Gå til innhold

HJELP - søvn - 4mnd - sliten mamma...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en flott gutt på 4 mnd på alle mulige måter, men han er at søvnmonster for sin kjære mor...

Våkner 4 - 6 ganger hver natt og SKAL ha mat, nekter å nøye seg med smukk eller bare litt kos. Han er stor og fin, fått mme hele veien og vi har også begynt med litt grøt på kvelden Skal da i utgangspunktet ikke ha behov for spesielt mye mat om natten.

Soverutinen er 3 timer, 2,5 og så mellom 1,5 og to timer gjennom resten av natten.

Prøvd å legge han for natten kl 8, med resultat at han skal ha mat igjen kl 11, prøvd å la han bare sove ti minutters lurer etter seks og holde han oppe til forskjelige (også sene) tidspunkt - uten resultat. Har skjelden heller noen lurer på mer enn en time på dagen, og de er spredt jevnt og normat..

Men nå trenger vi søvn!!! Har ei jente på 4 fra før og hun sov alltid godt, kan ikke huske ha gjort noe spesielt annet for henne enn jeg gjør for han. Tror jeg har jobbet 10x mer med hans søvn for å si det sånn..

Hvis noen har tips er jeg villig til å prøve det meste nå.. Hjelp?!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat sånn har vi det også, akkurat de intervallene! Men fra hun var 2 til 3 måneder som hun 5-6 timer i strekk, og da hun fikk vaksine som hun 11, så jeg vet jo at hun kan, det som er så frustrerende!!

Så har ingen tips. Jeg bare gleder meg til 5månedersvaksina og håper jeg får en god natts søvn da også;)

Skrevet

Da hadde faktisk vi en nærmere 5 timer og (3mnd vaksine) med det skyltes vell paraceten (skreik som han så mannen med ljåen hele dagen) Leste litt om ferbers søvn metode nå, men tror de da bør være en måned eller to eldre..

Skrevet

Det der høres slitsomt ut... Skulle jo tro det var nok med max ett måltid om natta for gutten din, egentlig...men det er han jo tydeligvis uenig i. ;)

Prøvd å tilby kun vann fra flaske når han våkner? Kanskje aller best om pappaen kunne gjøre det?

Skrevet

Jeg føler med deg, vi sliter med det samme selv. Hun sov hele natten fra hun var født til hun ble rundt ble 4,5 mnd. så begynte hun med å sove i max 3 timer, men da hun først har våknet etter sine 3 timer våkner hun en gang i timen og det eneste hun vil sovne på er melk.

vi har prøvd alt som kan prøves. og det finnes ikke hjelp.

prøvde fotsoneterapi uten hell, skal prøve meg på homopati og healing nå.

En av grunnene til at hun våkner er at hun sliter med hoste og pusten så vi er under utredning for det nå

Lykke til.

Skrevet

jeg også ville tro det, er stor gutt, trenger ikke mat så mye nei, spiser heller ikke så mye i slengen, er bare det skal ha prinsippet.. Vann blir han bare hysterisk og illsint av...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...