Gå til innhold

Mistet i uke 9, SA, fikk beskjed om at det ikke var nædvendig med utskarpning. fler som har opplevd det samme?

mammaentiltrulte

Anbefalte innlegg

Hei. mistet forrige søndag. hadde to styrtblødninger. var på kontroll på mandag med ultralyd. fikk vite at det satt igjen en liten kant til livmoren med rester etter graviditeten. dette skulle komme ut av seg selv.

er dette vanlig? er så redd det ikke skal komme ut og at det ender med infeksjon og at det skal ødelegge sjansene for videre prøving.

Fortsetter under...

Leit at du skulle måtte oppleve dette.

Jeg mistet julaften og var i uke 10. Jeg fikk også beskjed om at det ikke var nødvendig med utskrapning, og at det bare var litt blod igjen omkring livmora. Jeg har hatt og har hcg i kroppen ennå og fikk først mensen etter 6 uker + 1 dag. I forbindelse med mensblødningene, i går, kom rester etter SA. Det så ut som en liten fostersekk+navlesnor (men vet ikke). Det var en utrolig mental påkjenning å få dette ut hjemme, noe jeg hadde sluppet hvis de hadde foretatt utskrapning. På den annen side mener de at det er best naturen ordner opp selv, og at det i sjeldne tilfeller ved utskrapning kan skje "arrdannelser" som gjør det vanskeligere å bli gravid senere. Men det er vel både for og mot argumenter her.....

Håper det går bra med deg og at du snart blir gravid igjen med en spire som sitter.

Trøsteklem,

Jeg fikk påvist MA i uke 9, fosteret døde 3 dager tidligere. Hadde blødd en del, men det var fremdeles fosterrester og morkake igjen, så fikk time til tablettkur lille julaften, men det ville jeg ikke, var redd for å ligge dausjuk på julaften, så jeg fikk velge selv om jeg ville ha utskrapning, det kunne jeg få samme dag.

Fikk beskjed om at utskrapningen kunne være litt tøffere mot livmoren, men jeg ønsket alikevel å legges i narkose, og fjerne restene.

Sluttet å blø dagen etter, ingen smerter, og spiren satt på nytt før jeg fikk mens tilbake. Er 6 uker på vei nå.

Det er nok "snillere" mot kroppen å gjennomføre det medisinsk, og du vil få etterkontroller for å sjekke at alt er ute, så ikke bekymre deg.. Leit at du også må oppleve dette, håper spiren snart sitter igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...