Gå til innhold

Gi meg sjeldne jentenavn! ;)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjenner en liten jente som heter Saga,hun er kjempe søt. Men det blir veldig Saga Solreiser for meg..

Jeg tror man kan venne seg til alle navn, men har enda ikke vendt meg helt til Saga :P

Serine vet jeg at det er svært få som heter, 5 eller mindre sto det :P Jeg synes også at det er et pent navn :)

Lykke til!

Annonse

Annonse

Alvilda (16 som heter det til første fornavn i Norge)

Eirill (148)

Luna (226)

Ellinora (8)

Emine (248)

Konstanse (212)

Torine (35)

Karna (87)

Karla (245)

Tia (114)

Fia (33)

Wilhelmine (39)

Helmine (44)

Lavina (4)

Fride (462)

Gabriella (185)

Tyri (21)

Tyra (286)

Ea (63)

Maika (9)

Ninett (13)

Simone (357)

Kanskje jeg kommer på flere etterhvert. Nå har jeg søkt og søkt på SSBs sider.

Jenta mi heter Rinde!

Har ikke hørt om noen andre i norge som heter det,og i følge SSB er det under 3stk i norge som heter det..

Måtte søke to ganger for å få det godkjent,fordi ettersom det brukes som etternavn så måtte de sjekke hvor mange som heter det.. Hadde det vært et gammelt familie etternavn som mindre enn 200 i norge bruker til hoved etternavn,da måtte vi søkt til den familien for å få bruke navnet..

Rinde betyr forresten bark på tysk..=)

å så hyggelig å høre! Gikk lenge og angret på at jeg skrev innlegget om at datteren min heter Symre side ndet var ei her som syntes det var så utrolig stygt. tullenavn eller hva hun nå sa.

vet jo man risikerer det om man skriver in nher da, men. hadde ikke tenkt at det kan virke rart for andre, er så vant til det.

Og for oss ligger jo det nynorske ordet i grunn for valget, så det blir et "ordentlig" norsk navn.

Men så dette er vel mest ment som en kommentar om å tenke seg om før man velger veldig sjeldne navn. Vi angrer ikke i det hele tatt, men man må selvsagt være klar over at noen folk ikke klarer å uttrykke seg på høflige måter;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...