Gå til innhold

Hjelp til bachelor om fysisk aktivitet i svangerskapet


mami44

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!!

 

Jeg er gravid for første gang og skal i vår avslutte studiene mine ved grunnutdanningen i fysioterapi. I den sammenhengen skal jeg skrive bacheloroppgave om fysisk aktivitet i svangerskapet. Det er litt morsomt at jeg faktisk valgte dette temaet lenge før jeg selv ble gravid. Jeg syns det er et viktig tema og ser spesielt nytten av det etter jeg selv ble gravid og begynte å måtte forholde meg til problemstillingen. Gravide er jo opptatt av å gjøre det som er best for både dem selv og babyen, men det er jo ikke alltid så lett å vite hva dette er i jungelen av informasjon. Jeg tenker derfor at det bør bli mer fokus på retningslinjer for aktivitet under svangerskapet, og kanskje at gravide burde få muligheten til å snakke med for eksempel en fysioterapeut om temaet for få informasjon og tips, kanskje i tilknytning til helsestasjoner eller lignende. Ser at selv jeg som har brukt tiden i det siste på å lese oppdatert forskning på temaet syns det er vanskelig å vite hva som gjelder, og hva det betyr for meg personlig som gravid…

 

Det som er litt viktig for meg i arbeidet med denne oppgaven er at jeg kommer i kontakt med gravide og får vite deres syn og tanker om temaet. Og jeg er interessert i å se på hvordan aktivitetsnivået er blant en gruppe gravide. Derfor tenkte jeg at her på forumet er jo en grei plass å begynne å lete etter villige sjeler ☺ Så mitt spørsmål er jo da om noen der ute kan tenke seg å svare på en spørreundersøkelse om dette temaet? Den er veldig kort og grei, tar bare noen minutter å svare på! Det hadde vært en enorm hjelp for meg hvis jeg hadde noen andre gravides tanker i tillegg til mine egne ☺ Det er bare å ta kontakt med meg her på forumet, i private meldinger eller på epost: [email protected]

 

På forhånd tusen takk for all hjelp!! Og takk for et flott forum! Det er så fint å kunne lese om andre sine opplevelser tanker og bekymringer, og på den måten se at andre går gjennom de samme tingene som meg ☺

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil gjerne hjelpe deg, hovedsaklig fordi jeg er veldig opptatt av temaet, og har selv trent meg gjennom (snart) to svangerskap!

Sender deg en mail:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...