Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa virker å være veldig plaget av luft i magen om kveldene.

Vi holder henne på skulderen, stryker henne på ryggen og går rundt med henne, men rapene kommer ikke like lett som tidligere etter mat. Rapene kan sitte veldig langt inne, og noen ganger kan hun skrike en time eller to før luften kommer ut. Noen tips til å få ut luften lettere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å klappe lett under stumpen eller på nedre del av ryggen når dere bærer henne. Kan også funke å legge henne på magen og stryke på ryggen. Da kommer det noen ganger ut andre veien da, men det går jo for det samme:) Du kan også holde henne over armen slik at hun ligger med magen ned, og bære henne, vugge litt osv.

Skrevet

eller så kan du gi henne 2 ml sukkervann. det pleier hjelpe på magevondt.

Skrevet

Vi har prøvd sukkervann de to siste dagene, med mindre virkning.

Men å ligge på magen har vi ikke prøvd så mye, det kan være en god idé :)

Skrevet

Jeg leste et tipe, tror det var her inne, om å la babyen ligge på høyre side på brystet ditt noen minutter før den snus på magen mot brystet ditt som ved vanlig raping.

Min gutt var også vanskelig å få til å rape, men etter at jeg begynte med dette raper an nesten hver gang.

En annen ting jeg ser kan virke, er å la babyen "hoppe"(forsiktig riktignok) litt opp og ned, sånn at føttene treffer underlaget(som f eks fanget ditt). Da kan det ofte komme rap her ar jeg merket.

Kan være vanskelig dette med raping, jeg har en som gulper mye, så han kan liksom ikke styres så mye med etter måltidet heller, for da kommer det bare opp igjen.

Jeg har også gitt han Minifom nå noen dager, og det ser også ut til å virke bra. Han er roligere, spes på kvelden, og gulper mindre.

Skrevet

minifom hjelper mot luft....får kjøpt på apoteket :) det hjalp her hvart fall :)

Skrevet

Mini pleier å rape noe veldig når jeg setter han i bæresjalet!! Må være stillingen hans som gjør det da... Oppreist, med litt bøy på ryggen :)

Skrevet

Gå i trapper, det hjalp her iallefall, rapte alltid på veien opp til 2.etg :-)

Skrevet

Takk for alle gode råd! Hittil ser Minifom ut til å være vidundermedisin :)

Skrevet

Her går det i fenikkelte. Ble litt skeptisk til minifom etter diverse advarsler, men helsigvis fungerer fenikkelte på samme måte. Bare gir litt før måltidet og han raper som en gud. Her kan det gå lange perioder hvor han ikke trenger teen, så stopper det liksom opp litt igjen og vi starter på. Både minifom og fenikkelte hjelper med å løse opp luftboblene så de kommer lettere både opp og ned og ut:) Det jeg synes er så bra med fenikkelte er at de venner seg til å drikke vann, eller...det er jo te da, men en veldig fin tørstedrikk til siden:)

Om han plutselig ikke fåt opp en rap kan det og hjelpe å la han sitte i fanget, lett foroverbøyd.

:)

Skrevet

Her har vi praktisert både å ha henne opp mot den ene skulderen og stryke fra korsryggen og oppover mens vi har gått rundt i stua og latt henne sitte på fanget lett foroverbøyd mens vi har strøket på samme måte. Det har som regel gått greit. Men innimellom har det vært masse hyling før det har kommen en bitteliten rap, så har alt vært bra igjen.

Prøv å holde henne litt på skrå, sånn at hodet er høyere enn rumpa, mens hun spiser - da legger luften seg øverst og er lettere å få opp igjen også. Vi har ikke prøvd miniform, men Helios sin ammete og fennikelte har fungert veldig fint. Og jeg har ikke trengt å gi til henne, kun drukket selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...