Leonella777 Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 Er så deppa!! Mannen er dårlig, og jeg er gåååen.... Mini er kjempesnill, ikke det, men er bare generellt deppa.... Har sittet inne i 2 dager, kommer meg ikke ut på trilletur pga for mye snø.... Får ikke gjort ting jeg vil gjøre i huset..... VET at dette er normalt og klart det er krevende å få barn og jeg elsker å være mamma, men må bare få lov til å klage litt, få det ut..... Takk til deg som leser.... Hvordan har DU det da`?
Frøken Freken Skrevet 7. februar 2009 #2 Skrevet 7. februar 2009 Takk som spør, jeg har det bra. Men jeg skal snart dra på besøk til søstera mi som har vært syk i noen dager og som er så sint på mannen sin som hun mener gjør ingenting i heimen. Jeg tilbød meg å komme for å være snill, men jeg gruer meg for jeg vet det blir en hel kveld med syt og klag, og jeg skulle like gjerne vært hjemme. Ellers - klipte meg i går og ser skikkelig kjerring ut på håret... Jeg sier som min venninne - er mannen din syk? Stakkars deg.
Gjest Skrevet 7. februar 2009 #3 Skrevet 7. februar 2009 Litt klaging herfra. Sov 3 timer i natt pga umulius av en 11 mnd gammel gutt. Så har det vært barnebursdag her med 16, 6 åringer, så skal vi ha folk i kveld på middag og jeg er såååååååååå trøtt og sliten, og vet at natten blir like slitsom som den forrige. Jaja, greit å få klaget litt innimellom. Ellers har jeg det fint. :-)
Gjest yrild Skrevet 7. februar 2009 #4 Skrevet 7. februar 2009 Oj skjønner at du depper! Har hatt noen sånne dager når mannen har jobbet ekstremt mye og jeg ikke får gjort noe i huset fordi lillemann har vondt og ikke vil være alene et sekund og ihvertfall ikke sove og i tillegg blåser det så mye ute at man ikke får gått ut... Anbefaler bæresjal så du kommer deg ut snø eller ikke! Selv har jeg hatt en av de fine dagene iom at mannen min ikke har jobbet i dag og lillemann har sovet mye :-) Klem til deg!
husmus &2 Skrevet 7. februar 2009 #5 Skrevet 7. februar 2009 Jo du, nå skal du høre! Jeg kommer meg heller ikke ut fordi vi bor i en helvetes 4 etasje uten heis og alt som er å oppdrive på boligmarkedet er kjipe nedslitte rottereir til blodpris og han hater å ligge i vogn og babybjørnen skal vi ikke ha noen ting med å gjøre og er jeg er drittlei av å se på CNN. Så, takk for at du spurte. Jeg kan love Fru Freken at jeg med letthet slår hennes søster i klag og syt. I hvert fall i dag.
LilleBjella Skrevet 7. februar 2009 #6 Skrevet 7. februar 2009 Nei her er alt flott du! Tjukken er lagt i sprinkelsenga si, for første gang. Har sovet noen lurer der på dagtid, men dette blir første natten alene på eget rom. Han sovnet før han traff puta, men blir spennende å se hvordan kvelden blir. Mannen er ute i snøen med bikkja, og jeg skal nå lage biff med fløtegratinerte poteter og whiskey-saus. Så har jeg kjøpt en kartong med rødvin, og skal kose meg med et glass til maten. Kanskje til og med ta en festrøyk på balkongen (mange måneder siden sist gitt). Har til og med vært på trening i dag, både spinning og styrke, og er egentlig litt slått ut. Så nå skal det bare slappes av resten av kvelden. Kanskje dibbe litt, og se elendige sanger på grand prix. Og i mårra er det morsdag, og da skal jeg få sove leeeeeenge:)
LilleBjella Skrevet 7. februar 2009 #7 Skrevet 7. februar 2009 Jeg kunne egentlig viklet dette veldig annerledes og klaget på at bilen må fikses...for andre gang på bare få måneder. Blir mange tusenlapper som skal fly ut av vinduet på den drittbilen. Meeen...som den optimistiske og lystige personen jeg er, så velger jeg å tenke positivt:D
Gjest Skrevet 7. februar 2009 #8 Skrevet 7. februar 2009 Hei. Skjønner deg veldig godt, er generelt deppa og sliten for tiden jeg og. Er 3. dagen jeg sitter inne pga. 14 minus og sur vind ute. Mannen kom aldri hjem fra jobb igår, men dro rett ut på festivitas, kom ikke hjem før 0430 inatt. Og mini ville selvfølgelig stå opp 0450, så da måtte jeg pent bite i det sure eplet, og dikkedare og snakke babysnakk før fugla fiser. Ganske så trøtt etter mye nattamming, og styr som det vanligvis er. Derfor så herlig at helgen kommer, og jeg kan få litt hjelp, men ikke i dag som sagt. Er sååå trøtt nå, har ikke sovet det spøyt siden, prøvde å legge meg 3 ganger idag, men mini våknet hver gang og ville ha mat. Dessuten er han blitt en skikkelig mammadalt, pappa klarer ikke å roe han ned. Hvordan skal jeg i det hele tatt få kommet meg ut uten mini?? Æsj, godt å klage litt...
lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 7. februar 2009 #9 Skrevet 7. februar 2009 Jeg var skikkelig deppa for et par dager siden. Var litt lei alt sammen, blitt liten tid med sambo i det siste og han skal ut å stå på ski til uka, noe jeg har sinnsykt lyst til, men ikke kan gjøre i år, fordi snupps ikke vil ha flaske. Følte meg skikkelig som fange i eget hus. I tillegg er det jo da blitt lite turer pga dårlig vær her og om dagen. Men er på stigende humør nå. Sambo og jeg har fått snakka litt ut og vi har hatt en veldig koselig middag, alene etter at snupps sovna i kveld.
FruBoger fødeklar Skrevet 7. februar 2009 #10 Skrevet 7. februar 2009 Forstår deg veldig godt... da hun var 2 uker ble min mann sengeliggende, og tok over stua.. vi ble stura inne på soverommet og badet... pga basillusker:P jeg, utslitt og i barseltårer, måtte stå for alt hushold, mat, handling.. mens han lå på sofaen, og nyfødte lille tita lå å skrek... ammingen var ikke helt på plass, og jeg var såååå trøtt... det var en helvetes tid...
2 gutter og 1 jente Skrevet 7. februar 2009 #11 Skrevet 7. februar 2009 vet hvordan du har det. både gubben og størstemann på 21 mndr har spysjuka...huset er bomba, minstemann på 3 mndr er trist og lei seg og mor sjøl er heeeelt utslitt!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. februar 2009 #12 Skrevet 7. februar 2009 Jeg har d strålende, jeg=) Snupps er på bedringens vei etter tre litt slitsomme uker m tannfrembrudd og reaksjon på 3mnd-vaksine! Det ble endel sutring, dårlig matlyst, slapp osv, og d er jo ikke no gøy å se at babyen din har d vondt, og du selv ikke kan gjøre noe for at d skal bli bra igjen...Men nå går d mye bedre, og snupps er sitt gode gamle, smilende jeg igjen- deilig!! Og når baby har d bra, har mor d bra;) Frøken F; var hos frisøren denne uka jeg og, men jeg ble kjempefin og fresh om jeg må få si d selv, hehe;) Utrolig deilig å få en frisyre igjen, etter 4 mnd med kråkereir på hodet..
husmus &2 Skrevet 7. februar 2009 #13 Skrevet 7. februar 2009 En frisørtime hadde vært gull verdt! Nå som jeg har sluttet å bruke alle pengene mine på Daim tror jeg en time i stolen er på sin plass. Her har jeg en floke i håret som jeg seriøst mener har vært der siden fødselen. Vel...Ikke langt unna. Jeg synes Lille Ella sin morsdagsgave var en strålende ide, så jeg lanserte det her, da fikk jeg bare et surt blikk til svar, så nå sutrer jeg i hvert fall. Men jeg skal ikke ta over denne tråden og med mitt solskinn...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. februar 2009 #14 Skrevet 7. februar 2009 Ja, ta deg en time hos frisøren, d er helt utrolig hva litt egenpleie gjør for kropp og sjel! Så kan pappan gå på tur m en skrikende promp i vogna imens, DET kaller jeg en bra morsdagspresang..
