Sunniva78 har to små Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 Knerten vår på snart 1 år fikk høy feber (40) tirsdag, og i går fikk han konstatert lunge- og ørebetennelse på sykehuset. Etter kun to doser med penicillin har han faktisk blitt feberfri, helt utrolig! I hele dag har tempen lagt på 37, uten febernedsettende. Fikk siste dosen i går før legging... Men så er spm... Burde jeg gi en dose i kveld før han legger seg, sånn for sikkerhets skyld? Eller bør kroppen få ordne opp selv nå som han ikke har hatt feber i hele dag? Noen meninger/erfaringer???
Itsrejk Skrevet 7. februar 2009 #2 Skrevet 7. februar 2009 Jeg tror jeg ville latt være å gi, men satt vekkeklokke på, slik at jeg fikk kjent på ham noen ganger i løpet av natta. Men det skader sikkert ikke å gi en liten dose heller, altså. Kan jo hende han har litt ubehag fremdeles, og at han sover (og får bedre hvile, som er viktig for å bli frisk) hvis han får litt paracet? Så kanskje greit å gi paracet, mer mot evt. smerter/ubehag enn mot feber? Du er nok den beste til å vurdere dette, du som ser gutten. God bedring til ham!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå