Gå til innhold

sykemelding etter permisjonstiden ,,trenger svar..takk..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jo du kan få sykemelding forutsatt at du har en jobb å sykemeldes fra, men snakk med nav ang total sykemeldingstid.. Er en del regler for hvor mange dager sykemeldt man kan være over en 3 års periode eller no..... Tror jeg.......

Sykepenger - fødselspenger

[Tilføyd 10/05]

Dersom en person blir sykmeldt på nytt etter en periode hvor vedkommende har mottatt sykepenger og fødselspenger, skal det ved vurderingen av om vedkommende har opptjent ny sykepengerett, legges vekt på perioder hvor medlemmet har hatt omsorg for eget barn. Omsorgsarbeid i fødselspengeperioden likestilles med inntektsgivende arbeid. Dersom vedkommende er i stand til å ha omsorgen for sitt barn, opptjenes ny rett til sykepenger. Dersom det er uklart at omsorgsarbeidet er gjenopptatt, må det vurderes om det er behov for dokumentasjon for å avgjøre om vedkommende har vært arbeidsfør i forhold til omsorgsarbeidet.

Det der har jeg lurt på oxo, ble sykemld to månder før permisjon startet. Skal egentlig begynne igjen i april,men slik ting har vært nå vet jeg ikke om jeg klarer. Min sønn ble født med vakum, og har vært skeiv i kroppen, går nå til behandlig en gang i måneden (barne fysio)pga nakke kink som gjør at han sover utrolig dårlig om natten , våkner alt fra kl 24 og 2 og fire og seks. tar igjen noe av søvnen på dagen når han sover. Har en jobb der jeg beynnner kl seks. Fortsetter dette så veit ikke ikke om jeg klarer dette...

Ikke at jeg har så lyst å si til sjefen at jeg mulig blir borte noen månder til. men må tenke på meg selv litt..eller skal man bite tennene sammen eller hva mener dere.. ??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...