Melis74 Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 Hei, finner ingen informasjon om hvor lenge man skal gi ungen pre NAN Hy før man evt. går over til vanlig MME. Noen som vet?
Hermione_77 Skrevet 8. februar 2009 #2 Skrevet 8. februar 2009 Kan vel egentlig ikke svare på spørsmålet ditt, men vi begynte med mme når gutten var cirka 2 måneder og veide kanskje 2,8 kilo. Vi begynte da med pre NAN (helsesøster sa at vi kunne bruke den). Han fikk bare 1 måltid med mme om dagen og vi ga pre NAN til boksen var brukt opp. Det tok litt tid så han brukte garantert pre NAN lenger enn det som var nødvendig.
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #3 Skrevet 12. februar 2009 Vi fikk beskjed om å bruke preNAN til tulla var passert 3 kg. Da hadde vi en myk overgang til NAN 1, annenhver flaske.
tosmåutenformagen Skrevet 12. februar 2009 #4 Skrevet 12. februar 2009 jeg tror å huske at vi fikk beskjed til minstmann var 3,5 kg.. kanskje d avhenger litt hvor tung ungen var når den ble født?? vi fikk beskjed på avdelingen ungen lå hvor lenge dette skulle brukes, kan du ikke bare ringe de?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 Høh? Hjelp, jeg har ikke hørt om pre NAN en gang! Har gitt NAN 1 til tulla en ukes tid nå. Hun er drøyt 2,8. Håper ikke det gjør noe?
Hermione_77 Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 Skal ikke påberope meg peiling, men vil da ikke tro at dette er krise. Da ville de vel gitt info om dette på sykehuset før man dro hjem. Og 2,8 kilo er jo ikke så lite heller. Er jo mange terminfødte som ikke veier mer heller. Tror nok det går helt fint jeg!
Melis74 Skrevet 26. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 26. februar 2009 Leste på boksen (skulle kanskje gjort det først ;-) ), og målskalaen går opp til 2600 gram. Regner derfor med at det er beregnet på de barna som har lavere vekt enn det. Helsesøster sa at vi skulle gå over til vanlig NAN, så det gjorde vi da han var rundt 2600 gram. Takk for svar alle sammen :-)
juni73 Skrevet 1. mars 2009 #8 Skrevet 1. mars 2009 Snakket akkurat med overlegen på Riksen om dette, og han anbefalte å fortsette med pre Nan Hy til barnet veier 5 kg. Det rådet har vi tenkt til å følge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå