*Lille Persille" Skrevet 8. februar 2009 #1 Skrevet 8. februar 2009 Kan man blande mme-pulver i mm for å få en mer kaloriinnholdig melk? Sliter litt med at junior legger på seg litt for lite. Prøver å gi grøt også men det er ikke mye som går ned...
Labambie Skrevet 8. februar 2009 #2 Skrevet 8. februar 2009 Er nok ikke anbefalt nei... Ta heller å bland en flaske mme etter du har ammet/gitt mm og se hvor mye h*n tar til seg.. Begynn med en flaske med 200 ml mme, og se hvor mye som går ned så du har en mal til evt. andre måltider.
*Lille Persille" Skrevet 8. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. februar 2009 Problemet er at hun ikke vil ha så mye. Jeg har mer enn nok melk, hun tømmer aldri den ene puppen en gang men hun bare vil ikke ha mer. Tipper hun drikker et sted mellom 50 og 100 ml. Hadde derfor vært greit om det var flere kalorier i de få ml hun får i seg.
Blind Gudinne Skrevet 8. februar 2009 #4 Skrevet 8. februar 2009 Lag en liten flaske med MME og hell oppi det du har av MM. Bland det den veien istedenfor den andre veien.
<3 coccinelle Skrevet 8. februar 2009 #5 Skrevet 8. februar 2009 Da må du vel heller prøve å gi henne oftere og kanskje pumpe deg etter måltidet slik at hun får den siste melka i puppen fra flaske. det er vel den som er fetest hvis jeg ikke husker feil. Ikke bland pulver i mm, da får hun for lite væske i forhold til pulveret og det kan være farlig. Vet du at hun legger på seg for lite da?
Linn og gullet Skrevet 8. februar 2009 #6 Skrevet 8. februar 2009 Det går fint an å blande litt mme-pulver i mm. Gutten vår var veldig tynn og raste nedover kurvene, da fikk vi beskejd av erneringsfysiologene på sykehuset om å gjøre dette. Han var da halvannen mnd. Han ble ganske så hard i magen av det, så det kan være lurt å tilsette litt malt også. Hva sier hs da, følger han kurven sin?
liberobleier Skrevet 8. februar 2009 #7 Skrevet 8. februar 2009 jeg husker ikke hvor jeg har lest det, men husker da mini slet med vekten i begynnelsen, da leste jeg en plass at du kunne blande en måleskje pr 100 ml mm. Jeg gjorde dette i to uker og ingen magevondt
<3 coccinelle Skrevet 8. februar 2009 #8 Skrevet 8. februar 2009 Men hvorfor er det så nøye å blande mme så nøye i forhold til mengden vann da? Sikkert lurt å tilsette litt malt i hvert fall i flaska. Men hvis hun aldri drikker tomt brystet så får hun jo ikke i seg den tykkeste melken. Er det ikke bedre å prøve å få i henne den først? Jeg har aldri hatt problemet, her ikke hatt nok melk så jeg har gitt mme i tillegg, men hs vet vel bedre enn oss her inne.
Nagilimia Skrevet 8. februar 2009 #9 Skrevet 8. februar 2009 Det står på pakken at man skal være nøye med forholdet mellom pulveret og vann pga dehydrering. Kansje ta kontakt med helsestasjonen først i hvertfall...
*Lille Persille" Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #10 Skrevet 9. februar 2009 Ja vi vet at hun er litt liten og hun har gått ned på vektkurven. HS sa jeg kunne forsøke å gi henne et måltid og dagen med mme for å se om det hjalp da så det var bare jeg som tenkte at det kanskje var lurt å blande det i mm men jeg glemte å spørre. Jeg ringer og hører med dem. Har forøvrig gitt henne både sviskekompott og maltekstrakt siden vi begynte med smaksprøver på grøt og en flaske me om dagen men det kommer fremdeles ingen bæsj. Prøvde termometertrikset og sykling med bena og massasje av magen men ingenting funker. Noen som har andre triks som har funket for dere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå