Gå til innhold

Har feber men allmenntilstand topp - i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere, jeg har et dilemma - jenta våkna i dag med 39 i feber, men er i tipp topp form, leker, spiser/ drikker, traller osv, men er litt "tafatt" så det merkes no litt at hun ikke er helt i form.

Vet bhg sier ett døgn feberfri før de kan komme, men kan jeg likevel sende henne i bhg? Når formen er så bra?

Målte 38,4 i kveld før sengetid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke du skal sende henne i barnehagen.. Husk at de ikke alltid har like god tid til a ta seg av enkeltbarn der, og dessuten ma de jo ut og leke, og det er ganske kaldt ute na..Ikke noe saerlig med feber, det.....

Skrevet

Ville hatt ho heime. Mange barn som blir aktive av feber, men betyr ikkje at dei er friske nok for barnehage..

Skrevet

Ikke barnehage... De bør være helt feberfrie i ett døgn før de går i barnehagen.

Skrevet

Jeg sender jenta mi i bhg. med feber dersom hun ellers ser greit ut. De har nevnt at hun er litt blek o.l. men ikke noe mer enn det.

Gir henne paracet 20 min før vi drar, og det pleier å gå greit. Hadde jeg syntes at hun virket syk så hadde jeg ikke gjort det. Allmenntilstanden er veldig viktig når jeg vurderer, men tror nok at jeg har en høyere terskel for å ta sykedag en mange andre.

Skrevet

Absolutt IKKE! Hva med å tenke på at hun faktisk kan smitte de andre ungene i barnehagen....

Det er rett og slett ubetenksomt og egoistisk å sende et barn med feber i barnehagen...

Skrevet

Jeg blir irritert når jeg leser innlegg som dette! Barn skal IKKE i bhg med feber! Uansett!

Og til deg anonyme over her som sender jenta di i bhg når hun har feber, men ting ser "greit" ut.... ja, hva skal jeg si? Stakkars jenta di som blir sendt i bhg når hun ikke er i form, i bhg hvor tempoet er høyt hele dagen. Og i tillegg gir paracet før dere drar??? Om du ikke tenker på jenta di, tenker du overhodet ikke på de andre barna hun kan smitte i bhg??? Og når jenta di smitter andre, kommer hun igjen til å bli smittet på nytt av de hun smittet.

Jeg er jammen glad for at jeg ikke har så høy terskel for å være hjemme med barna mine. De skal få slappe av og få omsorg hjemme før de må i bhg igjen. Og jeg er heller ikke interessert at mine barn skal smitte andre barn.

Skrevet

Nei, har hun feber så har hun en infeksjon i kroppen, trolig virus, og hun kan smitte andre barn.

Selv om formen er tilsynelatende god kan den fort snu og barna bør observeres hjemme, hvor de kan få omsorg og kos, og ikke minst man kan følge med på væskeinntak osv som er viktig når de er syke.

Syke barn kan faktisk ganske brått bli sykere, og det er viktig å følge med! Jeg trodde mitt barn var "blitt friskt" en kveld etter noen dager med feber, og 4 timer senere var hun innlagt på sykehus med skyhøy feber og veldig dårlig almenntilstand. Antibiotika virket bra og barnet ble friskere ganske fort, men det var skremmende og se hvor fort det kan snu!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...