solfrøken-♂♂♂ Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 Det eneste jeg håpet på var at ungene hadde laget noe i bhg, men siden de ikke har det, forventer jeg at gubben står opp m ungene i morgen, slik at jeg kan sove litt lenger (det skjer jo bare hver 4-6 mnd) Synes det blir for mye med gave på en morsdag. Det får man jo til bursdag og jul... Er det bare jeg som er så teit at jeg egentlig ikke vil ha gave av gubben??? Det beste jeg kan få er at pappa og storebror på 4 år, er på butikken og storebror sier til pappa at de må kjøpe med en rosa blomst til mamma for mamma liker rosa =)) Uavhengig av morsdag, bursdag el noe annet.... (det har faktisk skjedd noen ganger)
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 7. februar 2009 #2 Skrevet 7. februar 2009 Forventer ikke noe annet enn at vi skal kose oss litt ekstra med frokostbordet.. Det er bare en litt "stas" dag og ikke gavedag mener nå jeg. Snuppa har laget noe i bhg, så det er MER enn nok for meg..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. februar 2009 #3 Skrevet 7. februar 2009 jeg forventer ingen ting, men hadde jeg hatt en mann så hadde jeg forventet noe. ikke nødvendigvis en ting. men noe som viser omtanke og at man er satt pris på. vi har sterke tradisjoner for mors- og fars-dag.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 7. februar 2009 #4 Skrevet 7. februar 2009 Nei, forventer ingen gave.. Bare å få sove lenge og våkne til ferdig frokost! (samme skjer mannen min på farsdag) Også besøker vi våre foreldre..
erteposen + 4 Skrevet 7. februar 2009 #5 Skrevet 7. februar 2009 Jeg kan gjerne feire dagen og barna synes det er morsomt, men jeg har ikke sans for kjøpefesten knyttet til det. Barna har laget et kort sammen med sin far idag, de skal lage toro muffins og de "vekker" meg med frukost i sengen. Der spiser og griser vi alle fire:)
Gjest Skrevet 7. februar 2009 #6 Skrevet 7. februar 2009 Nei, absolutt ikke. Jeg forventer også at barnehagen ikke lager noe til mors- og farsdag.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 7. februar 2009 grunnen til at jeg spør er jo at det er så mange tråder for tiden ang hva man ønsker seg av ting og tang til morsdag, hva man kjøper til egne mødre osv... Så jeg har liksom fått et inntrykk av at mange forventer seg gaver.....
little old lady hoo Skrevet 7. februar 2009 #8 Skrevet 7. februar 2009 Jeg vil heller ikke ha gave, men gjerne litt stas. Vet at mannen min planlegger å stå opp i morgen og at han har kjøpt kake. Det er jo koselig. Ønsker ikke å få en personlig gave, men å bli satt litt pris på. Når mannen min kjøper gave (det har hendt), så er det fordi han kjøper seg fri, dvs ikke står opp el.l. Jeg er jo ikke hans mor så jeg syns det er teit at jeg skal få noe av ham. Ungene mine er nå så store at de skjønner dette med morsdag og derfor vil jeg nok få noe kreativt som frokost på senga, og kanskje en tegning i løpet av morgendagen. Det er kos, det.
mayaya Skrevet 7. februar 2009 #9 Skrevet 7. februar 2009 JA! Fordi her i huset bruker vi enhver anledning til å gi gaver!
Snuppa! Skrevet 7. februar 2009 #10 Skrevet 7. februar 2009 Forventer ikke noen ting, min familie er ikke så flink med sånt. Men har en nybakt sjokoladekake som jeg og mamma skal kose oss med i morgen
partyoffive Skrevet 7. februar 2009 #11 Skrevet 7. februar 2009 Overhodet ikke! Vi har vanligvis hatt en tradisjon med frokost på sengen ved fars/morsdag. Men...i år har jeg et sterkt clue etter og ha snakket med mannen min at han har glemt det.....
<3Lykkelig<3 Skrevet 7. februar 2009 #12 Skrevet 7. februar 2009 Nei forventer ingenting, men gleder meg til snuppa blir større så jeg kan få tegninger og hjemmelagde ting Fikk svarte hansker av mammaen min og tuppa som en morsdags gave så er veldig fornøyd
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 7. februar 2009 #13 Skrevet 7. februar 2009 Får ikke noe og forventer ingenting. Håper på en tegning fra ungene! )
velsignet med to Skrevet 7. februar 2009 #15 Skrevet 7. februar 2009 Forventer ikke gaver på slike dager, men synes det skal koses masse heller Blei veldig overrasket da jeg fikk en svær bukett tulipaner på døra i dag da! (mannen er borte på jobb).
May-juli07+mai09 Skrevet 7. februar 2009 #16 Skrevet 7. februar 2009 jeg forventer å få ligger litt lengre enn vanlig og god frokost!! Men siden sambo er ute på jobb så blir ikke det noe av i år, men jeg har fått nydelige roser på døra i dag
Alvorlig Skrevet 7. februar 2009 #17 Skrevet 7. februar 2009 Vel, faktisk så - ja, jeg forventer en liten oppmerksomhet. Hos oss er det tradisjon å ta med vesla slik at hun får kjøpe en liten gave (100-200 kr) som hun gir på morsdag og farsdag. Synes det er en koselig tradisjon som hun lille setter pris på også, for oss handler det ikke om gavehysteri eller kjøpepress, men det er en koselig ting å gjøre for hverandre:) Og så har vi kake til kaffen disse dagene:)
Gjest Skrevet 7. februar 2009 #18 Skrevet 7. februar 2009 Mannen min har vært så heldig å få dra på gutte tur de siste årene, og kommet hjem ca til morsdag, så jeg får gave:) Litt som morsdags og litt forde han har vært borte en uke... Men jeg forventer ingen ting... det er det som gjør gavene ekstra spesielle.
Mammapudding Skrevet 7. februar 2009 #19 Skrevet 7. februar 2009 Forventer en liten gave ja! Hadde han stått opp med Leah, ryddet litt, vasket koppene eller på annen måte gjort dagen min litt lettere så hadde det vært nok, men sånn er han ikke så da må jeg ha gave! Og den er jo egentlig fra Leah da, og trenger ikke være mer enn en liten sjokolade eller som jeg får i år en verdens beste mamma-kopp:) Gir alltid gave til mamma og svigermor, syns det er koselig:) Men aldri noe som er dyrere enn 100 kr, bare en liten oppmerksomhet:)
ifie Skrevet 7. februar 2009 #20 Skrevet 7. februar 2009 Jeg forventer det ikke, men regner med det! Det er fordi jeg fikk gave forrige gang, da Jeg ønsker å sove lenge, og vet at jeg får et lite kort e.l. som gutten har laget i barnehagen. Da er jeg mer enn fornøyd!
Medhufushi Skrevet 7. februar 2009 #21 Skrevet 7. februar 2009 Forventer at jeg skal bli gratulert ihvertfall... Men skjønte jo mannen ikke hadde peiling i havet på hvilken dag det er i morgen... Det har jo ikke vært noe morsdagsreklame på tv... Så jeg spurte om han visste hvilken dag det var i morgen... Han sa "ja, søndag"... Og så like dum ut... Så måtte irritert si at i morgen er det morsdag... Jeg husket farsdagen ... Syns det er litt koselig jeg da... Men er ikke koselig når jeg må minne mannen på hvilken dag det er...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå