1jente2gutter Skrevet 8. februar 2009 #1 Skrevet 8. februar 2009 Har nå hørrt at flærre og flærre leger sier at barna kan/skal og at barnehager ikke kan nekte dem å komme i barnehagen da de har fått øyebetennelse/katarr og dermed ikke vil gi dem noe mot det.Skal bare vaske med saltvann! Har og hørrt at noen barnehager nekter forde å ta i mot barn......... Hvordan er det i deres barnehager rundt om i landet? Vi kan jo ikke bruke en uke av sykedagene på barna hver gang de får øyebetennelse............
*1+1=2 små* Skrevet 8. februar 2009 #2 Skrevet 8. februar 2009 regelen er at de kan komme tilbake i bhg 1 dag etter at behandlingen er startet! Altså, hvis jeg starter behandlingen med spesial salve for øyekatar i dag søndag morgen, så kan hun i bhg. i morgen på mandag. Øyekatar er VELDIG smittsomt!!! Hvis ungen IKKE har øyekatar, så skal man heller ikke bruke anitibiotika. Har nå vært borti noen runder med øyekatar og vi har fått salve til øya, saltvann renser jo bare hvis man har litt rusk i øyet! Synes for å vise respekt mot de andre barna/foreldrene så bør man vente 1 dag før man leverer barnet i bhg. hvis det har øyekatar og man har startet behandlingen. ellers må jo alle andre være hjemme 1 dag de også OG ungen din vil igjen få øyekatar...
1jente2gutter Skrevet 8. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. februar 2009 DETTE er jeg VELDIG KLAR OVER!Mitt spørsmål var hva leger/barnehager gjør rundt om i landet HER VIL DI IKKE GI BARNA ANTUBIOTIKA;MEN BARE RENSE MED SALTVANN OG SIER AT DE KAN GÅ I BARNEHAGEN;OG AT BARNEHAGEN OKKE KAN NEKTE..... Leser du ikke hva somer spørsmålet før du svarer smurfenytt???
*1+1=2 små* Skrevet 8. februar 2009 #4 Skrevet 8. februar 2009 herlighet så sur det går an å bli da....beklager at jeg prøvde å svare på det du skrev.
mamman til to gutter Skrevet 8. februar 2009 #5 Skrevet 8. februar 2009 http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=494752 http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=Area_5626&MainArea_5661=5619:0:15,4665:1:0:0:::0:0&MainLeft_5619=5626:73422::1:5625:1:::0:0&Area_5626=5544:73424::1:5628:1:::0:0 Skriv ut disse to og gi til barnehagen. De fleste øyekatarrer skyldes virus og da hjelper ikke antibiotika i det hele tatt og barna er like smittsomme etter en dag med behandling, som uten behandling. Som det står i hvertfall den ene linken, så er det når det er øyekatarr med lite puss man kan sende i barnehagen og en sånn øyekatarr er ikke mer plagsom for barnet enn at nesa renner. Mini hadde en sånn runde i høst og øynene var litt gjenklistret når han våknet, men det fikk vi lett bort med en fuktig klut. I løpet av noen dager så var han helt bra uten behandling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå