husmus &2 Skrevet 8. februar 2009 #1 Skrevet 8. februar 2009 Han skal ta vaksine i morgen, jeg lurer på om vi bør løpe hjem etter det og holde oss hjemme, eller om vi kan ta en rundtur i byen etterpå? Hva gjorde dere? Blir de helt slått ut med en gang liksom? Var dette et fjollete spørsmål kanskje..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. februar 2009 #2 Skrevet 8. februar 2009 Ja, for all del, løp hjem, søk dekning, lev i isolat hele uka...Neeeeida. Jeg var på tur m barselgruppa mi etterpå og på cafe, d gikk helt strålende d altså! Eneste forskjellen jeg merka rett etter vaksina, var at snupps sov litt tyngre og lengre enn normalt; hun SOV faktisk i bagen sin inne på cafeen, og d har vel aldri skjedd før tror jeg...Og d kan jo kanskje være greit m en sovende promp på shoppingtur..?
♣jolanta♣ Skrevet 8. februar 2009 #3 Skrevet 8. februar 2009 Hei! Man får beskjed på helsestasjonen ( vi gjorde iallefall det) at man må vente i allefall 20 min etter vaksinen før man går i tilfelle de får en umiddelbar reakjson. Min lillegutt merket ingenting, men fikk litt feber på kvelden ( fikk vaksinen rundt 13 tida tror jeg). Da kledde jeg av ham for å avkjøle ( de anbefalte det) og neste morgen var han like fin. På 5 mnd vaksinen ble han bare litt rød på stikkstedet, men ikke noe feber. Det gikk også over ganske fort.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. februar 2009 #4 Skrevet 8. februar 2009 Ja, man må vente i 20 min etterpå, sånn for sikkerhetsskyld. Den tida brukte jeg på å gi snupps flaske, men tror hun var litt i sjokk etter stikkene enda, så d ble bare hyl og skrik og ingen melk..Det var på kvelden "moroa" begynte, hehe...2 uker m dårlig humør og elendig apetitt- juhu..Men har en liten teori om at hun reagerte så kraftig fordi hun er en så lita flis og fikk samme dose som mer normalvektige babyer..Men prompen er vel en stor og staut kar er han ikke..? Han kommer sikkert bare til å lee litt på d ene øyebrynet og ikke bry seg no mer om d;)
husmus &2 Skrevet 8. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. februar 2009 Ja, du sier noe der lykkeli&gla, det har kanskje noe med størrelsen og gjøre. Og dessuten så har jeg allerede bestemt at han har arvet kun mine gener så da bør han ikke reagere på noe som helst. Og at de sover litt tyngre rett etterpå er absolutt en fordel. Vaskehjelpen kommer når vi er på HS så jeg tør ikke å gå hjem. Jeg klarer ikke å sitte på sofaen og se på at hun vasker. Det er rett og slett for pinlig, så jeg blir hjemløs i noen timer.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. februar 2009 #6 Skrevet 8. februar 2009 Å jasså, fru Husmus, har De vaskehjelp..? Det var ekstravagant må jeg si! Du burde jo satt deg på sofaen m prompen på fanget, bena på bordet og kommandert henne rundt, "d er vel ikke helt rent i hjørnet der borte, er d vel..?" HAHAHA
Gjest Skrevet 8. februar 2009 #7 Skrevet 8. februar 2009 Vi satt på helsestasjonen ei lita stund etter at hun hadde fått vaksinen, så dro vi på shopping :-) Hun lå i vogna og sov, var oppe og spiste og sov litt igjen. Men hun hadde heller ingen reaksjon på vaksinen da.
husmus &2 Skrevet 8. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 8. februar 2009 Lykkeli&gla, nei, jeg tisker og hvisker heller om det i smug, og irriterer meg over at jeg betaler henne så mye. Det er vel strengt tatt ikke korrekt å ha komma før og, men skitt au. Kattemamman, det er godt å høre! Jeg ser frem til å sitte litt på helsestasjonen etterpå og pludre litt. Jeg er håpefull til at prompen endelig får sovet godt og satser på en tur til Oslo City for å observere bermen.
FruBoger fødeklar Skrevet 8. februar 2009 #9 Skrevet 8. februar 2009 Åhh...jeg vil også shoppe, men på grunn av trege lånekassen så har ikke jeg fått penger siden november... får jo av nav da,men den fisen der stinker ikke lenge. gruer meg til vaksinen og tror jeg vil gråte mer enn ho...skal ha puppen klar med en gang og hekte ho på... du får jo bare se det an:) er det fred og ingen fare så nyt shoppingen!
Lotta med novembergutt Skrevet 9. februar 2009 #10 Skrevet 9. februar 2009 Jeg var en av dem som gruet meg ekstremt - tror jeg lagde en liten håndfull "jeg gruer meg-tråder" her inne. Men jeg må bare si at det gikk veldig bra Jeg var helt skjelven på venteværelset og hadde gråten i halsen da jeg gikk inn til helsesøster (ja, dette var ekstrem gruing), så jeg fortalte hs hvordan jeg følte det - og det er jeg glad jeg gjorde. Hun snakket masse med meg, ba meg fortelle hva jeg gruet meg for, avkrevtet en del av det jeg har lest på nettet, osv. Også fikk mini ta sprøytene FØR selve konsultasjonen. Noe som gjorde at jeg var mye mer rolig, og faktisk klarte å høre hva hun hadde å si. Han gråt selvfølgelig under stikkene, men ikke så mye og så sårt som jeg hadde trodd. Merket ellers ingen ting på ham Og _om_ de får feber og blir litt syke så skjer ikke det før en del timer etter sprøyten, så du kan nok trygt dra på shopping
husmus &2 Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 9. februar 2009 Dakal liten! Han gråt bare litt under stikkene så det var greit. Var jo egentlig ikke det jeg var bekymret for heller. Men han sov 2 timer i vognen etterpå, så det var positivt. Da vi kom hjem var han fin i en time og så ble han helt hysterisk stakkars. Var nok litt mer enn bare overtrøtt, så han fikk litt paracet og da roet han seg. Dakal liten. Skal bli interessant å se hvordan kvelden og natten blir... Sukk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå