laluna73 Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 Etter forrige fødsel mistet jeg masse hår, men jeg husker ikke helt når det startet. Det er nå fire uker siden min siste fødsel, og har fortsatt ikke mistet noe mer enn vanlig. Noen som vet når hårtapet starter?
lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 7. februar 2009 #2 Skrevet 7. februar 2009 Jeg har ikke mista noe hår jeg... Er det vanlig lissom?
Mariamsen Skrevet 7. februar 2009 #3 Skrevet 7. februar 2009 Jeg begynte å miste masse hår etter ca. 3 mnd, og jeg mister fortsatt og babyen min er 5,5 mnd. Har hørt at rundt 3 mnd er vanlig å begynne å miste håret.....
laluna73 Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 7. februar 2009 Vet ikke om det er vanlig, men sist gang mistet jeg masse hår! Det lå store hårballer igjen etter hver dusj. Men jeg husker at det startet en tid etter fødselen.
Lurvetuss Skrevet 7. februar 2009 #5 Skrevet 7. februar 2009 Jeg har også mistet masse siden tulla mi var 3 mndr. Og jeg mister fremdeles mye 1 mnd senere. Lurer av og til på om jeg er på vei til å bli skallet!!!! ; )
laluna73 Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 7. februar 2009 Takk for svar! Håret mitt ble skikkelig tykt under graviditeten, men nå er det bare å vente på å bli tynnhåret igjen
Leonella777 Skrevet 7. februar 2009 #7 Skrevet 7. februar 2009 Ikke alle mister tror jeg...Men kusina mi begynte 6 mnd etter fødselen hun.
Smileymor Skrevet 7. februar 2009 #8 Skrevet 7. februar 2009 Jeg opplever som flere andre her at jeg mister masse hår og det startet da lillegutt var sånn rundt 3 måneder her og. Nå er han snart 3 1/2 og jeg ser hårballer over alt i tillegg til at lillegutt er veldig glad i å dra i håret til ho mor og da )
Mor Løvehjerte Skrevet 7. februar 2009 #9 Skrevet 7. februar 2009 Jeg mistet knapt ett hår under svangerskapet, og fra noen uker etter fødselen begynte det. Mister fortsatt mye, og jenta vår er et halvt år. Jordmora sa at det man ikke mister under svangerskapet, mister man etterpå. Ikke så rart kanskje, at vi blir litt skremt! = )
FrøkenJ Skrevet 7. februar 2009 #10 Skrevet 7. februar 2009 Var hos frisøren idag og hun sa det at det var noe hormonellt som skjedde med oss mammaer ca 3 mnd etter fødsel som gjorde at vi mistet en del hår...hun hadde visst en shampo som skulle hjelpe. Ellers så anbefale hun å klippe opp håret og gi det mest mulig luft for på den måten miste mindre hår...så det gjorde jeg...kjøpte ikke shampoen da...så får vi se...:-)
Mokkovi Skrevet 8. februar 2009 #11 Skrevet 8. februar 2009 Men det kommer tilbake!! Mistet masse hår etter begge mine to, og fryktet nesten at jeg skulle bli skallet. I hvertfall få en bar flekk eller to... Men innen det første året tittet det frem en masse småhår under det resterende håret. Så hårtapet er bare midlertidig, HELDIGVIS!!!
Trulte76 Skrevet 8. februar 2009 #12 Skrevet 8. februar 2009 jeg har så tykt hår at jeg godt kunne ha mistet litt hehe. Var til frisøren, så sa hun mister du ikke hår etter fødsel og aming du? Sa jeg nei kan ikke si jeg har problemer med viker og sånt hehe. Samme med søstern, hun har enda tykkere hår og håpet hun skulle miste iitt, men nei. Så du kan jo håpe du slipper å miste så mye denne gangen da
Pernille Sofie Skrevet 8. februar 2009 #13 Skrevet 8. februar 2009 Når man er gravid mister man ikke hår som normalt pga "gravid" hormoner. Når man får barnet mister man disse hormonene og alle hårene du skulle ha mistet mens du var gravid faller av. Normalt skal man miste 100 hårstrå hver dag, så det blir ganske mye.. Det er ingen sjampoo eller hårkurer som kan hjelpe mot dette. Det er bare helt normalt, desverre. I større eller mindre grad, litt forskjellig fra person til person. Og ammer man blir det værre, for ungen får alle vitaminene våre... Min samboer holder på å bli gal av meg, store hårklaser etter meg over alt. uff.. ikke noe greit. Men det går over! Et tips er sundt og variert kosthold+ B-vitaminer og sink.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå