Gå til innhold

Er der bare jeg som sliter med luftsmerter.

Anbefalte innlegg

Jeg har den siste uka vært skikkelig plaget med luftsmerter.. Var nesten redd for at jeg var på vei til å miste babyen eller noe, for smertene er så intense.

I perioder klarer jeg ikke å stå oppreist eller gå, det gjør så vondt. Er kjempe vondt når jeg kommer nær livmor område også..

Var på apoteket å kjøpte noen tabletter som burde hjelpe, men har ikke blitt noe bedre enda.

Noen fler som har disse plagene, og hva pleier å hjelpe???

Fortsetter under...

Jeg har vært plaget av luftsmerter, eller ihvertfall veldig mageknip. Har kuttet ut brød, og det hjelper. Merker det til vanlig og når jeg spiser spesielle typer brød eller gjærbakst, men er blitt verre når jeg er gravid. Kanskje fordi alt går tregere gjennom systemet. Trenger jo ikke hjelpe på deg, men funker her ihvertfall:)

Hmm, jeg har faktisk ikke spist brød eller annen gjærbakst i dag. Men det kan nok komme av noe jeg spiser ja.. Fryktelig plagsomt hvertfall..

Jeg har også hatt litt plager med dette før jeg ble gravid, men syntes det er mye værre nå. Tåler feks ikke koffein til vanlig, da får jeg skikkelige luftsmerter. Rar denne kroppen vår =)

Jeg har vært plaget med luftsmerter spesielt på kveld og natt. Kan våkne på natta og bli liggende våken i flere timer fordi lufta sitter dønn fast. Så de siste dagene har jeg tatt Minifom og det hjelper meg i alle fall.

Jeg slet mye med det sist sv.skap...en gang var det faktisk så ille at samboeren måtte kjøre meg til legevakta...var helt sikker på jeg mista, var i uke 19. Men det var luft. FIkk bare beskjed om å gå en lang tur, men det var jo ikke mulig...klarte jo såvidt å komme meg fra bilen og inn til legen. Så da var tipset å momse lakris... og det hjalp!! I løpet av noen få timer faktisk... Ren lakris. SÅnn rød panda spiste jeg.

Annonse

Jeg slet med det i forrige uke... Dro til slutt på legevakten, da jeg kastet opp i tillegg. Der fant de en infeksjon i magen, som de ønsket å følge med på, så jeg ville anbefalt deg å ta kontakt med lege bare for sikkerhets skyld.

Sliter litt med luft fra tid til annen ellers også, men ikke sånn som da jeg lå krølla sammen på gulvet i forrige uke. Livmorsmertene hadde jeg også, i den grad at legevakten faktisk ringte opp på gynekologisk.

Var fin igjen to dager etter. Men som sagt, jeg ville sjekket for sikkerhets skyld. Bedre en gang for mye!

Jøss, her var det jo flere som har opplevd disse smertene.. Supert med forskjellige tips, jeg skal prøve ut alle tipsene som kommer inn..

Så lenge lille skatt i magen har det bra så skal jeg komme meg gjennom dette her. Men må innrømme at vi også har tenkt på legevakta når smertene står på som værst..

Jeg syntes også at smertene er værst på kvelden og nattan..

Ingen slår denne : JEG har hatt DIARÈ i 3 å en halv uke, har tatt prøver hod legen og de fannt ikke noe, så nå er jeg på alergiutredning, har ikke vært sykemeldt, så har jo bare måttet si det til mine kollegaer....er jo pluttseli borte i en halvtime!! Men dette har vært kombinert med skikkelige luftsmerter og ømme "innvoller". Legen sa at noen ganger når vi får treg mage eller det motsatte så blir tarmene ømme på innsiden, da vil det å få luft i tarmene oppfattes som skikkelig mageknipe, rett før man må på do eller må prompe. Så atpåtil har vi jo en liten prins eller prinsesse som beveger dseg, og når vi ligger på ryggen så kommer den borti tarmene våre, mine smerter har ligget ganske langt ned på en måte, sånn i området over blæra, det er jo der endetarmen ligger også. Det har vært vondt å snu seg og i senga har smertene noen ganger kommet hvis jeg har skiftet stilling, men det er visst vanlig og ikke farlig.......det er bra å drikke mye, vann er visst best, men det er jo begrenset hvor god den 3 literen med vann er, så jeg drikker saft å biola å drikkeyoghurt å melk å kakao å the å noen ganger litt brus, hvis jeg drikker juice, så vanner jeg den ut eller drikker bare litt å så nøytraliserer med melk etterpå! Så er det bra å ta tran, den smører systemet!!

Jag hade en runde med massa smärtsam luft, gjorde då lite research om detta och fann att å spise grönt, grovt bröd (spiser fiberslank fra Samson som jag spist i 2 år) och vatten var ju förnftiga grejer. Men i tillägg svisker, fiken, aprikos, 1-2 kiwi om dagen, sure melkeprodukter, te av fennikelfrö och anis ska ha en positiv effekt. Undgå brus (kullsyre).

Jag hade en hjemme-alene-kveld i går og spiste Sørlandschips med dipp, Fanta og is, gjett hvem som har haft ont i magen...?!! Det var ikke så massa jeg spiste men likevel.. Blev skikkelig kvalm og måtte kaste opp 2 ganger på kveldstuen med hunden, pinlig eller..? Og har fortsatt vondt i maven... :( Men det var ju godt, da!

(Sorry svorsken!)

Jeg hadde luftsmerter og kraftig forstoppelse de første ni ukene jeg. Faktisk sånn jeg fant ut at jeg var gravid.

Satt på do med intense smerter om natta, mannen sprang med spybøtte og varmeflaske, og på dagen lå jeg straken på sofaen. Hadde jo ikke noe energi. Fikk ikke ut noe og prøvde med alt mulig...frukt og youghurt og linfrø for å få fart på magen, men det ble bare løs mage og mer intense smerter av det.

Så jeg stoppa å spise all mat som står på "luft-i-magen-lista" (søkte litt på nett om hvilke matvarer som gir luft i magen)...brokkoli, løk, paprika, grovt brød, div frukt, drikke med kullsyre...osv...og det hjalp litt...samt at jeg fikk tak i noen piller som skulle hjelpe på overflatehinna på lufta i magen, sånn at jeg fikk den enklere ut...og de hjalp litt de også...

Nå er jeg 22 uker på vei og kan omtrent spise det jeg vil, selv om jeg ennå reagerer på feks kullsyre. Men er jeg litt stressa med maten, så hjelper det med en sånn "luft-pille". Tok feks en stund før jeg torde spise grønnsaker igjen, men nå går det helt fint.

Et annet tips er å legge på en varmeflaske eller en kald klut på magen også...det hjalp endel på smerten...

håper det går bedre for dere alle etter hvert

Jeg var stertk plaget med lutfsmerter før jeg ble gravid. Det som hjalp godt på meg var å spise yoghurt regelmessig og mere frukt

jeg har alltid slitt med luftsmerter og forstoppelse som følge av det fra jeg var liten. Da er det godt å spise noe som får igang tarmaktiviteten men som ikke gjør innholdet hardere. Å så er det ekstremt viktig å slippe ut all luft som vil ut (!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...