Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 3 uker har måtte begynne bruke pute pga. en umoden hofte.

-bilstolen vil bli for liten nå.

- uteklær passer ikke.

- fuktig mella bleie og pute etter bare en halv time.

- vanskelig å finne god ammestilling.

- veldig varm på lårene og på rumpa.

- føttene ligger høyere enn resten av kroppen når hun ligger på rygg.

Noen med tips eller råd ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Har ikke erfaring med putebarn, men kommer på to ting:

Ammestilling: Har du prøvd å legge henne i "tvillingstilling", med føttene hennes bakover/ut på sida, på den sida du gir henne pupp? Jeg har brukt denne stillingen mye fordi pjokken får bedre sugetak sånn. Når han ligger i den stillingen ligger han på ryggen, ikke på sida, som hvis han ligger i den mest vanlige ammestillingen.

Ligge på ryggen: For å forhindre at hun blir liggende med hodet i nedoverbakke kan du kanskje brette et pledd som kan ligge under ryggen og hodet? Så kan puta ligge rett nedenfor pleddet? Ser for meg at det går an å få henne til å ligge både flatt og godt på denne måten... Funker sikkert i senga også?

Lykke til med puteperioden! :)

Skrevet

takk for tips :)

jeg skal prøve meg på tvillingstilling å se om det blir bedre :)

Nå ligger hun med et ekstra pledd under overkroppen å ser ut som hun koser seg :)

Itsrejk.. hm.. har ikke du også nylig født? :)

Skrevet

Flott at det funker med pledd da! :)

Jeg fikk for snart fire uker siden. 12. januar kom pjokken min. :) Vi var inne på 3. trimester samtidig, var vi ikke?

Skrevet

Satt jenta di i seteleie forresten? Pjokken min gjorde jo det sånn til og fra på slutten, og de tok ul av hoftene hans etter fødselen. De var heldigvis fine, så vi er heldige og slipper pute.

Skrevet

Vi var det ja :)

jeg hadde termin 12 januar, men fikk 17.

nei, hun satt ikke i seteleie.. men hun var stjernekikker :)

Grunn til at de tok ul a hoftene var at vi har en del hoftefeil i fam. men ikke noen veldig nære. så det kom som et lite sjokk =/

men tenker positivt og gjør det beste ut av det. Var jo bra de fant det ut så tidlig =)

Skrevet

- Bilstol måtte vi drope under hele putebehandlingen. Mange foreslår å bygge opp med håndklær osv. , men det tror jeg egentlig ikke er helt trygt (eller lov). Vi gikk eller tok bussen.

- Brukte ullbody, ullstrømpebukse og voksipose. Ull starnsporterer fuktighet mye bedre enn bomull. Prøv å få lufttørket godt ved hvert bleieskift. Vi brukte mye potetmel for å holde huden tørr. det hjalp. Var veldig plaget med bleieutslett til å begynne med.

- Ammet ikke, så dessverre ingen forslag der.

- Legg henne på liten pute som går ned til der puta begynner bak i korsryggen. Når hun blir større, kommer "gyngehesteffekten" pga. puta til å bli mindre.

Generelt blir alt enklere å forholde seg til når jenta deres blir større, også denne irriterende puta. Bruk puta hele tiden, og hold motet oppe! legg henne på magen ved alle stell, så får hun trent på dette. Se også på forumet for funksj. /kron. syk. barn her inne. Mange gode tråder om barn med HD. LYKKE TIL! : )

Skrevet

Tusen takk... d var MANGE gode råd :)

Skrevet

Hm, har dere begynt med pute allerede?

Vi var på UL og lillegutt hadde umoden hofte på venstre side. Vi fikk beskjed om at 9 av 10 vokste dette fra seg innen de var 8 uker..

Han er nå ca 2,5 mnd og vi ska tilbake på UL nå på mandag for å se om han trenger pute...

Er spent på om han trenger pute, håper jo vi slipper

Har jo da ikke noen råd enda..

Skrevet

Ta en titt på denne tråden: http://www.dinbaby.com/forum/thread/9800859

Her kan du finne nyttig info. ang pute-barn

Om du er inne på Facebook kan du titte innom Putekrigerne. Dette er et forum for de med barn med pute, skinne, gips m.m.

Skrevet

Bobla74

Ja, vi var på ul mandag og tirsdag ringte de at vi måtte komme så de fikk legge pute på henne. Men siden vi bor en time unna sykehuset ville vi ikke rekke å komme før de "stengte" så vi måtte komme på onsdag.

Slik legen beskrev det i tlf så hastet det å få lagt pute så snart de oppdaget det.

så det var rart..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...