Anonym bruker Skrevet 8. februar 2009 #1 Skrevet 8. februar 2009 Min permisjon var ferdig i midten av januar og jeg har dermed ferie nå, den er ferdig i løpet av februar. Deretter skal jeg ha ulønnet perm i noen måneder. Nå skal barnet mitt opereres i beg. av mars, og begge foreldre er innkalt. På nav sine sider står det at lovbestemt ferie og perm etter denne paragrafen er sidestilt med arbeid d) da medlemmet har lovbestemt permisjon etter arbeidsmiljøloven §§ 12-1 til 12-5 dersom vedkommende har avtale om å gjenoppta arbeidet etter permisjonen. Jeg mener da at jeg har rett på pleiepenger til tross for at jeg akkurat nå ikke har inntekt? Noen med erfaring? Jeg kunne tatt med masse linker og kopiert paragrafer, men det blir fryktelig mye, så jeg håper noen har peiling sånn helt av seg selv. =)
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 Vet ikke så mye om det med pleiepenger. Men da jeg fikk jentene mine, hadde jeg ikke jobb. Eneste dagpenger som inntekt... Da fikk jeg pleiepenger. Det var legen som skrev søknad om pleiepenger, og sendte det inn til nav..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå