Gå til innhold

Hjelpe meg litt her ang størrelse på tv stue i nytt hus..

Anbefalte innlegg

Skal byge nytt hus og har da lyst på en tv stue, sånn at ikke tv blir stående midt i glaninga når vi får besøk.

Tv stua er på 15 kvm, rett ved siden av er det en stue på 32 kvm, skal ha en dør på 110cm mellom disse stuene. Ved siden av den store stua er det kjøkken på 40 kvm skal ha stor dør inn til kjøkkenet 140cm. Tror dere denne tv stua er liten og luer på om kanskje det kan virke litt lukket??

Fortsetter under...

Tusen takk for svar begge to:)

Poamin, hvor stort er huset deres i g.flate og har dere stor stue utenom?

Er ikke bare bare å bygge..sambo er tålig sur nå når jeg forandrer planløsning for n`te gang:D

Vår hovedstue har åpen kjøkken i vinkel. Til sammen 70.5 kvm alt åpent. Her har vi kjøkken (inn i L form), peis, spisestue og stor sofagruppe (m/tv vi ikke bruker).

Vi har videre dobble glassdører inn til en stue til, på 34 kvm, med peis. Sofagruppe, lenestoler og bilbliotek er i dette rommet.

Vi har videre ett rom til (i tilknytning på hovedrommet på 70kvm). Dette rommet brukes primært til tvstue, men også gjesterom/kontor. Her har vi plass til dagseng med masse puter, stor tv og skrivebord + garderobeskap til oppbevaring av papirer, puslespill og tegnesaker. Dette rommet er ca 8 kvm. Vi er to voksne og to barn. Barna storkoser seg på dette rommet.. Jeg vil tro 15kvm er mer enn nok for dere, vi har jo tv i det store rommet også og kan velge å sitte der når vi er mange, men til daglig blir det lille rommet valgt. vi har ett lite bad også knyttet til hovedrommet.

Vi har vel ca 120 kvm i grunnflate og har 3 etg, så ca 360 kvm tilsammen.

finnes faktisk en formel ang tv størrelse..

husker ikke tallene, men er et regnestykke der du skal gange avstand fra sitteplass til tv med ett eller annet, og da finner du den beste str for deg.. tror jeg leste det i computer magasinet eller noe sånt..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...