Sash Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 Har en datter på 6mnd og en uke, hun klare så vidt å snu seg,men når hun ligger på magen så er hun fornøyd, liker å sitte med støtte, liker å følge med ting som skjer rundt henne, blir veldig ivrig når ting beveger seg over henne, når hun ligger, har fått litt latter, ellers smiler hun endel , så er det bare grøtt spising som er tingen og gnage på ting... burde jeg være bekymrert? lite aktiv og har ikke fått noe tenner. Leste her iste at 7mnd babyer kan jo så masse, hun enne kunne si mamma og pappa tilog med, mens snuppa mi bare ligger på baby gymen sin og er nærmest fornøyd med å snakke med seg selv og titte på taket! :-/ Burde jeg kontakte helsesøster?
KAS.81 har født:-) Skrevet 7. februar 2009 #2 Skrevet 7. februar 2009 nei gi henne litt mer tid de gjør ting i sitt eget tempo. jeg har ei jente på 7 mnd og er først nå den siste mnd det har skjedd masse på kort tid. hun rullet rundt når hun var 4 mnd men rullet ikke fra mage til rygg igjen før hun var nærmere 6 mnd men da skal jeg si det gikk slag i slag her plutselig var hun over hele stua og plutselig nå har hun begynt å krype og sitte selv. for noen uker siden sa jeg til mannen min at jeg trodde hun kom til å sitte mye senere enn storesøster for var så ustø, men plutselig sitter hun som hun aldri skulle gjort annet. plutselig skjer det nye ting før du aner det. ikke stress utviklingen nyt tiden mens du vet hvor du har henne. rundt 7 mnd alder skjer det masse! jeg er igrunn mest opptatt av det sosiale hvor hun er sosial elsker oppmerksomhet smiler og viser glede over å være sammen med andre er jeg fornøyd. men selvfølgelig kjempe artig når hun når nye milepæler på det motoriske plan også da. men gi henne noen uker til så tipper jeg du vil se forandring.
tmr84 Skrevet 7. februar 2009 #3 Skrevet 7. februar 2009 vår gutt på 6mnd virker som er på samme stadie som din=0) Han liker best å sitte(må jo da støttes opp) og veldig glad i å stå på fanget. plutselig nå er han ikke intr i å ligge så mye for seg selv på gulvet=0( Ingen antydning for at han skal si så mye enda heller=0) men det kommer nok til å skje mye fremover. viktig å huske at alle utvikler seg i veldig forskjellig tempo=0)
Gjest Skrevet 7. februar 2009 #4 Skrevet 7. februar 2009 Jenta mi er bedagelig. Hun kan ikke rulle fra rygg til mage, med hjelp fra tyngdekraften hender det at hun ruller fra mage til rygg. Hun strekker seg etter leker i mageleie men hvis hun ikke får tak så prøver hun ikke på å flytte seg nærmere, da hyler hun bare til jeg gir den til henne. Hun driver med mye sit-ups, da. Hun kommer ganske høyt opp, ser ut som hun er på vei til å sette seg opp fra ryggleie. Jeg trodde hun ville være tidlig ute siden hun faktisk ålte seg fremover før hun var 6 uker, legen fikk sjokk på 6-ukers kontrollen, men hun åler seg ikke fremover lenger. Trodde sønnen min var bedagelig anlagt da han var baby men plutselig gikk det slag i slag og han reiste seg 8 mnd gammel og gikk før han var 1 år. Så treg var han ikke. Han var av den typen som ikke prøvde seg på noe med mindre han VISSTE at han ville klare det, og det var jeg veldig glad for. Slapp mye blåmerker og skriking av den grunn : )
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 7. februar 2009 #5 Skrevet 7. februar 2009 Snuppa her er og 6 mnd. Hun snudde seg fra rygg til mage da hun var 4,5 mnd, og har fortsatt siden. Hun ruller over og vil ikke ligge der lenge, og sånn holder vi på Siste mnd har hun blitt sterkere, og like etter 5 mnd begynte hun å dytte seg bakover. Så det går bakover og bakover. Når hun ligger på ryggen har hun også begynt å løfte hodet opp, akkurat som sit-ups, som hun over sier Sitter fint med støtte og litt alene i sofaen hvis hun lener seg litt fram og bena ligger riktig. Ingen tenner og ikke noe dada ord ennå, bare gaaaaahh. Som hun har sagt lenge. Hun har lært å hyle og moro.. hehe Venninna mi har en som er 4 dager eldre, og han kan åle seg fram om han får tak i noe å dra i. Og at kommer seg opp på alle fire faktisk, men blir bare stående og gynge.Han har ingen tenner. Nå etter helga begynte han å si dada. Søsteren min sin unge er 6 mnd idag, uke mindre enn mi. Han veier vel over 10 kg, kjempesvær. Rullet rundt for en 1 mnd siden vel. Men fikk to tenner ved 4 mnd. Dette er jo så forskjellig !
Mary Skrevet 8. februar 2009 #6 Skrevet 8. februar 2009 Jenta vår er snart 6,5 mnd. Hun snur seg fra rygg til mage, men ikke tilbake. Hun smiler masse og har begynt å le (kjempeherlig). Hun har ingen tenner enda. Hun er en ganske rolig jente, men hvis hun er i slaget kan hun ligge på ryggen med beina i været og hyle og bable (det går i "katteslagsmål-hyl", bah-bah og gaaaa!) Hun spiser grøt, middagsglass og liker det meste vi gir henne av smaksprøver. Er altså ikke så kjempeaktiv i forhold til rulling og snuing, men er opptatt av lekene sine og viser glede over lek og morro! Jeg tenkte en stund at hun var sent ute, men ungene er jo så forskjellige. Som det sies over her, tror jeg at de plutselig vil "knekke koden" og utvikle seg raskere. Jeg gleder meg over det hun gjør nå, og så får resten komme når det kommer!
Vannmann-86*med-liten-Emil Skrevet 8. februar 2009 #7 Skrevet 8. februar 2009 Emil er 6mnd idag=) Han ruller fra rygg til mage, har rulla noen ganger fra mage til rygg, men gjør det sjelden. Ingen tenner ennå. Han smiler og ler hele dagen. Kan begynne å le på egenhånd uten at noen er i rommet (har nok hørt ham=)). Han dytter seg bakover, og slår leker i bord/gulv med full kraft. Har sagt pappa, nei, nam og ja. Står med strake armer, står i fanget og sitter med støtte. Spiser grøtx2 og middag. Er nattavvent.
Sash Skrevet 8. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 8. februar 2009 Det er ikke dårlig, 6 mnd og kan si pappa,nei og nam og ja! Imponert!
Lene72 Skrevet 8. februar 2009 #9 Skrevet 8. februar 2009 Min gutt sier også de ordene, men det er mer at det høres ut som at han sier de, mer enn at han sier dem. Babling. Han er ca 7 mnd. og litt sen motorisk, grunnet sykdom.
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 8. februar 2009 #10 Skrevet 8. februar 2009 Hun kan danse, gyger frem og tilbake når vi spør om hun kan danse. Ruller begge veier. 4 tenner Grøt 2x og middag. Holder flasken selv. Å hun kan si da-da-da, lært henne det, det er ikke babling lenger, men bra uttale:D Står også på kne og rugger, men kommer seg ikke fremover enda:) Slår lekene i gulvet, ler å hyler:)
010808 og 200312 Skrevet 8. februar 2009 #11 Skrevet 8. februar 2009 vår jente ruller fra rygg til mage og omvendt, har gjort det siden november, åler seg fremover så nå kommer hun seg akkurat dit hun helst vil! ovn og ledninger er favoritter å få tak i:p null tenner, flirer når noe er morsomt og når hun ser på tv noen ganger. begynner å bli mer og mer lyder for hver gang synes jeg, gooo, baaaa, mmmmmm hver gang hun får grøt:p grøt om kvelden, banan eller noe annet ved middagstider. her er det nattammin ihvertfall 2 ganger iløpet av natta, bør vel snart avvenne her og!
Margrethe:-) Skrevet 8. februar 2009 #12 Skrevet 8. februar 2009 Har ei ivri jente på 6 mnd. :-) Hun ruller begge veier, drar seg bortover gulvet, setter seg opp på siden med 1 arm i gulvet, står i krabbestilling men kommer ingen vei, slår lekene i gulvet og tygger desperat på dem. Hun fikk 2 tenner nå så mye sutring om dagen. men men.. ellers spiser hun grøt + middag og litt frukt.. Ikke bekymr deg, små trolla er kjempe forskjellig, det ser jeg veldig god på brsel gruppa mi der alle er like gamle og veldig ulike..
Vannmann-86*med-liten-Emil Skrevet 8. februar 2009 #13 Skrevet 8. februar 2009 Mistenker at pappa og ja var mer tilfeldig, men nam sier han hver gang han får middag/dessert og nei sier han når han blir sint. Han skjønner nok ikke at det er ord han sier, men han kjenner jo tydelig følelsen av hva disse betyr! Men det er hvertfall ikke bare jeg som har hørt ham si disse da!=) hehe..Sambo, svigers og mamma har også hørt ham si disse ordene. Glemte også å få med at han har funnet både tær og tissefanten for flere uker siden! ehhehe
Emil & Røra Skrevet 8. februar 2009 #14 Skrevet 8. februar 2009 Min datter er syv mnd om seks dager og kan: Le (fra 3 mnd alder) Rulle begge veier (fra 3,5 mnd alder) Krype fremover (fra 6,5 mnd alder) Stå i krabbestilling (fra 5 mnd) Stå i "armbøyningsstilling" (fra 5 mnd) Krype over ti cm høye terskler (siste uken) Sitte (siste uken) Si ma-ma-ma og pa-pa-pa (fra seks mnd) Drar seg opp til huksittende og sitter på huk uten å holde seg (siste dagene) Står når hun kan holde seg med en hånd (når hun blir plassert sånn) Hun er gjennomsnittlig en til to mnd forran sin storebror i utvikling på de fleste områder, men er også en kg tyngre og en cm lengre =) Bare er ulike og gjør ting i sitt tempo - sønnen min som var litt "tregere" hadde tatt livet helt med ro inntil han plutselig lærte seg å stå, krabbe og gå på en uke da han var 11 mnd!!! Datteren din høres helt normal ut =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå