Benedicte23 Skrevet 8. februar 2009 #1 Skrevet 8. februar 2009 Sønnen min er to uker gammel. Har kun et "problem", og det er at han ikke tar puppen. Så jeg må pumpe meg og gi på flaske. Vi øver et par ganger om dagen, og han suger litt med brystskjold men ikke uten. Er det noen som har slitt med det samme? Noen råd?
mettemor :) Skrevet 8. februar 2009 #2 Skrevet 8. februar 2009 Opplevde det samme med min første. Hun fikk liksom ikke ordentlig tak og ble fryktelig fort utålmodig. De gav oss til og med opp på barsel og lot oss bruke flaske der siste dagen selv om de ellers sverger til koppmating. Jeg prøvde litt med brystskjold, med blandet hell. Fortsatte også å prøve og prøve og prøve, og plutselig en kveld da hun var ca. tre uker fikk hun et godt tak og begynte å suge! Torte ikke å røre meg mens hun spiste godt i nesten en halv time! Etter hvert fikk hun oftere og oftere tak, og til slutt ble hun proff Prøv å "forme" brystvorten litt på forhånd og hold den mellom fingrene mens du "stapper" den i barnet akkurat i det det gaper Høres brutalt ut, men det er ofte det som må til. Få evt. pappen eller noen til å hjelpe deg å legge ham til. Det kan også være letterë for barnet hvis du pumper ut litt på forhånd. Har du prøvd å amme i "tvillingstilling", dvs. med barnet på ei pute under armen på samme side som du ammer? Det fungerte godt for oss i allefall. Ikke gi opp riktig enda, jo større barnet blir, jo lettere blir det å få tak for de fleste. Men går det ikke så går det ikke, det er ikke vits å slite seg helt ut. Det blir folk av flaskeunger også Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #3 Skrevet 9. februar 2009 Åja, har slitt med det samme. Min datter greide ikke amme før hun var over 4 uker, men jeg lot henne også øve noen ganger om dagen, og plutselig løsnet det - heldigvis. Sønnen min slet også, mest med det ene brystet. Men etter et par tre uker greide han heldigvis å ta begge. Jeg var så gla d når jeg slapp pumpe meg, det er så tidskrevende, døgnet rundt. Min venninne har også hatt det slik med begge sine. Gode råd: Hold ut. La han ligge og kose ved brystet flere ganger daglig, helst når han ikke er utsultet. Hos meg greide de lettere å amme liggende i begynnelsen. Lykke til!
Pusejinta Skrevet 10. februar 2009 #4 Skrevet 10. februar 2009 Hei Jeg fikk heller ikke sønnen min til å ta puppen. Vi prøvde og prøvde. Da han var 6 uker klarte vi det endelig. Jeg var uthvilt og avslappet. Vi la oss på senga. Han lå på ryggen og jeg på siden med puppen over munnen hans, så klemte jeg ut litt melk og støk brystvorten min over munnen hans, han gapte og jeg puttet puppen min inn i munnen hans og han sugde. En helt utrolig opplevelse Så øvde vi i andre ammmestillinger
Giinaღ Skrevet 11. februar 2009 #5 Skrevet 11. februar 2009 Det er så godt å lese andre som har hatt problemer men som det har løsnet for til slutt. Min gutt er "bare" litt over en uke gammel, og får puppen inn i munnen...suger til, men så slipper han den igjen like fort. Men skal ikke gi opp riktig ennå har jeg bestemt meg for. Lykke til, Benedicte. Håper vi lykkes snart!!!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #6 Skrevet 12. februar 2009 Hadde det samme problemet, men vi ga opp etter 7 uker, han ble helt hysterisk når jeg prøvde å koble han på tilslutt og han vrei seg som en mark. Han hadde fått flaske på sykehuset og var nok veldig komfortabel med den. Men håper virkelig dere får det til. Lykke til!
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 12. februar 2009 #7 Skrevet 12. februar 2009 Mange barn sliter med sugeforvirring. Jeg oppfordrer det sterkt til å lese fra side 40 her: http://www.sst.dk/publ/Publ2003/Vellykket_amning.pdf Les til og med "At starte forfra"... Ellers har ammehjelpen bra informasjon om sugeforvirring: http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=269 Avvenning fra brystskjold: http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=56 Og du: Ring en ammehjelper!
Benedicte23 Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 13. februar 2009 Tusen takk for alle de gode rådene og historiene, det fikk meg virkelig til å ikke gi opp enda! Så utrolig deilig å vite at det ikke bare er jeg som sliter/har slitt med dette. Til Giina: sånn du beskriver det er akkurat sånn sønnen min holder på, lykke til til deg også! Nei vi må ikke gi opp enda!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå