1prinsesse+1i magen Skrevet 8. februar 2009 #1 Skrevet 8. februar 2009 Singel mamma til "normalt" lagd jente her, skal til Stork i mars for å forhåpentligvis lage en gullunge til Noen andre? Hvordan ligger dere ann i løypa? Erfaringer å dele?
Tuppen80 Skrevet 8. februar 2009 #2 Skrevet 8. februar 2009 Hei! =) Er også singel med ei "normalt" lagd jente, men har ikke kommet lenger enn at jeg har bestemt meg for å lage en bebis hos Stork. Jeg håper på å reise nedover i august engang, skal til legen i neste uke for å ta alle prøvene som man må ha svar på. Så skal jeg ha journalsamtale med de på Stork en eller annen gang. Har du hatt vært igjennom den? Vet at man kan ta den via telefon, men gruer meg litt da jeg ikke vet hva de kommer til å spørre om.
1prinsesse+1i magen Skrevet 8. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. februar 2009 Ah, artig! Hvor gammel er jenta di da? Hvorfor vente helt til august, om jeg kan spørre? Jeg har vært hos legen, og skal til gyn. denne uka. Har bestilt journalsamtale over tlf siste uka i februar, også dra jeg ned i midten av mars. Så nå nærmer det seg Journalsamtalen er ikke noe å grue seg til , det er jeg sikker på. Når du ringer de for å bestille journalsamtale, får du tilsendt masse papirer, mesteparten informasjon, og en journal som du skal fylle ut å sende tilbake.. Foreløpig har alt gått greit her, så bare å krysse fingrene for at storkespiren klorer seg fast i mars!
Merehei Skrevet 8. februar 2009 #4 Skrevet 8. februar 2009 Jeg har planer om å bli prøver etterhvert. Er singel og 39 år nå, og føler at skal jeg få barn så må jeg sette i gang med å prøve, kan ikke vente på drømmemannen lenger. Men siden jeg har utslitte hofter pga medfødt hoftefeil og slitasjegikt og skal inn til konsultasjon i slutten av februar for å få vite om det blir utskifting av hofteledd på meg, så må jeg la det ligge litt på vent til jeg har fått avklart det. Går nå på voltaren pga betennelser og må slutte med dem for å kunne prøve inseminasjon. De hindrer jo at man kan bli gravid, sukk. Blir det operasjon på meg så må jeg jo få den/de vel unna før jeg kan sette i gang med å lage baby. Håper ting skjer raskt så jeg kan starte så fort som mulig.
Tuppen80 Skrevet 9. februar 2009 #5 Skrevet 9. februar 2009 Jenta mi blir 7år nå i april.. =) Venter til august pga at jeg er midt i oppussing av huset mitt og vil helst være helt ferdig med d før jeg begynner. Åså skal jeg kartlegge når jeg har eggløsning i månedene fremover.. =) Skal krysse alt jeg har for deg Skal du ha åpen eller lukket donor?
1prinsesse+1i magen Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. februar 2009 Jenta mi blei 7 i desember : D Ok, men da skjønner jeg at det kan være greit å vente litt. Her er alt kartlagt, og vi flytta inn i helt ny leilighet i fjor, så ingenting som må gjøres Skal ha anonym donor. Det er mye for og imot, men jeg føler at det er enklere for barnet at jeg tar valget for h*n nå. Donoren kommer aldri til å bli en far uansett. Og jeg har snakket med folk som har erfaring med dette og de ville gjort det samme.. Du da? Takk for kryssing!
Tuppen80 Skrevet 12. februar 2009 #7 Skrevet 12. februar 2009 Hei.. =) Blir nok anonym donor på meg også. Fikk eggløsningstestene mine i posten idag.. =) Gleder meg til å begynne, selv om d bare er kartlegging av el. Hehe... Neste uke skal jeg ringe ned til Stork og avtale time til journalsamtale. Åhh.. Kjenner d kribler i magen. Er du åpen for folk rundt deg om at du skal lage bebis hos Stork? Å hva kommer du til å fortelle datteren di? Jeg bor i ei lita bygd av den gammeldagse sorten, men kommer til å være åpen om det når d har kommet bebis i magen. Nå er det bare to av søstrene mine jeg deler det med, hvis ikke kommer d til å bli et evinnelig gnål på folk.. Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal fortelle d til datteren min når tiden er inne..
1prinsesse+1i magen Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 12. februar 2009 Så moro, da er du i gang =) Jeg har ikke testa eggløsning føre fordi jeg tydelig merker det når den kommer, hadde el for 2 dager siden, så nå er det bare å vente på neste el, for da er det danmarkstur Men jeg har noen tester liggende klare for neste mnd, så jeg treffer skikkelig. Og i dag har jeg vært hos gynekologen og alt var i orden, så da er der bare journalsamtalen igjen. Nei, jeg er ikke åpen for folk rundt meg, jeg syns ikke alle og enhver har noe med at jeg lager barn, selv om det ikke blir gjort på den vanlige måten. Men har fortalt det til mamma og søsteren min, det er veldig greit å ha noen å snakke med. Men hvis jeg er så heldig å bli gravid, da er det full åpenhet, dette er ikke noe jeg har tenkt til å skjule. Datteren min ja, nå har det seg sånn at det er hun som foreslo denne metoden i utgangspuktet, he he. Hun er en veldig smart jente, veldig "voksen" og vi deler det meste. Så når vi satt å snakket om hvor koselig det hadde vært med en bebis og hvor mye vi begge ønsket en liten en i livet vårt, da spurte hun meg om hvorfor vi ikke bare dro til danmark, så da ble det sånn Hun skal være med hele veien, fra laging til fødsel, og hun gleder seg enormt til å bli storesøster. Hun klarer også å "holde munn" så det er ikke noen forsnakkelser her. Jeg aner ikke hvordan jeg skulle få fortalt dette til datteren min hvis hun ikke hadde vært med på det fra begynnelsen av. Så der har nok du litt å gruble på ja Hvor i landet er dere fra da? (Blei langt detta gitt, huff..)
68-modell Skrevet 14. februar 2009 #9 Skrevet 14. februar 2009 Hei hei. Akkurat som å lese om meg selv og min datter. Hun mener da at pappan kan stille opp hun da, men det blir det nok ikke noe av. Jeg har bestilt meg time hos legen og tenkte å ta en ny samtale med ham, men det er vel likegreit å ta prøvene en trenger slik at det er gjort.Så satser jeg kanskje på april eller noe jeg da . Har akkurat sluttet med p-piller så jeg tenkte kroppn skulle gå seg litt til først, skjønt jeg ble da gravid med en gang sist. :-) Håper å lese mere om hvordan det går med dere fremover. Bor elv i ei lita bygd, men det er litt mere de påjobben jeg er litt redd for hva sier . Men de kan ikke sette seg inn i min sitasjon allikevel, så dette er noe jeg selv føler og vil. Lykke til !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå