Gjest Skrevet 8. februar 2009 #1 Skrevet 8. februar 2009 Vet dere hvorfor dere mistet melka? Og hvordan merket dere det? Mulig litt dumme spørsmål, men men:)
KarinB Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 hei jeg mistet melken jeg. Og, det er faktisk noen som gjør det, produserer altfor lite. Sånn er det for noen kvinner, men s andre har det motsatt med for mye melk. (før i tiden hadde man "ammekvinner" som gikk rundt og ammet andres barn når moren hadde for lite melk, da var det en akseptert sanhet men ikke nå....) Merket det ved at babyen ville amme hver time av og til oftere og at jeg måtte amme i 45 minutter-en time av gangen før han var fornøyd. Gjorde stort sett ikke annet en å amme. Utrolig slitsomt. Så jeg fikk jo enormt såre bryster, med blødenes sår. I tillegg fikk mini trøske/sopp i munnen som så mittet inn i sårene mine og inn i brystene. Det gjorde vondt det. Gjorde vonderer og vondere ut i ammingen, og så smerter i en time etterpå. noen som for min del betydde at jeg hadde smerter hele tiden. Og det var uutholdelige smerter, såre bryster var ingenting i forhold for å si det sånn. Måtte slutte å amme mens jeg fikk behandling i 2 dager. (kunne ikke pumpe heller, da det var for smertefullt)da jegs å skulle prøve å komme igang med ammingen var det veldig lite melk igjen, del ammet i noen uker men så var det tomt. merket det spes ved at jeg satt og ammet i 3 kvarter, og så drakk han 100 ml mme etterpå....2 mnd gammel var han da ca. Anbefaler virkelig denne artikkelen:http://www.flaskeposten.org/index.php?option=com_content&task=view&id=38&Itemid=68 Handler om det å ha forlite melk/miste melk etc. Vledig bra side og veldig bra artikkel:) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå