Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer der egentlig? Vet man skal sjekke om livmor har trekt seg sammen og det, men hva mer skjer der? Skal man veie seg, måle blodtrykk etc? ;) MÅ denne undersøkelsen skje hos fastlegen, og bestiller man denne timen selv? Herregud, har så sinnsykt lite lyst å gå til fastlegen for en GU..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann!

Nå er det jo noe nytt...

man må ikke ta GU på 6 ukers kontroll så sant man ikke har blitt sydd noe voldsomt der nede..

Jeg skal på 6 ukers kontroll til torsdag.. og skal da ikke ha GU.. er 1 år til jeg trenger å ta celleprøve.. så da er det bare prat om hvordan fødselen var og evt snakka om prevensjon..

Skrevet

Jeg skal ha min etterkontroll hos jordmor. Hun sa jeg likegjerne kunne ha den hos legen, men selv opplevde jeg fødselen som littegrann dramatisk så jeg føler mest for å prate med henne. Jordmødrene er jo gjerne litt mer enn bare måle og ta prøver :)

Timen skulle vi bestille selv etter fødselen, mellom 6 og 8 uker etter ble jeg anbefalt. Og de skal vel stort sett sjekke at livmor, hormoner, blodtrykk og slikt er godt på vei tilbake til normalt.

Skrevet

Jeg droppa 6-ukerskontrollen jeg :)

Hadde ikke lyst, og følte ikke det var nødvendig. Hadde nesten ikke sting, og alt føles helt i orden ut "der nede" :)

Ei venninne spurte på sykehuset om det var nødvendig og gå, og de sa nei, at viss man syns at alt virker ok, trenger man ikke.

Så ikke stress med å gå bare fordi de har sagt det liksom! Det koster jo penger!!

Skrevet

Etterkontrollen er en del av svangerskapskontrollene og er like gratis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...