Gå til innhold

Kan det være et symptom på graviditet å være veldig kald og fryse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har iskalde hender og føtter, og har klær og pledd på meg, og fryser sånn! Er varmt i leiligheta. Eller er det bare tilfeldig? Noen andre som har opplevd det? Er 5+1 i dag:)

Fortsetter under...

Skrevet

Absolutt!!!! Jeg frøs ekstremt de første ukene, begynte ca 1 uke før IKM og det kommer fortsatt i perioder!!! Fryser som om jeg skulle ha vært på nordpolen - det kommer liksom innenfra synes jeg - sitter og skjelver, brrrrr - men det blir bedre etterhvert, men er absolutt ett symptom ja =)

Jeg er i dag 7+1

Klems

Skrevet

Hehe, fryser som om du skulle vært på Nordpolen ja!:) Jeg trodde jeg skulle omkomme da jeg var ute i går. Sikker på at jeg var blå i ansiktet av frost! Har ikke hælet å bevege meg ut i dag... Og det er ikke såå kaldt her, ca. 5-6 minus. Jaja, da er det ikke bare meg da;-) Vi får kle godt på oss..:)

Skrevet

Oj, det har jeg ikke hørt om før, men isåfall forklarer det et par ting.. jeg har vært utrolig frossen de to siste ukene! Mer enn vanlig, og også når andre synes det er varmt og godt..

Skrevet

jeg er vanligvis veldig varm av meg, men når jeg er gravid er jeg gjennomfrossen...hvertfall i 1.trimester...

nå ble jeg frossen før ikm, og er det fortsatt(11+3), men det er bedre nå enn i begynnelsen;-)

iskald på beina uansett om jeg har på ullsokker og ulltøfler...

Skrevet

Ja, dette skal bli noen interessante måneder, med alle disse rare symptomene! Men veldig spennende da:)

Annonse

Skrevet

Hei!

Jeg er også frossen. Det kommer sånne bølger av kulde grøss over meg.

Jeg er nesten akkurat likt som deg jeg Tigerpote 5+2 i dag!

Skrevet

Å, så artig, Arie!:-) Termin omtrent samtidig vi da.

Kikket forresten på Wikipedia i dag, tror det var der, bilde av fosteret i uke 5! Så ut som et insekt!

Skrevet

Jeg også fryser og fryser, og er veldig trøtt hele tiden, så tenkte at det var en sammenheng der :) Håper i hvert fall at dette går over, for å fryse er neimen ikke noe gøy!

Varm hilsen til dere frostpinner :-)

Skrevet

Da fikk jeg svar på det! Jeg har også vært skikkelig kald i det siste. Har aldri hørt at det følger med graviditet. Tenkte det kunne være siden jeg har vært mye kvalm og dårlig form, blir jo uggen i hele kroppen da. Vi får vel bare putte oss inn i ullpledd og holde varmen, eller finne en god og varm armkrok, da blir det vel bedre.

Skrevet

Jeg også fryser og hakker tenner til tider. Jeg sitter som regel med dyna i sofaen og har alltid på meg ullundertøy. Tror det er mye i det at når man føler seg uggen blir man kald. Men jeg har også hørt at det er fordi hjertet konsentrer seg om å pumpe blod til embryoet og dermed blir man kald.

Men man kan jo aldri være sikker. har så mye rare tegn for tiden, men vet ikke om det skyldes graviditet eller andre ting ;)

Skrevet

Da jeg gikk med datteren min lå jeg på sofaen ,32 grader i stua med 2 stk dyner på meg og jeg trodde fortsatt jeg skulle fryse ihjel! ;p hehe det var ille,men gikk over etter et par intense uker mener jeg;)

Skrevet

Hehehe, synes jeg ser oss alle sammen, blåfrosne, fullt påkledd, dyner og puter, og hakker tenner selv om det er kjempevarmt;-)

Hørtes logisk ut det med at hjertet pumper ut blod til fosteret. Jeg føler meg ikke så veldig uggen, er bare 5+2 da. Men fryser, det gjør jeg! Var et sted i dag, måtte sitte fullt påkledd med jakke, lue og skjerf og frøs og frøs. Vedkommende jeg var hos, trodde jeg holdt på å bli syk, ja, hvem vet svarte jeg;) De siste dagene har jeg frosset mye, spesielt i går og i dag! Brrr.

Annonse

Skrevet

Sånn har jeg det også :) Fryser ofte, spesielt på kvelden. Har måttet begynt å bruke pysjamas igjen på natta! Må ofte legge meg med ullsokker også :) Samboeren er lettere fortvilt over alt er blitt vanskeligere tilgjengelig, hehe :) Trodde man ble varm når man var gravid jeg men.....

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Jeg er 6+1 og har begynt å fryse veldig de siste dagene. Trodde det var pga jeg er dehydrert.Får i meg veldig lite væske.Prøver å drikke men det er neste helt umulig, siden jeg brekker meg av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...