vinter-baby Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 Av ulike grunner pumper jeg meg og gir barnet flaske, når jeg pumper begge brystene får jeg ut ca 100 ml. Det jeg lurer på er hvor mange ml barna deres drikker når dere gir flaske? Snuppa her er straks to uker, og hun sier seg tilsynelatende fornøyd etter ca 70 ml. Er dette lite/mye? Grunnen til at jeg lurer er at hun ikke har lagt på seg noe etter at vi dro fra sykehuset, og lurer derfor på om hun spiser nok.... det går stort sett 3-4 timer mellom hvert måltid, noen ganer 5 timer, andre ganger kanskje bare 1 time.Varierer jo også da selvfølgelig hvor mye hun spiser til hvert måltid. Hun har et stort suge-behov, og det er ikke alltid så lett å vite hva som er sult og hva som bare er kos.... Takk for svar
yasmina Skrevet 7. februar 2009 #2 Skrevet 7. februar 2009 Her laa det paa 60 - 70 ml per maaltid de foerste ukene.
husmus &2 Skrevet 7. februar 2009 #3 Skrevet 7. februar 2009 Det var vel rundt 50 til 70 ml de sa til meg var normalt, men her drakk vi kjapt 200 ml i et måltid, så jeg er kanskje ikke rett person å spørre. Du kan jo måle henne på HS så du vet at oppgangen hennes er grei?
Frøken Freken Skrevet 7. februar 2009 #4 Skrevet 7. februar 2009 Det er mer enn jenta mi spiste i starten - så flott at du klarer å pumpe ut så mye!!!
Sunnybeach4gull :) Skrevet 7. februar 2009 #5 Skrevet 7. februar 2009 D e den totale mengda i døgne som telle ;-) 15 % av kroppsvekta ca, dvs at om ho veie 4 kg, så ska ho ha 6 dl i døgne, å om ho da har 8 måltid i døgne så blir d ca. 60-70 ml pr måltid? ;-) Men nån daga ete dm mer å andre ikke ;-) Du bør å ringe Hs å dra på veiing et par ganga om du e bekymra! E lenge å vente til 6 ukers kontroll! Lykke til!
Sunnybeach4gull :) Skrevet 7. februar 2009 #6 Skrevet 7. februar 2009 70-80 sku d stå :-) Å dessuten, om ho virke mett å fornøyd, så e ho mest sannsynli d å:-)
Maya_1 Skrevet 8. februar 2009 #7 Skrevet 8. februar 2009 Snuppa vår spiste rundt 60ml for hvert måltid på den tiden, det var mer enn de på sykehuset oppga (45), men fikk beskjed om å bare la henne spise så mye hun ville! Det som teller er vel totaltinntaket i løpet av dagen, mener å huske dette var fordelt på 8 måltider. Helsestasjonene hos oss har åpen dag hvor vi kan komme og veie gulla, gjør det om du er usikker på å hun spiser nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå