Leonella777 Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 Lillegull heter Nathaniel Hva syns dere om det? Er det sjeldent? Vanskelig å uttale?
Gjest Skrevet 7. februar 2009 #2 Skrevet 7. februar 2009 åååå,det var utrolig fint navn!! er ikke ett navn man hører ofte,jeg har aldri hørt det før hvertfall
gerd Skrevet 7. februar 2009 #3 Skrevet 7. februar 2009 Jeg liker det ikke. For meg blir det litt sånn " vi prøver å være spesielle..." Men jeg liker å være litt tradisjonell jeg da.
Gjest yrild Skrevet 7. februar 2009 #5 Skrevet 7. februar 2009 veldig fint :-) spesiellt, men ikke rart og ikke vanskelig å uttale!
Litjmora Skrevet 7. februar 2009 #6 Skrevet 7. februar 2009 Veldig fint.. litt vittig, jeg sitter her og ser Eventyr i New York, og der er den er figur som heter det. Navnet hans ble sagt rett før jeg åpnet denne tråden..
Frøken Freken Skrevet 7. februar 2009 #7 Skrevet 7. februar 2009 Jeg kjenner en kjempegod trettenåring som heter det - så jeg får bare gode assossiasjoner. (Der var det visst en s for mye?) Ut over det har jeg et litt anstrengt forhold til bibelnavn Mathias/ Markus/ Lukas osv - ikke fordi de ikke låter fint - men fordi de er... bibelnavn... og mange av dem som bruker navnene ikke har noe nært forhold til noe annet i bibelen. (Det har ikke jeg heller, da). Jeg liker aller best vanlige navn, men min SNuppelure har et litt uvanlig navn i Norge - som er vanlig i Sverige. Håper ikke det er på navnetoppen her om noen år:) Hadde lyst til å kalle henne Ellinor. Det skal min neste hete.
Leonella777 Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 7. februar 2009 Ellinor!! DET er vakkert!! Grunnen til at vi valgte Nathaniel, er at det betyr Guds gave, og vi føler han er det, for vi har vært gift i 5 år og ikke blitt gravid før nå.... Vi hadde tenkt på et annet navn, men da han ble født, syns vi ikke det passa liksom. Så navnet betyr noe for oss!! Og jeg syns det er vakkert da
Frøken Freken Skrevet 7. februar 2009 #9 Skrevet 7. februar 2009 Guds gave - det er jo fantastisk - selv for meg som bare tror på gud i noen sekunder om gangen før jeg forkaster hele greia!!! Bra navn! Jenta mi sitt navn betyr hestenes venn - ikke like mye svung over den betydningen;)
husmus &2 Skrevet 7. februar 2009 #10 Skrevet 7. februar 2009 Jeg synes Nathaniel er kjempefint! Faktisk et navn vi tenkte på selv. Vi slet enormt med navn, han ville bare ha de merkeligste navn, mens jeg ville ha trauste norske navn. Når jeg tenker meg om så endte vi visst til slutt opp på noe utradisjonelt allikevel. Hvilket burde bety at jeg burde få viljen min neste gang. Annet ord for burde?
Gjest Skrevet 7. februar 2009 #11 Skrevet 7. februar 2009 helt greit navn. Har en nevø som heter det.
Hilde_85 Skrevet 7. februar 2009 #13 Skrevet 7. februar 2009 Fint navn! Men jeg syns ikke det er vanskelig å uttale eller at det er sjeldent. I forgje barnehagepraksis var det 2 som het det....i en annen jeg var vikar på var det og en som het det, og der jeg er nå er det en som heter det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå