Gå til innhold

Dere som har barn fra før...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Til vuggen må vi kjøpe ny madrass, da vi har lånt den. Hadde ikke vugge sist.

Når det kommer til sprinkelsengen, så blir madrassen der vasket. Vi kjøpte en madrass hvor trekket kan vasker i maskin og resten kan håndvaskes.

Jeg er enig med anonym 10.28. En madrass koster ikke så veldig mange hundrelapper, og bare for å slippe å tenke på det, at om noe skulle skje(bank,bank,bank ibordet) om det kunne ha vært fordi jeg ikke kjøpte ny madrass til henne.. :) IKEA here we come :)

Vi også kommer til å kjøpe ny madrass både til vugge og sprinkelsengen. Det koster så lite så det ville jeg gjort om jeg var dere. Nå er det noen år siden jeg brukte dette sist da, men tror kanskje jeg ville gjort det uansett om det var bare kort tid siden dette var brukt.

Annonse

Det kommer litt ann på hvor gammel madrassen er og evt om datteren din har hatt noen kraftige infeksjoner mens hun brukte den. Jeg har selv tatt opp dette temaet med legen og jordmoren jeg bruker. Slik jeg forstår det så er det ikke anbefalt å kjøpe ny madrass hver gang, men det er frarådet å arve madrasser, spesielt utenfra familien. 1 Fordi gamle madrasser ofte er mykere enn anbefalt, og dersom barnet snur seg i løpet av natten kan det bli liggende med ansiktet ned uten å få puste. 2 Fordi andre familier har en annen bakterieflora, og spebarn bør i begrenset grad utsettes for andre bakteriefloraer enn sin egen families.

Så derfor bruker jeg madrassen som gutten min brukte, og det er 4 år siden. Det har jeg ingen betenkeligheter med.

Jeg lurer på det samme selv. Gutten vår har brukt madrassen i to år, men aldri kastet opp eller bæsjet på den. Enig at det er "verdt" det å kjøpe en ny, men føles litt hysterisk samt at den vi har er det jo liksom ikke noe galt med... I don't know!

Jeg for min del, har tenkt som så:

Når bebissen er pitteliten, så klarer den jo ikke rulle rundt og få ansiktet ned i madrassen og bli kvelt..

Og når den lille begynner å rulle og bevege seg, så kommer jeg til å ha henne i en pose, så hun ligger helt stille på nettene og ikke mister dyna og sånn.. Så da er det jo ingen fare her i gården..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...