Gå til innhold

Morsdag! Det er da barnas "ansvar" og ikke barnefarens???

Anbefalte innlegg

Leste en tråd inne på skravle om at pappaen ikke hadde gjort en dritt i forhold til morsdag osv. Og noen barnefedre som hadde kjøpt ditt og datt. Siden gutten vår er 13 uker forventer jeg ikke at han skal ta en tur på senteret å kjøpe noe fint til mammaen sin. Men når han blir stor nok til at han skjønner noe av det, så er det jo greit om pappaen hjelper til. Med å lage frokost og kjøpe en blomsterkvast, eller tegne en tegning eller noe sånt. Men jeg har ikke lyst på noen presang av mannen min fordi det er morsdag. Er det bare meg?

Forlanget imidlertid å sove lenge i dag (men det gjør jeg egentlig hver helg).

Fortsetter under...

jeg mener det handler om å gjøre litt ekstra stas på mor, og at det er fritt fram for alle å gjøre det :) mini på 3 mnd kan neppe gjøre noe spesielt for meg på min første morsdag, så da er det fint at pappaen gjør det. men jeg forlanger ikke at han gjør noe :)

Det er jo selvfølgelig hyggelig å bli gjort stas på. Og i mitt hus er det fritt frem 365 dager i året:) Men blir bare litt overrasket over at man blir fornærmet og snurt fordi man ikke får gave og frokost på senga av mannen sin når det er morsdag.

Men jeg syns jo også det er rart at man forventer gave av mannen på valentines day og den dagen man føder på.

Kjøpte langstilkete roser til pappaen på hans første farsdag, og i dag har jeg fått liljer og frokost på senga! Vi er nok veldig opprømte over våre nye roller som pappa og mamma og setter pris på å gjøre litt ut av slike dager selv om Snuppelure ikke har annet å bidra med enn sitt blide nærvær.

Mannen min er ikke vant til å feire morsdag, så han husket ikke på dagen en gang... (selv om jeg har prøvd å minne han forsiktig på det de siste dagene).. Men uansett, han slår til likevel, mandag fikk jeg roser, og i går kom han med et søtt sjokoladehjerte, der det sto "Tenker på deg" til meg :o) Både i går og i dag har han stått opp med mini, og jeg har fått sove lenge. Mer enn nok morsdagsgave til meg :o)

Koselig det da.

Jeg elsker å få oppmerksomhet, men syns det er så mye koseligere å bli overrasket på en helt vanlig søndag. Ikke at det noengang skjer, men kan jo leve i håpet:)

Hmmm.....kanskje jeg egentlig innerst inne er dritmisunnelig og snurt over at den dumme mannen min ikke fant det for godt å si gratulerer med morsdagen engang....

Annonse

Hehe, om det er noen trøst, så gjorde ikke mannen min det heller... Selv ikke da jeg sa "Vet du at det er morsdag i dag?" ...fikk til svar: "Å ja.." Hadde nok satt pris på om han kunne ha gratulert meg med dagen, ja.... Meeen velger å tenke på det positive isteden... ;o)

Du motsier jo deg selv. Inntil barna blir så store at de ordner selv så hjelper vel pappan til med å gjøre stats på mor i huset? Og når det ikke skjer så er det trist. Trenger ikke å være mye. Men frokost på senga, bake en kake/boller eller gjøre noe ekstra kjekt den dagen koster jo ikke mye. Og når barnet blir større, feks kan tegne kan jo far hjelpe barnet med å overraske med hjemmelagd kort eller annet fra lille.

Om far har "dratt på senteret og kjøpt gave" så er jo det bonus.

Mja...skjønner jo hva du mener, men er ikke helt enig (",)

Personlig synes jeg det er koselig at det finnes en mors-og farsdag, og kanskje spesielt den første gangen det "angår oss" som foreldre liksom.. Så jeg innrømmer glatt at jeg rett og slett er litt lei meg for at ikke pappan har tenkt på det i det hele tatt.

Jeg hadde kjøpt inn en liten gave og kort til han til farsdagen, i tilfelle babyen vår kom før den (hadde termin rett rundt farsdagen). Det er en selvfølge for meg å tenke på sånne ting, elsker å gjøre små, hyggelige ting som viser at jeg setter pris på han som min kjære og som pappa. -Trenger ikke være en spesiell dag for det, men alltid stas med en ekstra grunn synes jeg (",) (hun kom ikke før farsdagen da, hehe, så det ble ekstra julegave istedenfor)

Så til det egentlige svaret, hehe, får du ikke gave av babyen din til jul og bursdag heller? Det blir litt det samme synes jeg (",) De er jo for små til å ordne det selv enda, så da får vi voksne handle i deres sted synes jeg (",)

(men jeg er ikke noe fan av de "nye" dagene; valentines etc, de har liksom ingen tradisjon i Norge, mors-og farsdag har vi feiret hjemme så lenge jeg kan huske iallefall)

Jeg er en av de som du skriver om som er litt skuffa i dag og har skrevet min frustrasjon på skravle. Er min første morsdag og hadde gledet meg litt ekstra da! er vel lov og være litt skuffa da vel? Er jo ikke så mye som skal til da, forventet ikke akkurat dimanter og andre dyre ting, men bare blir gjordt litt stas på.

