Gå til innhold

Noen som har opplevd at en cyste på eggstokken sprekker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere være så snille og fortelle hvordan dere opplevde det?

Fortsetter under...

Skrevet

Svigers hadde det og beskrev det som blindtarmbetennelsevondt. Skal være kjempevondt. Det legitimerer besøk til legevakta!

Skrevet

Jeg har opplevd det en gang, og jeg ville sammenligne smertene med veer faktisk. Våknet opp natten av at jeg hadde veldig vondt, kaldsvettet og greier. Skjønte ikke hva det var for noe. Men dro til legen dagen etter og fikk beskjed at det var en cyste som hadde sprukket.

Følte meg sår i magen i noen dager etterpå, og synes det var vondt å løfte tungt eller å reise meg opp for fort.

Håper jeg slipper å oppleve det igjen.

Skrevet

Jeg hadde ikke noe spessielt vondt, men jeg blødde veldig mye og var på legevakta.

Skrevet

Jeg hadde for flere år siden en cyste på eggstokken som fylte seg med blod og puss, ble betent, og vred eggstokken 180 grader. Smertene var intense. Jeg kom krabbende inn på legevakta der de forsøkte å innbille meg at jeg hadde klamydia og ville sende meg hjem med resept på smertestillende. Heldigvis slo jeg i bordet og forlangte ultralydundersøkelse på Ullevål. Måtte selv bestille taxi og komme meg dit. Legen som tok ultralyden reagerte lynraskt, og jeg ble akuttoperert 1 time etter undersøkelsen. Takket være en flink kirurg fikk jeg beholde eggstokken, selv om den ble delt. Han måtte sy den sammen igjen. Jeg fikk beskjed om at hvis cysten hadde sprukket, kunne jeg ha dødd rimelig raskt. Etter dette har jeg sett på Legevakten som rett og slett livsfarlig...

Skrevet

Jeg opplevde det for noen uker siden. Hadde vondt i livmoren noen dager (øm) og på siste dagen krøp jeg opp i sengen. Det gjorde vondt når jeg beveget meg og snudde meg. Merket det var lokalisert akkurat rundt eggstokken. Rådførte meg litt her inne hvor noen mente de hadde det slik ved eggløsning og siden jeg håpet at jeg skulle slippe unna legebesøk lå jeg den natten og innbilte meg nettopp det.

Dro til legen neste dag siden underlivskreft har gått i 3 generasjoner i vår familie, og dette ikke er noe jeg spøker med. Hun undersøkte meg med ultralyd og jeg fikk konstantert at en cyste hadde sprukket og at jeg også hadde flere slike på eggstokkene. Det er årsaken til at jeg ikke har eggløsning og ikke har hatt menstruasjon på over et år.

Det gjorde gruelig vondt.

Annonse

Skrevet

AAAAAU!

Hadde det for noen år siden og kunne ikke stå på bena da den (antageligvis) sprakk. Jeg hadde flere og tre sprakk i løpet av dagen på jobb. Klarte å krøke meg ut i ventende bil. Sammenligner det med sterke åpningsrier kombinert med luft i magen.

Legevakt, innleggelse og sykemelding noen dager.

Skrevet

Skjedde med meg da jeg var 17, og det er pokker meg det vondeste jeg har opplevd tror jeg. Fødsel var kanskje litt værre, men ikke mye.

FYtti faen, så vondt det var!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...