Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mulig jeg tenker litt vel høyt om prompen, men han er jo selvsagt langt foran i løypa enn de fleste på hans alder (minus nakkeproblematikken og det er vel en ganske stor minus, men jeg sporer av..).

Jeg lurer litt på om han begynner å få tenner? Jeg vet det er tidlig, men igjen, som det praktbarnet han er osv osv.

Han har vært utrolig grinete de to siste dagene, men sover fortsatt godt om natten. Han bæsjer fire, fem ganger om dagen nå, men det er så utrolig lite hver gang. What gives? Samt at han sikler, ikke endel, men litt, og er rød innimellom på det ene kinnet. På den siden vi mistenker det kan være noe action. Samt at det virker som han har en forkjærlighet for å tygge på fingre på den siden. Han er 3 mnd.

Nå, hva tror dere O vise mødre på Dib?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har samme "problemet" her og :) mini er jp så klart foran de andre på det meste, hehe ;) han er ikke så grinete, men sikler og tar seg i munnen konstant. når jeg kjenner i munnen er det en forhøyning i gommen nede på begge stedene der det skal komme hjørnetenner. men det er kanskje vanlig? eller? hehe :)

Skrevet

Hei!

Sønnen min hadde de samme symptomene som din lille da han var rundt 5 mnd. Vi ventet i spenning på tenner, var helt sikker på at det måtte være det. Bæsjebeiene kom i tur og orden gjennom hele dagen, var grøtete, han siklet, beit på alt osv osv. Men etter en ukes tid ga det seg, og ingen tann kom...

Nå er han 9 mnd og denne uken kom den første tannen samtidig som noen symptomer meldte seg. Så det kom samtidig her, og ikke symptomene først og tannen etterpå...

Men sånnt er jo så forskjellig fra baby til baby sikkert...

Skrevet

Mitt lille vidunderbarn har fått sin første tann allerede, hun, så ædabædda;) Oppdaget den for en uke siden ca, da var hun 3,5 mnd...Så litt tidlig ja, men veldig gøy! Hun har imidlertid gnagd på hendene sine og sikla i flere uker, sikkert et par mnd. Rød i kinnene og utilpass et par uker før vi oppdaget tanna, men d sammenfalt m reaksjonen på 3mnd-vaksina, så ikke lett å si hva d skyldtes...Har forhøyninger ved hjørnetennene, men d mener jeg å huske at hun har hatt helt siden fødselen omtrent. Det er den ene fortanna nede som har dukket opp nå!

Skrevet

Hmmm, mistenkter det samme om vårs lille mirakel:) (3mnd om 6 dager.)

Han sikler MASSE og får bare ikke nok av henda sine. Dessuten har han vært skikkelig grinete denne uka, jeg føler liksom jeg er tilbake i barseltiden hvor alt bare var masse skrik og styr. Han sover også dårlig og har korte lurer (uvant).

I tillegg er han blitt så rød på kinna de siste dagene. Ser noen av dere nevner røde kinn.. Er dette et tegn på tannutbrudd??

Skrevet

MariaVictoria, jeg tenkte også det at det føltes som å være tilbake i barseltiden. Får håpe en tannebiss kommer opp snart eller at han roer seg igjen. På mandag skal ha vaksine, så jeg ser ikke så lyst på fremtiden. Lykke til med din.

Skrevet

Min helsesøster sa at de gjerne kunne klø i munnen 3 mnd før tennene kom. Snupps er litt over 2 mnd og biter mye på hendene sine og på fingrene våre og hun sikler en del. Begynte med det for en uke siden ca.

Skrevet

Min lille har fått ei tann nå, 3 mnd gammel. Og en til på vei, sikkert oppe om noen dager.. Ei venninne av meg sin baby hadde 3 tenner når hun var 3 mnd, så jada det er mulig:)

Skrevet

Jøss....Mini er AKKUART på samme viset og han er 10 uker!! Hva er det for no???

Skrevet

Hmmm....er det ikke rundt 2 og 3 måneders alder at de for alvor oppdager hendene sine? Og putter dem i munnen for å utforske. Tjukken gjør også det, og med hender i munnen er det litt vanskelig å holde spyttet på plass, og derav mye sikkel. Mistenker ingen tann her.

Men er jo bare å prøve å kjenne litt på gommene, om du kjenner noe hardt. Evt. smøre på litt dentinox og se om det hjelper på sutringa og sovinga.

Skrevet

Snuppa her ble født med to tenner ho! Så der slapp jeg sikling, biting og grinete unge osv ;) ;)

Hehe.. Neida:)

Vi begynte med sikling og biting når ho sikkert var 3mnd... husser ikke...

Men ingen tenner enda!! (6mnd)

Skrevet

Vår lille begynte akkurat sånn da han var cirka tre mnd, og driver fortsatt sånn. Nå er han 41/2, jeg ser tydelig at to fortenner ligger under tannkjøttet, men de har ikke kommet fra ennå. Mao: det kan ta ei stund, ja. Men han er blid, da, og glad i Dentinox :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...