God morsdag alle sammen!!!

Jeg blr positivt overrasket jeg. Hadde forberedet meg på å ikke få noen oppmerkomhet av noe slag siden sambo og familen ikke feirer noe som helst med gaver (bursdager, fars-morsdager, jul).

Men jammen kom det to pakker i dag pluss kaffe på senga. Kjempekoselig!

Jeg er vel av den typen som ikke bryr meg noe særlig om verken morsdag (og farsdag for så vidt) eller valentines day for den saks skyld. Gratulerer foreldrene mine med dagen, og kjører innom for et besøk om det passer, men ikke noe mer enn det.

Hadde ikke forventet det spøyt av mannen min idag heller, annet enn å sove lenge, da jeg måtte stå opp med mini igår.

Men han er snarere motparten min i denne saken:) Når jeg stod opp idag hadde han bakt meg eplekake, og ferske brød til frokost. Setter selvfølgelig ufattelig pris på mannen min da, og synes det er veldig søtt. Må nok "hedre" han når hans dag kommer:)

Jeg fikk tvunget meg til en presang i form av å sove lenge i dag, så jeg er fornøyd med det. Men mye vil ha mer, og hadde ikke hatt noe i mot en liten kake. Men så har jeg jo også satt meg selv på tvangsdiett, så det hadde vel vært galt det og.

Det er neimen ikke lett. For å pynte på det tror jeg at jeg skal nettshoppe litt etter leker inspirert av Frøgen Fregen.

Annonse

Jeg har gledet meg kjempelenge til morsdagen min, og ble faktisk kjempeskuffet idag!

Han hadde kjørt de to lampene jeg har mast om i flere måneder, som skal under kjøkkenskapene...

For å slippe å kjøpe en annen gave da? (huff, kjempeskuffa)

Jenta kjøpte ullstilongs, slik at han ikke skulle bli kald på jobb, og en bok; Derfor er jeg glad i pappan min, til farsdagen.

(eller jeg kjøpte da)

Så derfor ble jeg sikkelig skuffet over at han ikke skjønte at han skulle kjøpe gave fra tulla.... Hade gitt han nok tips liksom...

Det er ikke så mye som skal til, men en liten oppmerksomhet er jo koselig. Jeg hadde laget et kort fra jenta vår med håndavtrykk og fint dikt, kjøpt en kopp som det står "verden beste pappa" på, og puttet en pose smash ( som er min samboers favoritt) oppi koppen. Pakket inn og ga dette på farsdagen.

I dag på morsdagen : Jeg har ikke hørt noe. Tror han har glemt eller fortrengt det.

Det er ikke akkurat verdens undergang, men hadde jo vært koselig om han hadde ordnet med noe småtteri fra datteren vår. ( Er min første morsdag også)

Her i huset boikotter vi handelsstandens kommersialisering av morsdagen (,farsdagen, valentinsdag og andre misfortåtte dager..) ;)

Det handler ikke om at mennene skal løpe og kjøpe en gave, det handler om en ekstra liten oppmerksomhet. Frokost på sengen, en tegning fra barna, noen (gjerne selvplukkede) blomster, en far som har vasket hele huset eller annen oppmuntring. For oss er dette en "fridag for mor".

Og selvsagt er dette far sitt ansvar å arrangere ;)

Kakemonstermosedamen: Var ikke min intensjon å motsi meg selv:) Det jeg mente var at så lenge barna ikke skjønner noe av det selv, da er det ikke vits i å gjøre noe ut av det. Men når barna blir såpass store at de skjønner at det er mammas dag, men for små til å ordne kaffe og frokost på senga, ja DA kan pappa hjelpe til.

Og nei, jeg fikk ikke presang av gutten min til jul. Og det gjorde heller ikke mannen min. Han var litt over en måned på den tiden, og det syns jeg bare var tullete. Det blir jo som å dele ut penger som kommer fra ett og samme sted, og bare si at det er fra en annen person. Så lenge gutten min ikke skjønner det spøtt av hva gaver er for noe, så skjønner jeg ikke hvorfor pappaen skal kjøpe en gave og skrive navnet hans på.

Men meg om dette altså. Alle som er skuffet skal selvfølgelig få lov til å være det!

Det er mor sin dag og alle kan gjøre stas på henne, mener jeg.

Jeg fikk sove lenge, dusje lenge, fikk gavekort og kake. Ikke har jeg gitt barnet mitt mat idag heller og bare skiftet en bleie. Jeg har faktisk hatt fri i dag, når jeg tenker meg om. (mannen min er veldig flink til slikt ellers også da).

Jeg fikk gratulasjonsmelding fra mamma og broren min også :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...