Gå til innhold

Kan fedme føre til ....

Anbefalte innlegg

Skrevet

at vi ikke kjenner liv så fort som andre uten denne ekstra belastingen ?

Jeg er nå i uke 23 og kjenner svært lite i forhold til alle andre her inne.Klarer ikke å kjenne det daglig heller.

Er det fettet eller er det babyen som kanskje ikke er frisk ?

Er så veldig veldig redd..

Veier 108 kilo nå :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Jeg opplevde det samme som deg, kjenner egentlig lite og gjorde det også på det tidspunktet du nevner (uke 23). Nå i uke 35 må jeg som regel legge meg ned og legge hånden på magen og dytte litt for å klare å kjenne. Jeg har vekt omtrent som deg, mulig litt høyere.

En årsak er nok at morkaka ligger foran fosteret hos meg, det fikk jeg vite på ultralyd. Denne tar av for noe av sparkene. Jeg innbiller meg at "ekstra polstring" kanskje fører til at vi kjenner mindre også, nettopp fordi morkaka gir denne effekten. I tillegg må vi ikke glemme at uavhengig av vekt kjennes liv ulikt fra person til person. Barnet kan jo ligge litt forskjellig i oss, litt utenpå eller mer inni. Du er kanskje førstegangsfødende også, og vi (inkl meg nå) kjenner senere og kanskje litt mindre enn flergangsfødende.

Men for å være på den sikre siden syns jeg du skal ta det opp med legen/jordmor. Alt som gjør deg engstelig skal du ikke være redd for å spørre om til du føler du får et godt nok svar.

En annen ting å gjøre er at du hver dag legger deg nedpå, prøver å provosere fram litt bevegelser og spark ved å drikke et glass kaldt vann og dytte litt rundt på magen. Dersom du er i normal aktivitet på dagtid, vil barnet sannsynligvis ligge i ro og være søvndysset av bevegelsene dine. På kvelden, når du går i ro, vil nok barnet bli mer livlig. Kan derfor være greit å gjøre denne rutinen på kvelden..

Lykke til :)

Skrevet

Her er det masse liv,som kjennes og sees veldig godt.

var nok like tung forringe svangerskap, da kjentes det og vistes det ikke like godt.

Skrevet

Jeg kjente det ganske sent jeg også.. helt sikker på at jeg kjente det var i uke 21.. da var det bare litt kiling nederst i magen.. de store sparkene kom noen uker senere. Og de kom ikke hver dag.. kjenner den kilingen hver dag, men ikke allti den vil sparke meg :)

er nå i uke 28 og kjenner det mer og mer når jeg ligger. er helst om morgenen og kvelden når jeg har lagt meg. Sambo fikk kjenne det utenpå magen i forrige uke, 27... og jeg trur nok det har med den ekstra polstringen å gjør :)

Skrevet

Jeg er i uke 37, har kjent babyen godt inni magen siden uke 17. (er 117 kilo)

Følelsen er som små bobler, leamus, kiling inne i kroppen (utenpå kom mye mye senere). Jeg ville hørt med jordmor/lege om du ikke kjenner noe liv, så kan de sjekke for deg.

Det som hjelper for meg er å sette meg fremover på en stol, så magen kommer i klem mot bekkenet, det liker liksom ikke babyen, så da blir det liv der nede.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har kjent liv siden uke 13!!!!

Jeg er i uke 29 nå og babyen er turbo i magen! Kjenner det veldig godt hele tiden! JEg veier i dag 128kg.

Tror heller det har med plassering av morkaka å gjøre jeg har min bak og kjenner sparkene veldig godt! Med andremann hadde jeg morkaka foran og da kjente jeg det ikke lie godt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...