Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 10mnd'er. Synest det iblandt blir så kaldt for ham i sengen sin, da han sparker av seg dynen ofte. Kan jeg la ham sove rett oppå et korthåret lammeskinn? Eller bør jeg ta det under lakenet? Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillegutt her sover rett på lammeskinnet, det samme gjorde jenta vår..:)

Skrevet

Jeg har en flanellsklut øverst i senga oppå skinnet..men det er vel mest for å unngå gulp på skinnet;)

Skrevet

Er det ikke det som er hele poenget med slike soveskinn da? De kan jo som regel vaskes i vaskemaskin og er allergivennlige osv. Jeg lar i allefall minstemann sove rett på skinnet, med en liten klut under hodet for å beskytte litt mot gulp osv.

Ellers så anbefaler jeg sånn sovepose (babysafe) på det varmeste. Brukte det på vår første fra hun var halvåret og til hun var nærmere to år. Brukte ikke selene, men posen er ganske varm pluss at de ikke sparker så lett av seg når de har den på. Ble en del av leggeritualet å ta på "sekken" for natta.

Skrevet

Min lillegutt på 7 mnd sover også rett på lammeskinnet! Han har gjort det siden han ble født, å jeg tror definitivt at det er grunnen til at han også sover så godt! Jeg bare passer på å lufte det godt (gjerne i minusgrader) regelmessig, samt jeg børster det regelmessig for å bevare det bedre:)

Skrevet

Husk å ta på ullpysj også da. For ull mot ull er gull mens bomull mot ull er tull... :-) Da blir det ekstremt varmt.. Så enten naken hud mot ullet eller ullpysj oppå ullskinn.. Aldri en bomullspysj. :-)

Skrevet

Hmm..ikveld ligger han i bomullspysj, får kanskje gå til innkjøp av en ullpysj?

Første natten jeg prøver lammeskinnet og la ham ikveld rett oppå det ikveld. Ser ut som det var riktig.

Håper han sover bedre enn vanlig inatt nå, pleier nemelig våkne flere ganger om natta og jeg begynner å trenge mer søvn om natta snart nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...