Sunniva78 har to små Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 Med høy feber, og infeksjoner i kroppen som min gutt har... Lunge- og ørebetennelse.... Tok det lang tid før matlysten kom tilbake? Han begynte på penicillin i går, og har vært feberfri i dag. Lurer på når han blir litt gira på mat igjen, for nå er det ikke mye som går inn gitt...
❤lille stjerne❤ Skrevet 7. februar 2009 #2 Skrevet 7. februar 2009 Ja, det tok lang tid før matlysten kom igjen synes jeg. Jenta mi har hatt et par runder med høy feber opp i 40,5 grader og vond hals blant annet. Ikke fått penicillin da, det var virus. Men hun hadde veldig dårlig matlyst mesteparten av oktober og gikk ned i vekt. Så kom plutselig matlysten tilbake og hun spiste veldig godt en stund og tok igjen vekten hun mistet. Sist hun var syk gikk det ikke så ille utover matlysten, noen dager hvor hun spiste lite bare. Jeg bekymrer meg ikke noe særlig selvom hun spiser dårlig, så lenge hun drikker nok. Jeg bare tilbyr mat til de vanlige tidene og lar henne velge selv hvor mye/lite hun vil ha. Hvis han nettopp har startet med penicillin så er det ikke så rart at matlysten fremdeles er dårlig. Noen blir litt kvalme av penicillin også. Han får nok apetitten tilbake skal du se, og antageligvis tar han igjen det tapte også. Ønsker god bedring!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #3 Skrevet 7. februar 2009 Uff, det var en syk stakkar! Å så mye på en gang gitt..... Ikke kjekt med så syke barn . Jenta mi har hatt sykdom over seg i hele januar. feber, diare , tenner , osv. Var oppe i 41 i feber faktisk.. Å så lite matlyst. Ikke noe fikk jeg i henne, bare vann og melk ( heldigvis) Å slik var det i 4-5 dager.. Men så løsnet det , å så til de grader. Nå er hun et lite matvrak gitt! Noen tips til deg , mulig du kan alt dette men sprer det like vel: Ved høy feber: Kjølig soverom, og minst mulig klær på. Helst bare body. Ikke la han ligge alene så mye, med tanke på feber kramper. Men dette er med HØY feber. Barn med ørebetennelse, lungebetennelse, halsbetennelse, eller bare kraftig forkjølt: Bygg opp madrassen litt , slik at de ligger litt forhøyet med hodet. En bok under madrassen ved hodeputepartiet f.eks. De skal ikke ligge helt flatt nemelig.............. Søvn: Jeg var så bekymret da lillemor var syk, for hun sov og sov.. Med tanke på nattesøvn osv.. Men søvn er alfaomega for disse små når de er syke. La de sove mest mulig. Ved feberkramper: UT! Få barnet ut i friskluft, kjapt ! Ut på altan f.eks. i bare bodyen! Så rett på legevakten. Ikke ring før dere kjører, ring underveis.. Og MASSE drikke! Gi barnet så mye drikke som mulig.. Du vet sikkert alt dette, men kan være greit å skrive for andre som leser også, kanskje de ikke viste:)
Sunniva78 har to små Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 7. februar 2009 Tusen takk for svar!! Nei det er ikke noe kjekt når de små blir så dårlig. Fra litt hoste i noen dager hadde vi en liten kar som plutselig hadde 40 i feber... Det meste vi målte var 40,3. Slapp heldigvis innleggelse, for han drikker greit. Saft vil han ikke ha, liker vann han:-) Og noen flasker med melk om dagen. Nå har han heldigvis ikke feber lengre, men jeg har på alarm for å sjekke ham noen ganger om natta likevel. Føler meg ikke helt trygg på at feberen er helt borte. Og vi har hevet hodeenden på senga. Så nå får jeg bare være litt tålmodig og vente på at matlysta dukker opp!!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2009 #5 Skrevet 8. februar 2009 Ja det er helt fælt det der. Da lillemor var syk, altså på det sykeste målte vi 41 i feber. Da lå hun inne med oss. Men etterhvert som hun ble bedre ble hun lagt på eget rom . Da hadde jeg også på alarm på tlf for å sjekke henne iløpet av natten , var så redd feberen skulle stige.. Gjorde heldigvis ikke det da. Men Sunniva, hvor langt er du på vei nå? Og har du fått lillemann i barnehage?
Sunniva78 har to små Skrevet 8. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 8. februar 2009 Hei anonym... Jeg er snart 25 uker på vei med lillebror:-) Dette svangerskapet har gått myye fortere enn det forrige, hehe. Og knerten har nettopp fått plass i bhg faktisk, begynner i mars...
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2009 #7 Skrevet 8. februar 2009 Å Ja det går unna Har jo "vært sammens med deg" hele veien egentlig , siden vi har jamstore barn. Altså her inne. Og bor i samme by gjør vi også. Her skal lillemor i barnehage i august , om vi får plass vel og merke. Håper da indelig det!
Ranveig R Skrevet 8. februar 2009 #8 Skrevet 8. februar 2009 Jenta vår har vore mykje/ofte sjuk, men det som gjekk mest utover matlysten var omgangssjuke ved ca 11 mnd. Kasta opp i fleire dagar, og fekk feber nokre dagar etter ferdig med oppkast. Åt så å seie ingen ting i omtrent ei veke etterpå, dvs ho drakk berre pupp. "Morsomt" å sjå at skittbleiene blei gule og flytande igjen. Såg tydeleg resultat av manglande matlyst, frå 10 til 12 mnd hadde ho gått ned nesten 1/2kg. God bedring til guten din, sjølv pleier eg å vere "fit for fight" 2-3 døgn etter påbegynt penicillinkur (som regel mot halsbetennelse/streptokokkar).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå