Gå til innhold

Hvilken Tvillingvogn skal vi velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med tvillingvogner?

Vi vurderer OTH sin men er fryktelig usikker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på akkurat det samme! :) Trodde jeg var ferdig med valg av barnevogn.. men så dukka det plutselig opp to.

Har faktisk litt erfaring med OTH sin fra da dattera mi var liten og fikk låne den på hjelpemiddelsentralen pga hofteleddsdysplasi. Helt super å trille og lett å få ut og inn dører o.l. Men bagen var bare 80 cm lang og jeg er litt skeptisk til å ha de fremovervendt så snart den er for liten.. Men kanskje noen har andre erfaringer? :)

Skrevet

Hei dere. Vi har funnet vognen vi skal ha. Den heter Emmaljunga - twin city cross. Den passer perfekt inn i vår bil (audi a6)

Den er lett å trille, lett å legge sammen. Det er kombivogn, noe vi hvertfall vil ha.

Det som er dumt er at man må kjøpe bagene i tillegg om man ønsker kombi. Mulig det er vanlig, men trodde liksom bagene fulgte m da det var kombi jeg.

Vet ikke hva prisen på disse bagene er.

På Babyshop her i Norge koster vognen uten bager 6700,-

Tenkte vi skulle se prisen i Sverige. Kanskje litt billigere der?

Skrevet

Faste hjul på denne. Jeg skal IKKE ha svingbare! :)

Skrevet

Jeg vil anbefale teutonia sin tvillingvogn på det varmeste. Den har svingbare hjul - noe som er en klaaaar fordel når man triller på to - som kan enkelt låses dersom du ønsker det. Den er smal nok til å komme inn overalt, uten at det går på bekostning av den innvendige plassen.

Det aller viktigste med en vogn, uansett merke eller antall, er at babyene er vendt mot deg når du triller. Spesielt når de er så små. Derfor er det mange av de lette og små tvillingvognene som ikke er så praktiske på den måten. Vet at emaljunga sin og kanskje brio sin har håndtak som kan vendes, men disse likte jeg ikke.

Jeg fikk senere en mindre trille med faste hjul, og den ble altfor tung å trille etter hvert som barna nærmer seg to.

Lykke til - håper dette hjalp!

Skrevet

Babyjogger city elite. Den har fire hjul, og de to fremste er svingbare og låsbare. pris på Barnas Hus 3999,- kr. kan feste en fastbag til dersom den skal bruks som søskenvogn. Kan sees på www.bayjogger.no.

Skrevet

Takk for råd :-)

Har nå fått tvilling-vogna i hus, og vi endte opp med TFK Twinner Twist Duo, mye pga god kalesje og støtdemping på alle 4 hjul. God å trille er den å, og snur på 5-øringen, men man kan også låse hjulene..

Alt i alt virket dette som en god vogn som jeg håper og tror vi blir fornøyd med :-)

Skrevet

Ja, du har fått den på stuagulvet no ja:) Artig at du e her inne:) hehe..

Ska no kom å inspiser den en kveld:)

Skrevet

Eg vil anbefale Brio Doubble Wave...den har eg vore veldig fornøgd med.....Har ikkje tvillinger,men er 14 mnd mellom dei,så hadde behov for det...Og har vore super fornøgd....!!!!

Skrevet

Jeg synes det er utrolig vanskelig å bestemme meg!!

Først tenkte vi på OTH, men synes den er litt "simpel" . Teutonia var vi også innom, men den veier jo 20 kg - litt tungt å få den inn og ut av bilen da... Blir kansje litt tung å dytte også når det sitter 2 barn oppi på feks.10 kg hver....

TFK er den jeg har hatt lyst på i det siste men fant ut i går at det ikke går ann å ha søskenbrett på, ble veldig usikker igjen!!!

Har hørt om en vogn som heter Koelstra men vet ingenting om den ennå, ska ut å se på den en av dagene nå:o)

Ikke lett dette, mye å tenke på..

Skrevet

Heeeeiiiij LilleSprett!

På BIM å snik du da? ;-D

D Bør du gjør ja :-)

Skrevet

Nei, på DIB, men det er felles barnevogndebatt for disse sidene:)

Skjønte ganske kjapt hvem du var ja:)

Artig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...