Leonella777 Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #15 Skrevet 7. februar 2009 ÅI Så mange som har svart! Veldig godt å vite at jeg IKKE er alene med deppinga mi, og også godt å vite at noen er glade også!! Viktig det Er fortsatt på deppingsen, men nå har Mini i det minste sovna for natta, det er godt. Og da gidder jeg ikke å snakke med noen, sitter bare her med laptopen i fanget og spiser epler og valnøtter........... Mannen sitter ved TV'n...., VELDIG hyggelig lørdagskveld må jeg siiii....
Frøken Freken Skrevet 8. februar 2009 #16 Skrevet 8. februar 2009 KJÆRE ALLE SAMMEN - I tillegg pådro jeg meg en fatsbot på 4200 kr, fordi jeg i et kort øyeblikk i 60sonen tenkte "håper at SNuppelure sovner fint" -mens jeg så opp på bommen jeg passerte - og da jeg tittet ned igjen var speedometeret på 80 - og fram spratt en trivelig politidame. Jeg som aldri kjører for fort. På toppen av det hele ble mannen sur da han hørte dette og sa "Tenk så mye fint tøy vi kunne kjøpt til SNuppelure for de penga!" Han som alltid klager når jeg går amokk på salg! Søstera mi og mannen var blitt venner igjen, og så ble det melodi grandprix - som var helt galemathias. Minner også om at vaskemaskinen min er gått i stykker. Vi trenger sytetråder.
babyfrøken *mamma* Skrevet 8. februar 2009 #17 Skrevet 8. februar 2009 Så GODT med en skikkelig sytetråd... For selv om vi elsker babyene våre, og det å være mamma, så er det faktisk lov å være trist og lei iblant... Har en sånn dag idag jeg, synes ordentlig synd på meg selv, uten at jeg vel egenlig har noen voldsomt "legal" grunn til det.. Føler meg så tjukk og stygg at jeg blir helt deppa.. Aldri vært tjukk en dag i mitt liv (annet enn de der tåplige "huff, nå har jeg 1kg for mye"- tankene som alle jenter har iblant; stort sett uten grunn-det ser jeg iallefall nå!!!), så nå føler jeg meg helt grusom som fortsatt har igjen rundt 5kg ned til matchvekt. Kanskje ikke så mye egentlig, men de er plassert VELDIG feil!!! Ks-mage er ikke noe å trakte etter har jeg funnet ut, hvordan i svarte blir en kvitt den liksom!? (er "bare" 12 uker siden hun kom, så jeg vet det tar lenger tid, men akkurat idag er jeg utålmodig og sur.) Sjelden det blir tid og mulighet til å virkelig freshe seg opp synes jeg, for alle klær jeg føler jeg ser bra ut i er helt håpløse å amme med, så jeg orker ikke ha de på annet enn for en liten tur ut på shopping el. i ny og ne. Resten av tiden blir det mest joggis, og hvor sexy er det i lengden?! Hjelper ikke at jeg har en modell-kjekk mann (snu seg etter på gata- typ), føler alle som ser oss tenker "oiii, stakkars mann, han kunne gjort det myyyye bedre!" -og er selvsagt redd for at han plutselig skal tenke det samme (selv om jeg vet så inderlig godt at han synes jeg er like vakker som jeg han kjekk, men prøv å si det til det slitne, bleke trynet som dukker opp på badet vårt rett som det er; ikke bare om morgenen engang!!! Frekt.) For å toppe det hele har jeg NULL selvdisiplin, så vips har jeg spist en melkesjokolade som trøst..kan merkelig nok ikke se at magen min ble noe mindre av den grunn?? Utrolig hvor kreativ jeg har blitt med å finne unnskyldinger for søtsaker, og den eneste jeg lurer er meg selv. -Men meg har jeg (u)heldigvis lurt så godt at det skjønner jeg ikke selv engang. Flaks jeg har vært på trilletur i snøen idag, det teller nesten som to trilleturer, siden det var så tungt, så da kan jeg ta en kjeks til. (dessuten er det morsdag= en kjeks ekstra, og pappan har glemt det= to ekstra kjekser) Life is hard! ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå