Mio_min_Mio Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 Hei, jeg er forholdsvis ny her på bim. tenkte bare jeg skulle skrive et innlegg her inne. jeg er snart 25 og har en samboer som er 26. vi har vært uten prevensjon i 2,5 år, og prøvd aktivt siden januar 08. vi har et barn fra før. nesten måned skal jeg begynne på hormonkur. kjenner det begynner å gå på helsa løs at jeg ikke blir gravid. jeg tenker mye på det. kjenner det tapper meg helt for krefter om dagen. på arbeidsplassen min er det x antall som er gravide. får stadig høre at jeg ikke må tenke så mye på det, men det er ikke så lett når en går oppi gravide hele dagen. det gjør vondt, og jeg er veldig emosjonell om dagen. skal ikke noe til før jeg begynner å tute. jeg lurer på hva dere andre her inne har prøvd for å bli gravide? jeg har hørt at slimløsende hostesaft skal virke. er det noen som har noen erfaringer?
Spinella Skrevet 8. februar 2009 #2 Skrevet 8. februar 2009 Hei hei Jeg har prøvd: Wild Yam Salvie te Grapefruktjuice Ikke drikke koffein Pute under rumpa når vi har sex Føttene opp etter veggen etter Hm... kommer ikke på mer. Vi har prøvd aktivt siden november 2006 og venter nå på time hos gynekologen på sykehuset.
Lykkemamma Skrevet 8. februar 2009 #3 Skrevet 8. februar 2009 Vi har også prøvd pute under rompa, bena opp etter veggen, hostesaft, kosttilskudd++ Forstår deg veldig godt at du blir emosjonell av å "vasse" i gravide. Vi har prøvd i to år. Har vært gravid en gang, men mistet i SA. Dere har jo et barn fra før, så dere vet jo at det kan gå:-) Det er det jeg bruker å trøste meg med. Jeg vet at jeg har vært gravid, så en gang må det jo klaffe for oss igjen. Har bestillt time for å få igang utredning av oss. Og jeg GLEDER meg så vanvittig til å komme i gang. Lykke til me babylagingen:-)
Gjest Skrevet 8. februar 2009 #4 Skrevet 8. februar 2009 hei, og velkommen inn på bim;D jeg er 24, samboeren min 26, vi har en gutt på 3 1/2 år nå. vi har vært prøvere i to år, og prøvd det meste, fra putte under rompa, ligge med beina høyt pluss hostesaft, men ikke noe av det funker. nå har jeg gått på 3 dobbel pergokurer, men endelig begynt med menopursprøyta, for og prøve og sette ting litt mere i gang. jeg sliter med eggløsninger, og får derfor mensen bare 4 ganger i året, hvis jeg er heldig. men nå skal skla jeg teste meg den 16 om jeg er gravid, så håper virkelig det!!! sliter du med eggløsning og mensen? og hvor gammel er den første? håper dere vil lykkes.
superior Skrevet 8. februar 2009 #5 Skrevet 8. februar 2009 Hei! Jeg har det akkurat sånn som deg, bortsett fra at jeg har en herlig sønn på 3 år... men det tok ca 2 år fra jeg sluttet med prevansjon til jeg ble gravid! Nå har vi prøvd siden mai 08 og har et dødt foster i magen nå... skikkelig kjipt å vente på at noe skal skje her... måtte se ann 2 uker om de hadde tatt feil av hvor langt jeg er på vei, men mest sannsynlig er det dødt... kanskje du kan gå til gynekolog å få resept på pergotime. Jeg har tatt en kur i des 08 og ble gravid i des 08. Tror det er ganske egffektivt. Prøv å ha sex hver 2 dag i en hel mnd, mulig du har eggløsning litt tidligere eller sendere enn du tror... Og prøøøøøøøøv å slappe av, det fungerte med vår sønn, da ble jeg gravid.ikke lett men
Mio_min_Mio Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 10. februar 2009 Takk for svar. Vi har en sønn fra før som er 3 år. Sluttet med prevensjon da han var 6 mnd. Men det har ikke skjedd noe. Trodde ikke det skulle gå så lang tid å bli gravid denne gangen, siden det tok 3 mnd med førstemann. Jeg har regelmessig mens, med syklus på alt fra 27-32 dager. Jeg synes også jeg merker at jeg har el, men får ikke utslag på el-test. vi har jo da prøvd å ha endel sex når jeg tror jeg har el, men det har ikke funket til nå. var hos lege/gyn. og han mente at jeg nok hadde litt 'dårlig' eggløsning. jeg har gått opp ca 10 kg i vekt siden jeg ble gravid første gang, noe som kan ha noe å si, dessuten er jo syklusen min annerledes nå enn før jeg ble gravid første gang.før hadde jeg alltid 28 dager. vi får bare fortsette å prøve, og så får jeg hormonkur om 3n måneds tid... så jeg krysser bare fingrene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå