oss at vi burde vente en menstrasjon før vi prøvde igjen og at når vi ble gravid igjen så skulle vi få komme på sykehuset allerede i uke 8 å få ultralyd undersøkelse. Men hvorfor bør vi vente en menstrasjon? Vil egentlig bare begynne å prøve med en gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Høne mor

Så utrolig trist å høre. Jeg vet så utrolig godt hvordan du har det. Desverre. Jeg mistet for 3 gang i desember i uke 14. Det var og er helt grusomt. Har en gutt på 3 som er en liten sol, men er fortsatt veldig preget av det som skjedde for 2 mnd siden.

Legen min sa at kroppen skal komme tilbake til normalen etter en MA og hun anbefalte minst en menstrasjonen før et nytt forsøk. Er vel alt fra hormoner til slimhinner som skal komme tilbake til normalen igjen, slik at alt er best mulig foran et nytt forsøk. Jeg hadde en SA før denne MAen og hadde ikke mensen mellom de to. Tror ikke det hadde en sammenheng, men om man kan planlegge, er det nok best å følge legens anbefalinger.

Sender deg en diger trøste-klem. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...