Gå til innhold

Babysvømming = barnemishandling... gudameien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åjada..min kjære samboer påsto nå, at det var flere som hadde bevist, at babysvømming var barnemishandling.. googlet nå dette, fant svada..

Fordi babyen blir dukket under, og ikke kan å si ifra..

Dette kom han med fordi han er redd for at når jeg skla dusje henne, at jeg mister henne.. pga vannet og det blir glatt... forklarte at greit, jeg vasker henne i vasken eller på gulvet med dusjhodet.. verre er det nå ikke.. Men nei, det var mishandling dette nå da..

Synspunkter her?

1: babyen har ligget 9 mnd i en vannballong...

2: de sier som regel ifra om det er noe de ikke liker

3: nei du... her blir remsa lang!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada babysvømming er mishandling. Håper du ikke har badet babyen i badebalje noen gang, for det er jo enda verre! Og i dusjen? Er du klin kokos?!

Og når de ligger i magen så har de jo absolutt ikke vann rundt seg hele tiden, det er heter ikke fostervann men foster..ehm...pulver?

Skrevet

Vi går på babysvømming, og du kan fortelle samboeren din at dykking under vann er helt frivillig. Og de tester dykkerefleksen FØR de dykker under.

Skrevet

Uff...jeg mishandler min lille snuppe 1 gang uka!!!...og mens det pågår så smiler og ler hun...shit!!

Skrevet

he he rart at du skrev dette innlegget akkurat nå... satt akkurat og Googlet babysvømming og kritiske artikler... det eneste jeg fant var forskningsraporter som tilsier at barn med foreldre som har astma og allergier har en noe forhøyet risiko for luftveisinfektioner... men jeg er en litt engstelig mor iblandt og vil gjøre alt best mulig for gullet... så jeg grubler på om det er det rette når han kun er 3 (frisk, sterk, våken) mnd...

Men nok om meg. Tror du har helt rett i at de fleste barn er "vant til" vann fra de var i magen og de sier absolut ifra hvis de mistrives! Samboern din er vel bare "Mammaen" i forholdet he he ;-) ("Nei lille venn ikke klatre i trærne, ikke usj det finnes bakterier hjelp" osv...)

Klem

Skrevet

Uff, stakkars mann....sikker på at han stavet babaysvømming riktig når han googlet?;)

Babayer kooooser seg i vann fordi de er vant til det fra magen, og er man litt forsiktig så slipper man ikke ungen i gulvet under dusjing heller (et tips kan vere å ta med en sånn plaststellematte så babyen kan ligge på når man selv dusjer). Noen barn liker ikke å dukke under med en gang, men man MÅ ikke gjøre det heller da;) Og babyen gor nok tydelig beskjed visst det ikke er greit! (men det er riktig det med astma og allergi da, men det er jo ikke alle som har det i familien....)

Skrevet

hvis det er barne mishandling så er det rart at datteren min lyser opp allerede i garderoben når vi skal bade.(9.mnd) og er på vk kurs nå, begynte når hun var 4 mnd. hun storkoser seg, og det med dykkingen er valgfritt. hvis du ikkje vil dykker du de ikkje under. barnet lærer å bli trygg og sikker i vannet. pluss at det er sang og sosial omgang med andre unger og foreldre. Angrer ikkje ett sekund, og vesla dykker med hun er god for=D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...